וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד על נסיגת צבאו: אנו לא מסוגלים להילחם בכל החזיתות

לאחר זמן רב שלא הופיע בפומבי, נשא הנשיא הסורי נאום והודה שהצבא הסורי נאלץ לסגת מאזורים מסוימים כדי להגן על אחרים. אמר שהסכם הגרעין הוא הוכחה שאסור לוותר על זכויות. הודה לחיזבאללה: "הדם שלהם התערבב בשלנו"

צילום: הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה בשאר אסד הודה הבוקר (ראשון) בנאום ממלכתי שנשא לראשונה מזה זמן רב בפומבי, כי צבא סוריה נאלץ לסגת מאזורים מסוימים במדינה מוכת המלחמה על מנת להגן על מקמות חשובים יותר - כי אין ביכולתו להגן על כל החזיתות. הוא הוסיף כי הצבא סובל ממחסור בכוח אדם ובאזורים מסוימים התושבים בעצמם נושאים נשק ומגנים על ביתם, בעוד הקבוצות החמושות שנגדן הוא נלחם מקבלות תמיכה רבה ממדינות זרות ובראשן סעודיה וטורקיה.

עוד ידיעות מהעולם:
כך נכשלת ארה"ב במערכה נגד "המדינה האיסלאמית"
צפו: נשיא ארצות הברית רוקד לצלילי מוזיקה מסורתית בקניה
המתיחות בין טורקיה לכורדים בשיאה: שני חיילים נהרגו בפיגוע

נאום בשאר אסד 26.7.15. סוכנות הידיעות הסורית,
הצבא סובל מכוח אדם. אסד, היום/סוכנות הידיעות הסורית

בדברים שנשא בפני ראשי האיגודים המקצועיים ולשכות המסחר בדמשק ושודרו בטלוויזיה הסורית הממלכתית, אסד התייחס גם למדינות המערב ולהתנהלות שלהן מול הנעשה בסוריה. לדבריו, הן "משלמות כיום מחיר", על סיוע לכאורה לארגוני הטרור בארצו.

אסד הקדיש חלק נרחב בנאומו כדי להודות לבעלי בריתו הנאמנים: איראן, שלדבריו מסייעת לסוריה מאז תחילת הלחימה במדינה לפני ארבע שנים, לטענתו באמצעות מומחים צבאיים בלבד, וארגון חיזבאללה. לדברי אסד, הנאמנות של לוחמיו, שפועלים לצידו של הצבא הסורי בחזיתות השונות, ראויה להערכה. "הדם שלהם התערבב בדם שלנו", אמר. כמו כן, הודה הנשיא הסורי לרוסיה ולסין על תמיכתן הנרחבת, שמהווה לדבריו מעצור אחרון במועצת הביטחון נגד החלטות המסכנות את סוריה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נאום בשאר אסד 26.7.15. סוכנות הידיעות הסורית,
הודה לאיראן וחיזבאללה. אסד, היום/סוכנות הידיעות הסורית

כמו כן, התייחס אסד להסכם הגרעין שנחתם לאחרונה בין איראן למעצמות, אומר שזהו "ניצחון "גדול" לאיראנים, והוכחה לכך שמדינות שאינן מוותרות על זכויותיהן מנצחות לבסוף. נלחמו באיראן, הטילו עליה מצור והרסו חלק גדול מהתשתיות שלה, אבל היא יצאה מכל זה חזקה יותר והגיעה להישגים גדולים בתחום הגרעין". לדברי הנשיא הסורי, העולם משתנה אט אט, ומהסכם הגרעין ניתן לראות שכיום הנחישות הרצון העז הם הדרך לנצח.

"מדינות המערב משלמות את המחיר"

הנשיא הסורי טען שמדיניותן של מדינות המערה כלפי הטרור היא "צביעות". "כשמכים בהם אלו טרוריסטים, אבל כשמכים בנו אלו מהפכנים ושוחרי דמוקרטיה". אסד התייחס לפיגועים האחרונים בטורקיה ובכמה מדינות באירופה ואמר כי מדינות המערב "משלמות כיום את המחיר" על כך שסייעו לארגוני הטרור בסוריה. "אנחנו לא ששים לקרב, אבל נתמודד בכל מקום שבו הצבא הסורי יותקף בידי הקבוצות הטרוריסטיות". זו מלחמת קיום, להיות או לא להיות", הכריז אסד. לדבריו, ניצחון של הסורים יביס את הטרור וישיב את השקט לאזור כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully