וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקהילה היהודית: האזהרה מההסכם - בגלל האינטרס האמריקני

ג'יי רודרמן, מבכירי הקהילה היהודית-אמריקנית, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי חברי הקהילה המתנגדים להסכם מדברים עם חברי קונגרס וסנטורים "על מה שטוב לארה"ב וגם על מה שטוב לישראל כבעלת בריתה"

עריכה: ניר חן, נועה לוי

ג'יי רודרמן, נשיא קרן רודרמן לחיזוק הקשר בין ישראל לארצות הברית, מבכירי הקהילה היהודית, אומר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי להערכתו רוב הקהילה היהודית בארצות הברית תומכת בניסיונות של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק לסכל את הסכם הגרעין עם איראן. לדבריו, כשאנשי איפא"ק מדברים עם חברי קונגרס ועם סנטורים ומזהירים מפני ההסכם הם עושים זאת כאמריקנים ולא רק כיהודים, וכי הם אינם מדברים בשם ישראל.

"כשהם מדברים עם חברי קונגרס הם מסבירים מדוע ההסכם לא טוב לארצות הברית, לא רק לישראל", אמר. עם זאת, רודרמן הדגיש כי הקהילה אינה מדברת בקול אחד: למרות שמרביתה מתנגדת להסכם, ישנם גורמים, כמו שדולת השמאל היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט, שדווקא מקדמת תמיכה בהסכם.

הסכם גרעין היסטורי - כותרות נוספות:
קרי הגן על ההסכם בסנאט: חסמנו את כל הנתיבים של איראן לפצצה
תומכי הסכם הגרעין בארה"ב "מגייסים" בכירים ישראלים לשעבר
יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין

בנימין נתניהו נואם בוועידת איפא"ק – וושינגטון, 2 במרץ 2015. GettyImages
נתניהו נואם בוועידת איפא"ק, בחודש מרץ השנה/GettyImages

לגבי הפעילות הישראלית נגד ההסכם אמר רודרמן כי זה מאוד סביר בעיניו שבעלי בריתה של ארצות הברית יפנו ויסבירו מדוע צעד שעושה המדינה עלול פגוע בישראל. "הנושא הוא לא רק ישראל. הנושא הוא גם המזרח תיכון וארצות הברית", אמר.

רודרמן הדגיש כי המחלוקת בין הממשל האמריקני לבין ההנהגה בישראל סביב ההסכם היא מחלוקת לגיטימית בין בעלות ברית. לדבריו, הברית בין ישראל לבין ארצות הברית יציבה, הציבור האמריקני תומך בישראל וטוב שהמחלוקות חשופות לציבור. "הממשל האמריקני רואה אחרת מממשלת ישראל את האופן שבו יש להתנהל מול איראן, אבל מצד שני מנהיגים ישראלים צריכים להרגיש חופשי להסביר לממשלת ארצות הברית למה זו בעיה", טען.

לגבי המחלוקת בתוך הקהילה היהודית-אמריקנית ביחס להסכם, הבהיר כי לדעתו כי הקהילה האמריקנית הרבה יותר פלורליסטית מזו הישראלית. "חוסר ההסכמה לא יקרע את הקהילה, למרות שהיא אולי לא הכי מגובשת", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בשבוע שעבר דווח בוואלה!NEWS כי איפא"ק וארגוני ימין יהודיים בארצות הברית פועלים כדי לשכנע את חברי הקונגרס להתנגד להסכם, ועושים זאת כשהם מסתמכים על דבריהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ודוברים רשמיים אחרים של מדינת ישראל. הצד השני, של תומכי ההסכם, מפיץ בקרב חברי הקונגרס רשימת ציטוטים של ישראלים שתומכים בהסכם, רובם בכירים לשעבר במערכת הביטחון.

את קריאת התיגר על איפא"ק מובילה שדולת השמאל היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט, שהפיצה קובץ עם ציטוטים חיוביים על ההסכם תחת הכותרת "מומחי ביטחון ישראליים תומכים בהסכם הגרעין". במסמך מצוטטים בין היתר ראש השב"כ לשעבר, אלוף (במיל') עמי איילון, ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אלוף (במיל') ישראל זיו ופרופ' עוזי אבן, לשעבר מבכירי הכור בדימונה. בנוסף, ברשימה מופיעה גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שדווקא התבטאה נגד הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully