וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית נגד לפיד: "שכח לבדוק את העובדות"

26.7.2015 / 0:46

יאיר לפיד טען כי לאירוע "הרפסודיה" של התנועה הוזמנו נציגי "שוברים שתיקה", ורק אחרי תלונות רבות הוחלט לזמן נציגים מארגון נגדי. אלא שבתנועה מדגישים כי לאירוע הוזמנו מראש נציגים מכל הקשת הפוליטית. "לא נשמש כר להשמצות פוליטיות"

לפיד על פרשת חזן: "נתניהו שותק שתיקה בודהיסטית". ניב אהרונסון
"עוד הוכחה לכך שיש בשמאל כאלה שירדו מהפסים". לפיד/ניב אהרונסון

הרוח באזור עמק הירדן פסקה אתמול (שישי) בשעות הערב והאוויר עמד מלכת. מאות בני נוער שהגיעו לאירוע ה"רפסודיה" המסורתי שעורכת התנועה הקיבוצית מדי קיץ נתקעו בלב האגם ויותר מ-20 רפסודות, מתוך 46 שהשתתפו במשט, נאלצו להיגרר לחוף על ידי סירות הליווי. אך בניגוד לרוח ששככה מעל הכנרת, סביב הרפסודיה התעוררה סערה מסוג אחר, שאותה עורר חבר הכנסת יאיר לפיד.

לפיד תקף בחריפות את התנועה הקיבוצית על שזו הזמינה את נציגי "שוברים שתיקה" למעגלי השיח שעורכת התנועה ערב היציאה לשיט. "הנה עוד הוכחה, למי שצריך, לכך שיש בשמאל הישראלי כאלה שירדו מהפסים: בכל שנה מקיימת התנועה הקיבוצית אירוע בשם 'הרפסודיה' שאליו מגיעים מאות בני נוער. השנה החליטו שם להזמין תכנית אמנותית מיוחדת - את אנשי ארגון "שוברים שתיקה" שמסתובבים ברחבי העולם בסיוע מימון זר, ומכפישים את מדינת ישראל בעזרת עדויות אנונימיות", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף: "זה התפריט שמציע הארגון המשמיץ הזה לצעירים לפני גיוס - עדויות שאין דרך לאמתן, שמאשימות את צה"ל בפשעי מלחמה שלא היו ולא נבראו".

עוד כתב לפיד כי אחרי "תלונות רבות של צעירים שהזדעזעו מהשקרים של 'שוברים שתיקה', החליטו ב'רפסודיה' שגם לאמת מגיע שישמעו אותה לא רק לשקרים. הם הזמינו לשם גם את חברינו מ'האמת שלי' - תנועה ציונית של קצינים וחיילים שמביאה מהשטח את העובדות האמיתיות על חיילי צה"ל". לדברי לפיד, "מהעדויות שלהם, הנאמרות בגאווה ובפנים גלויות, יוצאת האמת ש'שוברים שתיקה, וארגוני שמאל אחרים מנסים להסתיר: צה"ל היה ונשאר הצבא המוסרי ביותר בעולם".

עוד בוואלה חדשות:
מתיחות בין שקד לווינשטיין, גורם בימין: "מטייח התנהלות אנשיו"
הלילה ומחר: מאות אלפים מציינים את תשעה באב
האם פולארד שוב יהפוך לבן ערובה במאבקי אובמה ונתניהו?

הרפסודיה המסורתית של התנועה הקיבוצית בכינרת, יולי 2015. אבי אוחיון חברת השייט עין גב, מערכת וואלה! NEWS
אירוע הרפסודיה המסורתי של התנועה הקיבוצית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון חברת השייט עין גב

עם זאת, נראה כי טרם כתב את דבריו לא בדק לפיד את העובדות. למסורת מעגלי השיח ערב הרפסודיה מוזמנים מדי שנה נציגים מכל מרחב הקשת הפוליטית בישראל. על פי פרסומי התנועה, אגף החינוך בתנועה הקיבוצים קיים כבר בשבוע שעבר מפגשים והרצאות "כדי לעורר ולקדם מודעות לתכנים חברתיים, כלכליים, ותרבותיים בחברה הישראלית".

בתנועה הקיבוצית ציינו כי למעגלי השיח המדוברים שנערכו באמצע השבוע הוזמנו גם נציגים של הבית היהודי, קציני צה"ל ששוחחו על שירות משמעותי, חיילים בודדים שסיפרו על אופי שירותם, נציגים ממפלגת כולנו שעסקו במצב החברתי, פורום המשפחות השכולות, התנועה לעתיד הנגב המערבי. כמו כן, לדבריהם, דיברה בפני בני הנוער לימור ספראי מהקיבוץ הדתי שדיברה על הכאב שגרמה ההתנתקות לרבים בחברה הישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרפסודיה המסורתית של התנועה הקיבוצית בכינרת, יולי 2015. אבי אוחיון חברת השייט עין גב, מערכת וואלה! NEWS
"מצער לראות כיצד פוליטיקאי בישראל עושה שימוש ציני ממידע חלקי שאינו מדויק". אירוע הרפסודיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון חברת השייט עין גב

"מצער אותנו לראות כיצד פוליטיקאי בישראל עושה שימוש ציני, ממידע חלקי שאינו מדויק ושהוצא מהקשרו, וזאת מבלי לבדוק את האמת", נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית בתגובה לפוסט של לפיד. "בוא נדבר רגע על מה שבאמת קורה ברפסודיה: לאירוע הוזמנו מראש והשתתפו ארגונים ומרצים רבים מכל קצוות האוכלוסייה. לא בדיעבד, לא 'אחרי תלונות רבות של צעירים' - כמעט כל הארגונים והמרצים הוזמנו מראש. כלל הפעילויות הוגדרו כרשות, משתתפי הרפסודיה בחרו האם להשתתף בהרצאות ובדיונים וכמובן בחרו באיזה דיון הם רוצים להשתתף".

עוד נמסר כי "כפי שניתן לראות, התנועה הקיבוצית אינה נוקטת עמדה כלפיי ארגון כזה או אחר. אנו מאמינים שיש לאפשר לבני הנוער, אשר נחשפים מידי יום לתפיסות עולם שונות, בשלל המסגרות בחייהם ובין היתר בתקשורת וברשת, לשמוע, לשאול, להתווכח, לבדוק באופן אותנטי את המציאות שסביבם ולהביע את דעתם האישית. אנו לא מוכנים לשמש כר להשמצות פוליטיות שאין להן שחר שכן, כתנועה ציונית אנו מאמינים שמחובתו של כל אזרח לשרת שירות משמעותי ותורם, ולראייה בני הנוער מהקיבוצים, היו מאז ומתמיד חלק מחוד החנית בצה"ל ומובילים באחוזי גיוס מהגבוהים במדינה במסלולי קצונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully