וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא שבא עבריין ואמרתי לו 'אתה הולך לרצוח? יופי'"

23.7.2015 / 10:05

ראשי משפחות הפשע מגיעים אליה לסגור סכסוכים, אבל הרבנית ברוריה זבולוני, אחותו של הרנטגן, לא רואה כל בעיה באירוח אברג'יל ואלפרון: "כמו שהורה לא יזרוק ילד כי לא התנהג יפה, אני לא אבדוק בכניסה מי בא ויוצא". הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

הרבנית ברוריה זבולוני, יוני 2015. נועם מושקוביץ
"הם מסכנים, עבריין זה מישהו שנמצא במצוקה". זבולוני/נועם מושקוביץ

הרבנית ברוריה זבולוני מוכרת היטב בכינוייה "הבוררת" ו"מאמא ברוריה". לא בכדי קיבלה את התואר בתו של המקובל שלום איפרגן ואחותו של "הרנטגן", הרב יעקב ישראל איפרגן. זבולוני התפרסמה כאישה שלה מיוחסים כוחות מיוחדים וראייה עתידית, בעיקר בכל הנוגע ליישוב סכסוכים. גם בכירי העולם התחתון הציגו בפניה את טיעוניהם וביקשו ברכה או ייעוץ. בין העבריינים שפקדו את משרדה האישי היו איציק אברג'ל, אסי אבוטבול, אלי אריש וכמה מבני משפחת אלפרון.

היום, כך היא אומרת, העבריינים לא באים בשעריה, אבל בעבר היא נאלצה להתמודד עם ביקורת ציבורית על כך שהייתה מקבלת אותם. היום היא גם מרשה לעצמה להגיב על כך. "זה לא שבאו עבריינים ואמרתי להם 'הו, אתם הולכים לרצוח? יופי. אתם הולכים לעשות עסקת סמים? יופי'. אין פה דיבור כזה, זה לא בכיוון בכלל", היא מספרת. "הם היו מגיעים בשביל הבעיות האישיות שלהם. בסך הכל הם אומללים וזה שקיבלתי אותם בעבר זה כי הם רצו עזרה בעניינים אישיים, ובדיוק כמו שהורים לא יזרקו מהבית את הילד שלהם רק בגלל שלא מתנהג טוב, כך אני לא אבדוק בכניסה כאן מי נכנס ומי יוצא".

זבולוני נולדה בבאר שבע וגדלה בעיר הבאבות, נתיבות. כשהייתה בת חמש, הוריה שלחו אותה לבית רבי יצחק אבוחצירא ברמלה. "הייתי אומרת לאנשים דברים שהייתי רואה, כמו מי יחיה ומי ימות", מספרת זבולוני. "אבא שלי חשב שלהוציא אותי מהבית לרב אבוחצירא יהווה פתרון. קיבלתי באותה תקופה מכות כדי לשתוק וכדי שלא אגיד תמיד את מה שאני רואה או יודעת".

את מנסה לדבר ללב העבריינים, לשכנע אותם לחדול ממעשיהם?

"הרבה מאוד. היו לי עבריינים שהיו כאן ועזבו בהמשך את הדרך הזו. היום הם אנשי עסקים או עורכי דין. אני יכולה להגיד להם שיש לנו המשכיות, שיש עולם הבא וכמה חשוב להרבות באהבת חינם. הם הרי מסכנים. עבריין זה לא מישהו שהוא בן של עבריין ולכן הוא הפך כך, זה מישהו שנמצא במצוקה או במריבה עם אחרים. אני לא יכולה לומר שאם קיבלתי למשרד פה עבריין, משהו ישתנה באותו הרגע. אני מתפללת עליהם, כמו שאני מתפללת על כל אחד שמגיע לכאן ומקווה מאוד שהם יחזרו לדרך המלך. הם חלק מהעם שלנו. הם כמו כולנו, ורק נקלעו לאן שנקלעו. צריך הרבה תפילות עליהם".

הם אנשים טובים בעינייך? מייחסים להם עבירות של רצח, סחר בסמים ובנשק

"טוב או רע לא מתבטא באדם מסוים. יש סיפורים של אנשים שלא היית חולם שהם מסוגלים להרים אצבע על אדם מסוים, ופתאום הם נכנסים לשיגעון ורוצחים. הם בסך הכל אנשים מסכנים שצריך לעזור להם למצוא את הדרך הנכונה והטובה. אני לא מודעת לדברים שהם מתכננים או רוצים לעשות. אם הייתי מודעת, מי יבוא וידבר איתי על זה?"

הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף שבוע של וואלה!NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully