וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק עובדי קבלן: "גם לשכירים בדרג נמוך מגיע אופק קידום"

השביתה על רקע הדרישה להעסקה ישירה של עובדי קבלן נמנעה, אך במשק הישראלי בעיות רבות, בהן עובדים במשכורות מינימום ללא אפשרות קידום. מנהלת קשרי מעסיקים בג'וינט ישראל נותנת פתרונות אפשריים

עריכה: ניר חן

עובדי הקבלן בישראל עלו לכותרות בשבוע החולף לאור השביתה הכללית שתוכננה להתקיים בשל הדרישה להעביר אלפים מהם להעסקה ישירה במגזר הציבורי, ולבסוף נמנעה. אלא שהם ממש לא היחידים במשק שאין להם יציבות תעסוקתית. זאת ועוד, כרבע מאוכלוסיית ישראל משתכרת סביב שכר המינימום – פחות מ-5,000 שקלים. רבים מהם לא אפשרות קידום או מוביליות, ובלית ברירה, בסופו של דבר, הם נפלטים אל מעגל האבטלה.

"אנחנו רואים שבעצם הם לא מתקדמים. אין מוביליות ממשרת הכניסה שלהם לעבודה. והמסר שלנו הוא שמדדי קידום חשובים גם לעובדים בדרגים נמוכים", אמרה יעל סלבין, מנהלת קשרי מעסיקים בג'וינט ישראל-תבת לפיתוח שירותים חברתיים, בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

לקריאה נוספת:
15 אלף עובדים הרוויחו, אבל מה עם היתר?
יו"ר ההסתדרות: "באוצר דנו על הגז יום ולילה, אותנו גוררים"

הפגנה למען עובדי הקבלן, תל אביב, 16 ביולי 2015. ראובן קסטרו
"מדדי קיום חשובים גם לעובדים זוטרים". הפגנה למען עובדי קבלן בתל אביב, החודש/ראובן קסטרו

סלבין מספרת על התהליך שהחלו בתכנית תבת עם העובדים ישראלים. "יצאנו לפיילוט עם 120 איש שקיבלו כלים לקידום והעצמה. התוצאות מרשימות. יחד עם המעסיק, שהוא שותף מלא, אנחנו נותנים מענה לפרט ומקדמים אותו ומשקיעים בו. יש כלי שנקרא סולמות קריירה. זה לא סולמות לניהול המוכרים לדרגים בכירים, אלא לאותם אלה שנכנסים לעבודה ולא יודעים מה האופק הבא, ואיך מתקדמים ואת מי שואלים, ומה לומדים כדי להקדם הלאה", אמרה.

גם מול המעסיקים נדרשת עבודה. "אנחנו שומעים ממעסיקים שקשה להם לגייס עובדים לשלבים הנמוכים כי אין להם לאן לשאוף והם לא יודעים מה לעשות. אבל אם העובד ישמע שבחברה מסוימת יש קידום גם לעובדים בדרגים הנמוכים, ואם הוא יידע לאן צריך לשאוף ומי יכול לעזור לו, ואיזה הכשרות יש, יהיה יותר קל לגייס אותו", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully