וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנו למות בשקט": נער שחויב לעבור כימותרפיה ברח מבית החולים

23.7.2015 / 12:50

בית המשפט כפה על בן 16 לקבל טיפולים נגד סרטן, בניגוד לבקשתו ולרצון הוריו. בתום שנת טיפולים הוא נמלט מרמב"ם ואותר כעבור יממה בטבריה. "אמרתי לרופאים שאני רוצה לשחק עם חברים שלי", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS

רופא. ShutterStock
רופא/ShutterStock

שנה אחרי שבית המשפט לענייני משפחה בנצרת נעתר לבקשת המדינה וכפה על בן 16 חולה סרטן לקבל טיפולים כימותרפיים וטיפולי קרינה בניגוד לרצונו ולרצון הוריו, ברח אתמול הנער מבית החולים רמב"ם שבחיפה. "ניתקתי את עצמי מהמכשירים, יצאתי מהחדר, בדקתי שאין שם רופא, ירדתי במדרגות ויצאתי מבית החולים", סיפר לוואלה!NEWS. היום (חמישי) איתרה המשטרה את הנער בטבריה, והוחלט כי הוא ישוב לבית החולים במונית בליווי שוטר ופקידת סעד, שם ככל הנראה ימשיך בטיפולים.

הצעיר סיפר על השתלשלות האירועים והסבל שחווה בטיפול. "לפני הכרעת בית המשפט עברתי את החלק הראשון מתוך שלושה של הטיפולים הכימותרפיים. לא יכולתי לעמוד בסבל וברחתי. אחרי שבית המשפט הכריח אותי לחזור, נתנו לי טיפול כימותרפי קשה. אחריו התחילו לי תופעות לוואי שבעקבותיהן העבירו אותי למחלקה לטיפול נמרץ. אחרי כמה ימים החזירו אותי למחלקה ואחרי חודש של טיפולים הרגשתי שאני לא יכול יותר את הייסורים האלה. התחננתי בפני הרופאה ואמרתי לה שאני רוצה חופש, אני רוצה לשחק עם החברים שלי. אבל הרופאה אמרה שיש צו של בית משפט ולכן אני לא יכול להשתחרר", אמר.

בית החולים רמב"ם, פברואר 2013. ערן גילווארג,
בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

לדבריו, מאז בריחתו איימו על אביו כי אם לא יחזרו, ינקטו נגדו צעדים קשים. "ביקשתי מאבא שלי שינסה לשכנע אותה, אבל היא (הרופאה - ע"ח) לא הסכימה לשחרר אותי. אתמול הם היו אמורים להתחיל עוד סדרה של טיפולים כימותרפיים על הבוקר ואני הרגשתי שאני לא יכול לעמוד בזה, ועזבתי את בית החולים. אתמול התקשרו לאבא שלי ואמרו לו שאם לא אגיע לטיפולים היום בבוקר, הם ישלחו משטרה שתחפש אותי ותחזיר אותי בכוח לטיפולים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עו"ד של הנער: "הוא מבקש למות בשקט"

הוריו של הנער פנו אמש לעורך הדין אפרים דמרי בבקשה שייצג אותם בהליכים המשפטיים נגד חידוש הטיפולים. "אגיש בקרוב בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, להפוך את ההחלטה של בית משפט השלום ולא להחזיר את הילד בכוח לבית החולים. בעקבות אחד הטיפולים שהילד נכפה לעבור הוא היה בסכנת חיים והועבר למחלקה לטיפול נמרץ. אחרי שהצליחו לייצב את מצבו החזירו אותו להמשך טיפולים עד שהוא לא היה מסוגל לעבור אותם יותר", אמר דמרי, שמייצג את המשפחה בהתנדבות, בשיחה עם וואלה!NEWS.

הוא הוסיף כי לדברי הנער, "הרופאים אמרו לו כי אין לו סיכוי גדול להישאר בחיים. כל בקשתו היא שיפסיקו את הטיפולים המייסרים ושיתנו לו למות בשקט. בעקבות הבריחה שלו, האפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט הגיש בקשה דחופה לבית המשפט להחזירו לבית החולים. בית החולים והשופט נתנו הוראה חד משמעית להחזירו לבית החולים, גם אם יהיה צורך להביא אותו באזיקים".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • רמב"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully