וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמרטוואצ': זה הזמן להתעורר

27.7.2015 / 10:00

טרנד הסמרטוואצ' התחיל כשאפל הצהירה על השקת השעון שלהם. כרגע הן מוכרות "קרח לאסקימוסים" כי המוצר לא מוכן. אך שעון הוא סמל סטטוס, תמיד היה ויהיה ובעתיד המכשיר יהיה מהפכני. המסקנה - זה הזמן להתחיל לפתח טכנולוגיות בתחום כי עוד מעט יהיה מאוחר מידי

השעון החכם של אפל, ספטמבר 2014. AP
השעון החכם של אפל, ספטמבר 2014/AP

חבר טוב פנה אלי לאחרונה במילים: "אחי אתה חייב לקנות את השעון החדש הזה של סמסונג הוא אדיר! תראה, דרך השעון אני רואה הודעות וגם את ה.... אוף נגמר לי הבטרייה, אבל... סמוך עלי זה אדיר".

בעת כתיבת שורות אלה, השעה כבר 9:30 ואני בפגישה עם סמנכ"ל טכנולוגיה בחברה ענקית ושוב, הוא מנסה למכור לי את הרעיון של הסמארטווצים, הטרנד החדש בעולם ההיי טק האופנתי. הוא ישב שם מאוכזב מכך שהוא לא הטעין את השעון בלילה. הוא ישב שם עם צמיד די מכוער על ידו שאמור להיות שעון אבל כרגע נראה כמו גוש עם רצועה שמסנוור אותי כל פעם שהמנורה נוגעת במסך בזווית הלא נכונה.

לדעתי, אם זמן זה כסף אז זה הזמן לחסוך עד שיהיה שעון שיהיה שווה לקנות. המצאת הסמרטוואצ' התחילה לפני כמה שנים אבל הטרנד התחיל כאשר חברת אפל הצהירה על השקת השעון שלהם. ההתרגשות הייתה רבה אבל דבר אחד הם לא ציינו. הם לא ציינו שהמוצר הזה לא מוכן בכלל.

החברות כרגע מוכרות "קרח לאסקימוסים". אני לא אומר שאין פוטנציאל בשעונים האלו, אלא בדיוק ההפך. בעתיד, המכשיר הזה יהיה מהפכני, אבל חסרים למכשיר מספר דברים חשובים ביותר.

ראשית, השעונים נטענים כמעט כמו פלאפון סלולארי, מה שאומר שכל יום צריך להטעין את זה וצריך עוד שקע בבית שמטעין עוד משהו (שקע ותקע המרוויחים העיקרים). שנית, לשעון אין מספיק אפליקציות ייעודיות כלומר - יישומים שמותאמים או יישומים שיש להם יתרון לכך שהם מותקנים בשעון ולא בטלפון. שלישית, השעון נותן רק יכולות 'פוש', מה שאומר שאם אתה מסנכרן את המכשיר הסלולארי שלך עם השעון, הוא דוחף לך את כל ההודעות לשעון בלי סינון כלשהוא. כלומר, כל מה שמגיע לפלאפון מגיע לשעון והוא לא מביא לצרכן ערך מוסף. רביעית, כל מה שאפשר לעשות במכשיר הסלולארי אפשר לעשות בטלפון. אולם רק בטלפון אפשר גם לדבר – אבל רוב האנשים בכלל לא זוכרים כי זו הייתה סיבת הקיום לכל המכשירים האלו.

אבל אין מה לדאוג. הכל ישתנה, אפשר להירגע. יש סיבה לכך והיא מאוד ברורה. עד כה, כל פיתוח טכנולוגי שקרה בעשור האחרון הגיע ממקום של אינטרסים. הסיבה לחוסר יכולת של ה"סמרטוואצ" שכרגע עדיין די "סטופיד" היא שהיום כל חברות הענק בתחום האפליקציות לא יודעות איך להרוויח כסף מהשעון. הם פשוט לא הצליחו לפצח את הבסיס לרווח מהשעון.

לראיה, ראשית, המסך קטן מידי ואי אפשר לפרסם בו (לפחות במתכונת ה 'מוניטזציה' של היום). שנית, אי אפשר לשחק בשעון כי חוויית ה"יד אחת" לא במיוחד תורמת ושלישית, אפשרות לשיחות טלפון לא קיימת וגם אם קיים ומאפשר לדבר לשעון בפומבי – א-לה מראה "ווקי טוקי" וזה לא מגניב כל כך, נודה על האמת.

החברות לא התחילו עדיין לפתח אפליקציות שנותנות יתרון לשעון ולא מסבירות למה כדאי להשתמש בשעון. בעתיד, לטעמי, זה ישתנה. אני משוכנע בכך. לשעון יש תשתית לנצח. בשנים הקרובות נוכל לקנות איתו דברים מבלי להוציא את הארנק, נוכל להוציא מיקרופון קטן ולשים אותו באוזן ולמכשיר יהיה שבב של סים שבכלל יהפוך את המכשיר הנייד שאנו מכירים לטאבלט מהאייטיז והמסך יקרין על הזרוע מאין הולוגרמה שיראה את כל מה שנרצה לראות.

משתמש שעון אפל מזמין בטעות Xbox מאתר אמזון. יוטיוב, צילום מסך
כל חברות הענק בתחום האפליקציות לא יודעות איך להרוויח כסף מהשעון/צילום מסך, יוטיוב

כל זה יהפוך את המכשיר לפרקטי ויעיל מאוד. בייחוד משום ששעון הוא סמל סטטוס, תמיד היה ותמיד יהיה. במקום לקנות שעון רולקס לחתן לרגל חתונתו הוא יקבל את שעון 'אל ג'י' חדש.

המסקנה של כל האמור לעיל, זה הזמן להתחיל לפתח אפליקציות וטכנולוגיות בתחום כי עוד מעט יהיה מאוחר מידי ואז עוד פעם נגיד "חשבתי על זה כבר או איך גנבו לי את הרעיון", בינתיים הדובים ישנים וכדאי לנצל זאת. לסיכום, אם אתה צרכן אז כמו שנאמר לעיל - אם זמן זה כסף אז זה הזמן לחסוך עד שיושק השעון שיהיה שווה לקנות.

הוא עוד יחכים השעון הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully