וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון נכי צה"ל נגד דוח לוקר: "חייל שנמצא בבית הוא לא חייל?"

דב גיל-הר

22.7.2015 / 19:15

בדיון באולפן וואלה!NEWS תקף יו"ר ארגון הנכים את הדוח וטען כי הוא הוכן ללא היוועצות עמו. בתגובה לביקורות, אמר בן ציון זילברפרב, חבר הוועדה: "הדוח נעשה באופן מקצועי"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

יום לאחר פרסום מסקנות ועדת לוקר והרוחות עדיין סוערות. במסגרת הדוח הוצעה עריכת שינויים נרחבים בתחומי הפנסיות, כוח האדם וההכרה בנכים בצה"ל. בעימות באולפן וואלה!NEWS הטיח יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, ביקורת בחברי הוועדה: "אין להם מושג. יש שם חוסר הבנה בסיסי". בתגובה לביקורות על הדוח, ביקש חבר הוועדה, בן ציון זילברפרב, להבהיר: "נזהרנו בכבודו של צה"ל, אבל מול עינינו עמדה טובת המשק". בהתייחסו לנושא פנסיית הגישור, אותה מקבלים אנשי הקבע מרגע שחרורים ועד גיל היציאה לגמלאות, ציין כי הבחנה ברורה נעשתה בין אנשי קבע המסכנים את חייהם במסגרת תפקידם לבין אלו העובדים בעבודה משרדית.

בר הטיח ביקורת על תהליך הסקת המסקנות בוועדה ואמר כי אף אחד מאנשיה לא הגיע לפגוש אותו כדי לדון בנושא הכרת הצבא בנכים. כמו כן, הוא הציג את עמדת נכי צה"ל בנושא הצעת הדוח להבחין בין חיילים שנפצעו בפעילות מבצעית לבין אלו שנפצעו בזמן חופשה בביתם, אשר לפי המלצות הוועדה לא יוכרו עוד כנכי צה"ל. "חייל שנמצא בחופשה בבית הוא לא חייל? הוא לא הולך עם מדים? חייל שמשרת ביחידה עורפית וחוזר הביתה בכל יום, יש לכם מקום אחר להלין אותו?", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
"מנותק מהמציאות": הקרע בין לוקר לצמרת צה"ל יהיה קשה לאיחוי
במטכ"ל ממליצים: קיצור שירות הגברים ל-27 חודשים מ-2020
נתניהו יצטרך להכריע: דוח לוקר או "תכנית איזנקוט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לביקורות כי הוועדה לא פעלה לטובת מערכת הביטחון, זילברפרב, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד האוצר, ביקש לציין כי העבודה שנעשתה על הדוח הייתה מקיפה. "עשינו עבודה שקופה, זהירה ומקצועית עם שני אלופים לשעבר, שתרמו מרבית חייהם למערכת הביטחון. את הציונים נשאיר לקבינט המדיני-ביטחוני", אמר. כשהסביר את הרציונל מאחורי ההבחנה בעניין פנסיות הגישור, אותן יקבלו לפי המלצות הדוח רק אלו ששירתו בקבע בתפקיד מבצעי, הסביר: "עשינו הבחנה ברורה בין אלה שמסכנים את חייהם כל יום, להם שיפרנו את התנאים, והם יוכלו לפרוש בגיל 42 עם פנסיה מלאה, לבין אלה שיושבים על כיסא במשרד. אלה יקבלו פחות".

לאחר שפורסם אתמול עורר דוח לוקר התנגדות בקרב צמרת המערכת הביטחונית לצד תמיכה מאחרים. שר הביטחון משה יעלון תקף את הדוח והביע חשש מפני השלכות יישום המלצותיו על יכולותיו של צה"ל. גורמים נוספים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על התנהלות ועדת לוקר ועל כך שלא התייחסה כראוי לתכנית הרב שנתית שהציע צה"ל, "גדעון". עם זאת, קראו אחרים לאימוץ מסקנות הוועדה ולהתייעלותו של הצבא, ביניהם שר האוצר משה כחלון אשר הבהיר שהמלצות הדוח ייושמו כבר בתקציב הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully