וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: אב לחמישה נאשם בלחימה לצד דאעש בסוריה

אדם ברוקמן, בן 39, נעצר עם שובו מטורקיה למולדתו והואשם כי "סיפק ביודעין תמיכה לארגון הטרור שנודע כמדינה האיסלאמית". לטענתו, הוא הגיע לאזור לשליחות הומניטרית, נפצע ואולץ להצטרף לארגון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד אזרח אוסטרלי בגין תמיכתו בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). אדם ברוקמן, בן 39, נאשם כי השתתף בלחימה בסוריה לצד חברי הארגון הסוני הקיצוני. הוא נעצר ביום שישי בסידני כשחזר למולדתו דרך טורקיה.

"במהלך שהותו בסוריה, האיש סיפק ביודעין תמיכה לארגון הטרור שנודע כמדינה האיסלאמית", נאמר בהודעת המשטרה הפדרלית של אוסטרליה. לפי העיתון "סידני מורנינג הראלד", העונש המקסימלי הצפוי לברוקמן עומד על 25 שנות מאסר.

ברוקמן, אב לחמישה, טען בתקשורת האוסטרלית כי הגיע לסוריה בשליחות הומניטרית ואולץ להצטרף לדאעש אחרי שנפצע. ביום שלישי האחרון ברוקמן פנה לכוחות ביטחון בטורקיה, שדאגו להחזירו לאוסטרליה.

לקריאה נוספת:
כך נכשלת ארה"ב במערכה נגד "המדינה האיסלאמית"
מחבלים בודדים ואחיזה במדינות מתונות: כך מתפשט דאעש למערב
דאעש פוצץ את האצטדיון האולימפי בעיר רמאדי שבעיראק

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, בביקור בשנגחאי, סין, 11 באפריל 2014. רויטרס
נאבק בטרור. טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה/רויטרס

אוסטרליה העלתה את רמת הכוננות במדינה ל"גבוהה" בשל החשש ממוסלמים רדיקליים שחזרו מלחימה במזרח התיכון, או שנשטפים בתעמולה ברשתות החברתיות. המשטרה ביצעה פשיטות על חשודים בתמיכה בטרור בכמה ערים מרכזיות.

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט טען לאחרונה כי לפחות 70 אוסטרלים נלחמים בעיראק ובסוריה ועוד כמאה תושבי אוסטרליה מתפקדים כסייענים. ממשלתו העבירה שורה של חוקים למאבק בטרור כדי להתמודד עם האיום של דאעש, כולל הגברת המעקבים אחרי אזרחים ואף שלילת אזרחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully