וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "מי שעושה הסכמים עם איראן היום, יעשה אותם מחר עם דאעש"

21.7.2015 / 15:25

בכנס לציון עשור להתנתקות אמר שר החינוך כי בנסיגה מגוש קטיף עלתה ישראל על "שביל הבריחה". לדבריו: "מי שוויתר על גוש קטיף, יוותר גם על נתניה. אומץ מדיני זה לומר שלא תקום כאן מדינה פלסטינית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

שר החינוך נפתלי בנט נשא דברים היום (שלישי) בכנס מרכז קטיף שהתקיים לציון עשור להתנתקות, ותקף את מדיניותה הביטחונית והמדינית של ישראל בעבר ובהווה.
בדבריו, סימן בנט את ביצוע תכנית ההתנתקות כנקודת הפתיחה להתנהלות פחדנית מצד ישראל, ואף קישר את הנסיגה מגוש קטיף לכניעתן של מעצמות העולם מול הרפובליקה האיסאלמית. "מי שעושה הסכמים היום עם איראן יעשה אותם מחר עם דאעש", אמר בנט. "בחולות גוש קטיף הותרנו את עקבות הבריחה. שביל של בריחה נוצר לפני עשר שנים ואף אחד לא הצליח לטשטש אותן עד היום". השר הבטיח למפוני גוש קטיף: "לא עוד בריחה, לא עוד לעולם".

בנאום קישר שר החינוך בין המדיניות שהובילה לאישור תכנית ההתנתקות לבין התנהלותה המדינית של ישראל בסוגיה האיראנית. "פחדנות מדינית זה להתחבא רק מאחורי טיעונים ביטחוניים", אמר. את דבריו סיים בתקווה לשינוי במדיניות ישראל ובהבטחה: "כבן לעם הנצח שלא מפחד מדרך ארוכה, אני אומר לכם - גם בגוש קטיף לא אמרנו את מילתנו האחרונה".

עוד בוואלה!NEWS:
כץ נגד ארדן: "אין בסמכותך לקיים דיון על הרכבת הקלה"
במטכ"ל ממליצים: קיצור שירות הגברים ל-27 חודשים מ-2020
להיות עקרת בית ולקבל סיוע - או לעבוד ולא לקבל כלום

בנט: אנו אוחזים בהגה ההנהגה, אך לא נשב בבגאז'. אבי כהן
הבטיח למפוני גוש קטיף: "לא אמרנו את המילה האחרונה". בנט/אבי כהן

בנט הגדיר בדבריו את הנסיגה מגוש קטיף כאסון לחברה הישראלית, וכהחלטה שהתקבלה באופן לא דמוקרטי. "הקברניטים החליטו אז לברוח. הם העלו את ישראל על שביל הבריחה", אמר בנט. הוא הוסיף: "לחורים שנפערו בלב גוש קטיף חדרו דאעש, חמאס ופתח. את הלגיטימיות שהם אמרו שנקבל החליפו טילים ארוכי טווח שמאיימים על כל מדינת ישראל".

בהמשך, סקר בנט כמה צעדים שנקטו ממשלות ישראל לאורך השנים והגדיר אותן כחלק מ"שביל הבריחה". "הבריחה מגוש קטיף לא נתנה מזור לסכסוך, היא העצימה אותו ופערה תהום בין חלקי החברה הישראלית", אמר בנט. "שביל של בריחה נוצר בחולות גוש קטיף לפני עשר שנים, ואף אחד לא הצליח לטשטש אותו עד היום. הוא נושא את עקבות הבריחה מלבנון בשנת 2000, שהביאו להקמת חיזבאללה שמאיים בעשרות אלפי טילים, ונמשך עד פאתי השומרון מאז הסכמי אוסלו". בין האירועים שמנה בנט היו מסירתה של רמת הגולן לסוריה ושחרור מחבלים במסגרת עסקאות כמו עסקת שליט.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תכנית ההתנתקות. GettyImages
"שביל של בריחה נוצר בחולות גוש קטיף לפני עשר שנים". ההתנתקות ב-2005/GettyImages

"אין פתרונות קסם. אנחנו במקום המורכב בעולם, אך שיטת הנסיגות אינה הדרך. מה זה אומץ מדיני? לעמוד מול העם ולומר – לעולם לא תקום כאן מדינה פלסטינית", אמר בנט. "פחדנות מדינית זה להתחבא רק מאחורי טיעונים ביטחוניים, ותמיד יימצא אותו ביטחוניסט שיסביר למה זה בסדר".

שר החינוך התייחס גם לתפקידו הנוכחי, ואמר: "כשר חינוך בישראל תפקידי להביא לכך שכל ילד יאהב את הארץ שלו, ידע איפה פסעו אבותינו, וידע שהכל התחיל בערך לפני 4,000 שנה ולא לפני 67 שנה".

את נאומו סיים באמירה נוקבת לגבי עתיד מדיניותה של ישראל בנושא החזרת השטחים והקמת מדינה פלסטינית. "מי שמוותר על חולות גוש קטיף, יוותר מחר על חולות נתניה", אמר. "אחרי שני עשורים שאנחנו הולכים בנתיבי הבריחה, היום אנחנו משנים כיוון ונשארים כאן לנצח. כבן לעם הנצח שלא מפחד מדרך ארוכה, אני אומר לכם – גם בגוש קטיף לא אמרנו את מילתנו האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully