וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התחבורה: "מה קרה לארדן? עבודות הרכבת יחלו כסדרן"

הדס סיני ואבי אשכנזי

22.7.2015 / 16:44

ברקע המחלוקת הקשה בין שני המשרדים בנוגע לרכבת הקלה בגוש דן, הבהיר המנכ"ל עוזי יצחקי בריאיון לאולפן וואלה!NEWS: "נתחיל לעבוד בכל התחנות לפי התכנית". מנגד, סגן מפקד מחוז ת"א טוען: "לא הגיוני שנטיל מעמסה שאף אחד לא יכול לעמוד בה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS למחלוקת עם המשרד לביטחון הפנים סביב התחלת העבודות על בניית הרכבת הקלה בתל אביב, שאמורות להתחיל בעוד כשבוע וחצי. בעוד שיצחקי טוען שהתכנית תצא לפועל כמתוכנן ובכל האתרים המיועדים,

"נפעל לפי תכנית העבודה שתואמה ואושרה על ידי כל הגורמים", אמר יצחקי. "לא ברור לנו מה קרה לשר לביטחון הפנים ומה מוביל אותו לכיוון הזה. בחודשים האחרונים נערכה עבודת מטה סדורה מול כל הגורמים כולל המשטרה. נתחיל לעבוד בהדרגה ב-2 באוגוסט".

לדבריו, "עבודות רחבות יותר יהיו בתיאום עם משטרת ישראל, עם עירית תל אביב ועם עיריית רמת גן, אבל העבודות יתחילו בזמן ויש קבלנים בשטח". לגבי הוויכוח סביב כמות השוטרים שיוקצו לכך אמר יצחקי: "168 שוטרים אושרו על ידי משרד התחבורה ומשרד האוצר. זאת מכסה לא מבוטלת שיכולה להגיע גם ל-240 שוטרים בשיא".

IFB עם עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה על הרכבת הקלה. מערכת וואלה!
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי/מערכת וואלה!

מנכ"ל המשרד הוסיף כי "גם אם לא כולם יגויסו תוך שבועיים, יחליט מפכ"ל המשטרה על ניודם ממקומות אחרים. גם 124 שוטרים זה די והותר. תחומי העבודה של המשטרה יהיו: הסדרים באתרי העבודה, אכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית וחסימת צמתים על ידי רכבים פרטיים".

יצחקי הדגיש כי במשרד התחבורה נערכים לבעיות התחבורה הקשות שייווצרו עם תחילת העבודות. "עברנו את זה בירושלים ובחיפה. אנחנו לא עוצמים עיניים ואומרים שהכל יהיה רגיל", הוסיף. "יהיו בעיות, אבל הכנו 4,000 מקומות חניה לחנה וסע. אף אחד לא התחייב על 6,000 מקומות. יהיה תגבור של תחבורה ציבורית. תגברנו את רכבת ישראל בעוד 5,500 מושבים מכפר סבא וראשון לציון".

מנכ"ל המשרד הבהיר עוד כי "הגיע הזמן, אחרי 200 שנים, שמבטיחים רכבת ותחבורה ציבורית ראויה. הגיע הזמן שהשר כץ יעמוד בהבטחות ויעמיד את הרכבת לטובת תושבי המטרופולין. אנחנו עומדים בפני שנים לא קלות, אבל צריך להיות נחושים וסבלניים כדי לראות את הסוף".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרכבת הקלה. ניב אהרונסון
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ניב אהרונסון

מנגד, סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, טען כי העבודות יחלו רק בשלושה אתרים. "התכנית המקורית הייתה שנת"ע יתחילו לעבוד ב-33 אתרים", הסביר לוואלה!NEWS. "הודענו להם שלא נוכל לעמוד בכך מבחינת הסדרי התנועה, והם צמצמו את זה ל-22. לאחר עבודת מטה הבהרנו להם שגם זה לא אפשרי, אז הם קיצרו את זה ל-18. כשביצענו הערכת מצב, ראינו שהם לא עומדים בכמה דברים שהם התחייבו להם - 6,500 מקומות חנייה מחוץ לתל אביב, נתיבי תחבורה ציבוריים, הצבת שוטרים במימון ועוד".

לדבריו, "הבהרנו להם שמכיוון שהם לא עומדים בהתחייבויות אלה, לא נאפשר את תחילת העבודות. לאחר הערכת מצב מחודשת החלטנו לאפשר את התחלת העבודות בשלושה אתרים: אבא הילל, קרליבך ובצומת יהודה הלוי/אלנבי". תנ"צ אוחיון הדגיש כי "ברגע שמתחילים את העבודות, זוהי עבודה בלתי הפיכה – ברגע שפותחים כביש וחופרים בור, אי-אפשר כבר להזרים תנועה בכביש. כבר מחודש מרץ הבהרנו למשרד התחבורה, לנת"ע ולמשרדים נוספים כי לא נאפשר את העבודות ללא הסדרת שורת אמצעים. הרי לא הגיוני שנטיל מעמסה שאף אחד לא יכול לעמוד בה".

סגן מפקד המחוז אמר עוד כי "ברגע שאתה סוגר את רחובות קרליבך, המסגר, אלנבי ויהודה הלוי, אתה משתק ויוצר פקקים לא רק בתל אביב, אלא מאשדוד ועד נתניה". תנ"צ אוחיון הוסיף כי "החלטנו שקודם נתחיל את העבודות בשלושה אתרים, וכך גם ניצור עקומת למידה לנהגים, לציבור, וגם לנו".
במשטרה ציינו כי לפי שעה לא ידוע אם ב-1 בספטמבר הם יאפשרו את הרחבת העבודות לאתרים נוספים. "אני לא יודע מה יקרה בעוד שבועיים, אולי הכל יעבור חלק, אבל אולי ניתקע בכאוס", אמר אוחיון.

עבודות המבוצעות בימים אלה של הרכבת הקלה בתל אביב , יוני 2015. אסף שילה- ישראל סאן,
עבודות לקראת הרכבת הקלה/אסף שילה- ישראל סאן

כבר בדיונים הראשונים בין נת"ע למשטרה הבהירה האחרונה כי ישנה דרישה לחניונים בתפוסה של 6,500 מקומות למחוץ לתל אביב דוגמת: חניון איצטדיון נתניה, חניון איצטדיון ראשון לציון, חניון חוף הים של ראשון לציון, חניון המושבה בפתח תקווה וחניון בראש העין. אולם, מסיבות שונות חברת נת"ע הכשירה רק חלק קטן מאוד מהחניונים שמחוץ לתל אביב. יתר המקומות היו בתוך העיר, דוגמת גני התערוכה. "מה ההגיון שאדם שמגיע מנתניה יעמוד שעתיים בפקק בכביש החוף בכניסה לתל אביב, וכשיגיע לגני התערוכה יחנה את הרכב בחנה וסע. הרי אף אחד לא יעשה את זה", אמר גורם במשטרה.

במשטרה הוסיפו דרישות נוספות, שהועלו לפני חודשים בפני משרד התחבורה, כמו הארכת נתיב התחבורה הציבורית בכביש החוף לצפון והצבת נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות האורך. עם זאת, כך לפי המשטרה, בנת"ע התעלמו מכך. "מה הם ציפו? שהם לא יעמדו בדרישות הבסיסיות ואנחנו נאפשר את פתיחת כל אתרי הבנייה, במקביל לאחריות על שלום וביטחון הציבור? זאת היתה חובתנו להבהיר שלא נאפשר את פתיחת כל האתרים. אם הם היו עומדים בדרישות והיינו יודעים שמדובר בגזירה שהציבור יכול לעמוד בה, היינו מאפשרים לפתוח לא שמונה אתרים, אלא אפילו 33 אתרים במקביל", אמר גורם במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully