וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ תוקף את קרי בנושא הגרעין: "שלא יהלכו עלינו אימים"

26.7.2015 / 11:35

השר הממונה על איראן בממשלה הדף את דבריו של שר החוץ האמריקני, שטען כי אם הסכם הגרעין לא יאושר בקונגרס העולם יראה בישראל אשמה. "הביקורת רלוונטית לקיומה של ישראל ונמשיך להביע את עמדתנו", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

השר יובל שטייניץ, הממונה על נושא איראן בממשלה, דחה את דבריו של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, שלפיהם אם הקונגרס ידחה את הסכם הגרעין – העולם יאשים את ישראל וזו תהיה מבודדת יותר. "מדינת ישראל תשמיע את עמדותיה בסוגיית הגרעין האיראני, הרלוונטית לביטחונה ולקיומה, ולאיש אין סמכות להלך עליה אימים", תקף שטייניץ.

לדבריו, הטענות נגד ההסכם נובעות מסיבות אובייקטיביות והן אינן נחלתה הבלעדית של ישראל. "הביקורת על ההסכם בארצות הברית בכלל ובקונגרס בפרט נובעת מהפגמים הקשים שנמצאו בו ומהפרצות שהופכות את מה שכונה 'פיקוח הדוק וחודרני' לפארסה", אמר.

לקריאה נוספת:
נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"
אובמה על איראן: "האם 'משמרות המהפכה' יתחזקו כעת? כנראה שכן"
קרי הגן על ההסכם בסנאט: חסמנו את כל הנתיבים של איראן לפצצה

מסיבת עיתונאים על "מתווה הגז", 30 יוני 2015. נועם מושקוביץ
"ישראל תמשיך להביע את עמדתה בסוגיית הגרעין האיראני". השר שטייניץ/נועם מושקוביץ

מלבד שטייניץ, אמר הלילה גורם רשמי ישראלי ל"ניו יורק טיימס" בנושא ואמר כי ישראל תמשיך להביע את עמדתה. "אנו דוחים את האיום המופנה כלפי ישראל בימים האחרונים. הקונגרס האמריקני יקבע את החלטתו בהתבסס על האינטרס האמריקני, הכולל התחשבות בבעלות בריתה של ארצות הברית. הניסיון המצער לאיים על ישראל לא ימנע מאתנו להשמיע את דאגותינו בנוגע להסכם, המהווה איום ישיר על ביטחון ישראל", אמר הבכיר הישראלי, אשר ביקש שלא להזדהות בשל רגישות הנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בדיון באו"ם בווינה עם הסכם הגרעין עם איראן, 14 ביולי 2015. רויטרס
"המתנגדים להסכם נותנים לפחד להכתיב את שיקול דעתם". שר החוץ קרי/רויטרס

קרי האשים ביום שישי האחרון את המתנגדים להסכם בכך שהם מאפשרים ל"פחד ולאמוציות" להכתיב את שיקול דעתם. "התחלנו (את המשא ומתן עם איראן) עם זמן פריצה (לפצצה גרעינית) של חודשיים. בעזרת ההסכם, במשך עשר שנים, זמן הפריצה יהיה שנה אחת או יותר. האם ישראל בטוחה יותר כאשר זמן הפריצה הוא שנה, או חודשיים?", שאל קרי את הקהל בנאומו במכון המחקר "המועצה ליחסי חוץ" בניו יורק.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ון קירבי, הגן אתמול על דבריו של קרי ואמר כי "קרי לא השמיע איום, הוא פשוט ציין עובדה. אם הקונגרס לא יתמוך בהסכם, הוא יתמוטט. בנוסף לכך, הקהילה הבינלאומית לא תתמוך בסנקציות נוספות על איראן, ועל כן היא תוכל להמשיך בתכנית הגרעין".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully