וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: ישראל מבצעת טרנספר לפלסטינים בסוסיא

שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי הודיעו שהמשך הסטטוס קוו "אינו אופציה", וקראו לישראל להפסיק גירוש פלסטינים והרס בתים בגדה, וכן להסיר את המצור מרצועת עזה. עם זאת, הם גינו את ירי הרקטות מעזה

משפחה פלסטינית (נוג'ווה) באהל לאחר שגורשו מביתם שמיועד להריסה בסוסיא. רויטרס
משפחה פלסטינית שגורשה מביתה המיועד להריסה בסוסיא, השבוע/רויטרס

שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי התכנסו היום (שני) בבריסל לישיבה שעסקה בתהליך השלום במזרח התיכון. בסיומה, פרסמו השרים הצהרה שכוללת טענות קשות כלפי ישראל.

בראשית ההצהרה הודיעו שרי החוץ כי המשך הסטטוס קוו בגדה המערבית וברצועת עזה "אינו אופציה", והזהירו כי פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק "בשל עובדות שנקבעות בשטח". בהצהרה הודגש כי האיחוד האירופי אינו מכיר בחוקיותן של ההתנחלויות שמעבר לקו הירוק. ההצהרה תקפה בחריפות את הצעדים שבהם נוקטת ישראל בגדה המערבית, הכוללים, לפי ההצהרה, גירוש של בדואים, הגבלת תנועה של פלסטינים, אלימות מצד מתנחלים והרס והפקעה של נכסים פלסטיניים, כולל כאלו שהוקמו במימון האיחוד האירופי.

בסעיף 5 של ההצהרה נאמר כי לישראל תוכנית לביצוע "טרנספר בכפייה" של תושבי הכפרים סוסיא ואבו נוואר שבדרום הר חברון. שרי החוץ של האיחוד קראו לישראל לבטל את התוכנית ולהפסיק את הרס התשתיות והמבנים בכפרים וכן לאפשר בנייה פלסטינית בשטחי C, על מנת לסייע לפיתוח כלכלי של האוכלוסייה המקומית.

משפחה פלסטינית (נוג'ווה) באהל לאחר שגורשו מביתם שמיועד להריסה בסוסיא. רויטרס
פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק. משפחה פלסטינית בסוסיא/רויטרס

בהצהרה צוין כי בראש סדר העדיפויות של תהליך השלום נמצא המצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. השרים אמרו כי הרקטות שנורו לאחרונה בידי קבוצות חמושות ברצועת עזה לעבר ישראל הן "דבר שאינו מתקבל על הדעת" וקראו לכל הצדדים לשמור על הפסקת האש. שרי החוץ ציינו לטובה את צעדיה של ישראל להקלת הכנסת חומרי בניין לרצועה, אך אמרו שדרושים צעדים "חיוביים נוספים" מצדה של ישראל, הכוללים הסרה מוחלטת של המצור המוטל על הרצועה ופתיחה מלאה של מעברי הגבול.

באשר לפלסטינים, ההצהרה קראה לכלל הפלגים הפלסטינים להימנע מאלימות ולהשלים את תהליך הפיוס. זאת, כדי לאפשר את תפקוד המוסדות הפלסטיניים באופן שיקדם הקמת מדינה פלסטינית. שרי החוץ ציינו כי בראש ובראשונה יש להשיב את הרשות הפלסטינית לניהול רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully