וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל הייתה צריכה לבצע את עסקת שליט?

חוליית חמאס שמעצרה הותר לפרסום השבוע העלתה שוב את השיח סביב השלכות העסקה לשחרור גלעד שליט, שבה שוחררו 1,027 אסירים - שחלקם חזר לעסוק בטרור ואף היה מעורב בפעולות טרור בולטות בשנים האחרונות, כמו חטיפת הנערים, ורציחתם של ברוך מזרחי ודני גונן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקורבן האחרון משחרור 1,027 האסירים, מלאכי רוזנפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהותר לפרסום על מעצר החוליה שהייתה אחראית לרצח מלאכי רוזנפלד, נודע כי אחד ממתכנני הפיגוע הוא אחמד נג'אד, ששוחרר בעסקת שליט ב-2011 וגורש לירדן. נג'אד, שנכלא בשל מעורבות בפיגועי ירי שבהם נהרגו ישראלים, הוא רק אחד מאותם עשרות אסירים ששוחררו בעסקה וחזרו לעסוק בטרור. במסגרת העסקה, שתמורתה הוחזר לישראל החייל גלעד שליט, שוחררו 1027 מחבלים, 620 מהם חזרו ליהודה ושומרון ומזרח ירושלים. שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עקב מאז אחרי גורמים בולטים בשורותיהם ועד חודש יוני נעצרו יותר ממאה מהם, שעברו עבירות שונות. חלקם שוחררו מאז.

גורמים במערכת הביטחון התייחסו לאחרונה לאסירים שיצאו לחופשי במסגרת העסקה ומסרו כי חלק מאלו שגורשו לרצועת עזה ולחו"ל ממשיכים לעסוק בטרור. לאחרונה חמאס הודיע כי התנאי שלו לפתיחת המשא ומתן להחזרת גופותיהם של החיילים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול ואת אברהם מנגיסטו והצעיר הבדואי שנכנסו לשטח הרצועה הוא שחרור עצורי עסקת שליט.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקת שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully