וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעות הניצבים בעולם: דוח חושף את עשרות הטיסות - והעלויות

21.7.2015 / 7:49

סך הטיסות של רב-ניצב דנינו הסתכמו בכ-900 אלף שקל - כך על פי הדוח שהגיע לוואלה!NEWS ונחשף בעזרת התנועה לחופש המידע. השיאן הוא מפקד מג"ב, שטס 5 פעמים, ואף התלווה למפכ"ל בטיסה שעלתה למשלם המסים 185 אלף שקל

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
כמעט בכל הטיסות צורפו למשלחת קצינים המקורבים לו. דנינו/ראובן קסטרו

משטרת ישראל הוציאה כ-900 אלף שקלים על טיסותיו של מפכ"ל המשטרה היוצא, יוחנן דנינו, ומשלחתו במהלך הקדנציה שלו בין השנים 2015-2012. דנינו טס לחו"ל במהלך הקדנציה לא פחות מ-12 פעמים, כאשר כמעט בכל המקרים צורפו למשלחת הקצינים המקורבים לו. אך זה עוד לא הכול, מהנתונים המלאים על טיסותיהם של ניצבים במשטרה שהגיעו לידי וואלה!NEWS ונחשפו בסיוע התנועה לחופש המידע, עולה כי הבכירים נהנו ממימון שלא מקופת המשטרה אלא מארגונים ישראליים, ובהם הארגון היהודי-ערבי "יוזמות קרן אברהם", ואף מהמשטרה החמושה של סין.

שיאן הטיסות מבין הניצבים המכהנים, כפי שעולה מדוח הנתונים על טיסות בכירי המשטרה, הוא מפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב. באמתחתו של יעקב חמש טיסות, שאחת מהן, שבה התלווה יעקב למפכ"ל, מומנה על ידי המשטרה הירדנית. ואולם, הן המפכ"ל והן יעקב עשו את דרכם לירדן באמצעות כלי רכב.

טיסה נוספת בת חמישה ימים, שבה השתתף יעקב, הייתה לפריז. אז הוא טס יחד עם סמפכ"ל המשטרה דאז, ניצב בדימוס ישראל יצחק, במסגרת נסיעת משלחת מג"ב לערב הצדעה שנתי ליחידה. גם הטיסה הזו היא במימון מלא, הפעם של הוועד למען החייל ולא במימון המשטרה. עוד טיסה שבה השתתף יעקב הייתה לסין. הטיסה הייתה במסגרת ביקור מקצועי בסין על רקע שיתוף הפעולה בין שני מטות המשטרה. יעקב טס לסין פעמיים, ב-2013 ו-2014. בנוסף, הוא הוביל את המשלחת השנתית "עדים במדים" לפולין בשנת 2014.

מיד אחריו ברשימה מופיע ראש אג"ת (אגף תכנון לוגיסטי), ניצב דני חן. באמתחתו של חן ארבע טיסות לחו"ל במשך השנים. ניצב חן השתתף בביקור מקצועי במשטרות גרמניה והולנד, ביקור בן שישה ימים, בעלות של לא פחות מ-41,214.66 שקלים מקופת המשטרה. המשטרה אף הטיסה באפריל האחרון את דני חן לשבוע לסינגפור, שם השתתף בתערוכה טכנולוגית בינלאומית של האינטרפול בעלות של 67 אלף שקלים. ניצב חן אף הוביל פעמיים משלחות "עדים במדים" של המשטרה בשנים 2012 ו-2014. טיסותיו של חן היו היקרות ביותר מבין הטיסות של הניצבים שהוציאה המשטרה.

הטיסה של ניצב מני יצחקי לארצות הברית - היקרה ביותר

ניצב יצחקי השתתף בכנס האינטרפול העולמי ב-2013 בקולומביה וגם בעצרת דומה במונאקו ב-2014

הבאים ברשימה הם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, ראש אגף התנועה הנוכחי וראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב ירון בארי, הסמפכ"ל לשעבר ניצב בדימוס ישראל יצחק, וראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר, ניצב יואב סגלוביץ'. המשטרה הטיסה אותם לחו"ל שלוש פעמים במהלך הקדנציה של דנינו.

הנתונים מלמדים כי המשטרה אישרה לסמפכ"ל לשעבר יצחק בשנת 2012 להשתתף במשלחת מפקדי תחנות בנושא עבודה רב-גונית, כחלק מפרויקט משותף למשטרת ישראל ולקרן אברהם. מטרת הפרויקט הייתה העשרת מפקדים בנושא עבודה בחברה רב-תרבותית. הנסיעה מומנה על ידי קרן אברהם, שהיא מקורבת מאוד לקרן החדשה. יצחק אף השתתף באותה הטיסה למען מג"ב יחד עם עמוס יעקב ובנוסף טס במסגרת משלחת "עדים במדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי, יולי 2012. עומר מירון
השתתף פעמיים במשלחת "עדים במדים". ניצב בארי/עומר מירון

לפי הנתונים, הטיסה הראשונה של יצחקי הייתה בהיותו ראש להב. הוא התלווה למפכ"ל בנסיעה לארצות הברית, במסגרת ביקור רשמי ופגישות עם ראש ה-FBI וה-DEA. עלות הטיסה למשלם המסים הייתה בסך של 185,114 שקלים. מדובר בטיסה היקרה ביותר מכלל הטיסות שהוציאה המשטרה מחשבונה. יצחקי אף השתתף בכנס האינטרפול העולמי בשנת 2013 בקולומביה בעלות של 35 אלף שקלים. אך לא די בכך, הוא גם היה בעצרת דומה במונאקו בשנת 2014 בעלות של 19 אלף שקלים.

סגלוביץ' השתתף בכנסים דומים לאלו של יצחקי, ואף התלווה גם הוא לדנינו בטיסותיו. כך למשל, הצטרף סגלוביץ' לטיסה של דנינו בשנת 2012 לצרפת ואיטליה בעלות של לא פחות מ-121,926 שקלים, שם פגשו הבכירים את הפיקוד הצרפתי החדש. לרשותו של סגלוביץ' הקצתה המשטרה סכום של 1,145 שקלים אש"ל. סגלוביץ' גם השתתף בטיסה שמומנה על ידי האיחוד האירופי במסגרת כנס מפכ"לים בפרויקט "יורומד 3" שעסק בהלבנת הון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצב בארי הוטס לארצות הברית בנובמבר 2014 למשך שבועיים במימון קרן "גילי", המנוהלת על ידי פרופ' רובי פרידמן ולא במימון המשטרה. פעמיים נוספות הצטרף בארי למשלחת "עדים במדים" שבראשה עמד מפכ"ל המשטרה.

ניצב ברונו שטיין טס לאוסטרליה בעלות 52 אלף שקלים

תחתם ברשימה נמצאים הניצבים שזכו לטוס פעמיים בלבד. בהם, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, מפקד המחוז הצפוני ניצב זוהר דביר, מפקד מחוז מרכז בדימוס ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז ירושלים הנוכחי ניצב צ'יקו אדרי, ראש אגף המבצעים ניצב אהרון אקסול ומפקד מחוז לשעבר ניצב יוסי פריינטי.

ניצב דביר השתתף בטיסה במימון משטרת קנדה בקוויבק. הוא הוזמן פעמיים להרצאה במימון קנדה בנוגע לקבלת החלטות קריטיות בעת משבר. אחת הטיסות שמעוררות סימני שאלה היא הטסתו של ניצב צ'יקו אדרי שהוטס באפריל האחרון במימון עיריית ירושלים לפריז במסגרת משלחת הזדהות משותפת לעירייה, לרבנות הראשית ולמשרד החוץ, בעקבות גל פיגועי הטרור במדינה. עם זאת, במשטרה טוענים שהכרטיס נקנה על ידי משטרת ישראל.

ניצב אהרון אקסול הוטס במימון UEFA לכנס גופי אכיפת החוק ונציגי מועדוני הכדורגל ברחבי האיחוד האירופי. באשר לברונו שטיין, המשטרה הקצתה 52 אלף שקלים לטיסה בת שבועיים לוויקטוריה שבאוסטרליה, על מנת ששטיין ילמד את האופן המוצלח שבה הצליחה המשטרה המקומית להוריד את כמות תאונות הדרכים.

ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
טס פעמיים בלבד וראוי לשבח. סאו/יותם רונן

ראויים לשבח הם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, ומפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי. ניצב סאו השתתף בשתי משלחות בלבד: פעם אחת הוא התלווה לשר לביטחון הפנים למשלחת לרוסיה וגיאורגיה בשנת 2013 ופעם אחת הוביל משלחת "עדים במדים".

ניצב יורם הלוי מפקד המחוז הדרומי טס לחו"ל בשנים אלו רק פעם אחת, בשנת 2012 במסגרת כנס שנתי של מטרות הגבול בהונגריה. הטיסה נמשכה שלושה ימים ועלותה 18 אלף שקלים בלבד. ניצבים נוספים שטסו פעם אחת בלבד הם: ניצב בדימוס ניסים מור, ניצב בדימוס ניסו שחם, ראש אגף לתמיכה לוגיסטית ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס קובי כהן, שהסתבך בפרשת קשרים אסורים בטיסה למשלחת "עדים במדים".

טיסתו של דנינו לכנס מפכ"לים בסן פרנסיסקו - 82 אלף שקלים

כאמור, טיסותיו של דנינו הן היקרות ביותר. כך למשל, טיסתו לניו יורק בשנת 2013 לכנס ה-FBI, עלתה למשלם המסים 185,114. כנס המפכ"לים בסן פרנסיסקו ממנו לא מיהר דנינו לחזור לאחר שנודע על חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, עלתה למשטרה 82,293 שקלים. הנתונים מראים כי דנינו הקפיד לצרף למשלחותיו את מקורביו, ביניהם גם ניצב-משנה יואב תלם, קצין בכיר ביאחב"ל שהצטרף לדנינו לשתי משלחות לפחות. סך הכול, משלחותיו של דנינו עלו למשטרה החל משנת 2012 ועד היום 852,241 שקלים פלוס משלחת בעלות של 9,824 דולר. בשנת 2015, ממש בסמוך לפרישתו של דנינו, הוא לא טס למשלחות כלל.

עו"ד עינת הורביץ, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה: 
"מידע אודות נסיעות בכירי המשטרה, או כל ארגון ציבורי אחר, מאפשר דיון ציבורי אודות השימוש בכספי ציבור. חיוני שהציבור יקבל מידע על התנהלות הסגל הבכיר במשטרה דווקא בנושאים שאינם נוגעים לעבודת השיטור עצמה שכן לטווח הארוך הדבר יחזק את אמון הציבור בארגון חשוב זה. ראוי שבעתיד מידע זה יופץ לציבור באופן יזום ויעמוד לשיפוטו".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully