וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בציונות הדתית: "הומואים - סוטים שהפכו לנורמה"

20.7.2015 / 19:08

רבה של מועצת שומרון, אליקים לבנון, תקף בחריפות את הקהילה הגאה, בכנס בהשתתפות רבנים בכירים ואנשי חינוך. "לקחו מחלה והפכו אותה לאידיאולוגיה", אמר. עמותת "כמוך": "ההיסטוריה לא רואה במשיכה כזאת סטייה"

צילום: ארגון "קדושה", עריכה: שניר דבוש

רב המועצה האזורית שומרון, אליקים לבנון, התבטא בסוף השבוע האחרון בחריפות נגד הומואים ולסביות. בכנס של ארגון "בקדושה", שנשא את הכותרת "שיח מיני - פתיחות וצניעות", אמר לבנון כי "פעם אלה היו סוטים, היום הם בתוך הקו - הם נורמטיביים". הוא המשיך לתקוף כשאמר: "לוקחים סטייה והופכים אותה לאידיאולוגיה; לצאת מהארון, הפגנות, תמיכה, השר הזה, וחבר כנסת הזה והשרה הזאת - באים ומלבנים את היצרים. באיזו מדינה אנחנו חיים? לקחת סטייה וחולי ולהפוך את זה לאידיאולוגיה?".

בכנס שהתקיים בירושלים השתתפו רבנים דתיים בכירים ועשרות אנשי חינוך, יועצים ומטפלים. השתתפותם של רבניים דתיים בכירים בכנס זה אינה דבר מובן מאליו, והיא מלמדת על כך שבמגזר הדתי עולה המודעות בנושא.

אליקים לבנון , רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת ברכת יוסף ביישוב, חבר הנהלת מועצת יש"ע המתחדשת, חבר ועד רבני יש"ע ורב אזורי של השומרון, יולי 2011. עומר מירון
אמירות חמורות נגד הקהילה הגאה. הרב לבנון/עומר מירון

הרב לבנון סיפר כי "יש יהודי שבמשך שנים נלחם שיכירו בסוטים האלה מבחינה תורנית ודתית. הוא שלח לי חוברת שלמה לפני כמה שנים והתקשר אליי. אמרתי לו 'סליחה, יש טעות בסיסית: אם מגדירים את זה כסטיות, חולי או מום - יש להם טיפול ותיקון. אתה יוצא מנקודת מבט שהסטיות האלה אין להן תיקון, זה שקר. שקר. שקר". הרב הוסיף כי "חולי נותן לגיטימציה לדברים שהם אסורים. כשהתורה אוסרת עלינו דברים, היא אוסרת משכב זכר ואוננות ואם היא אוסרת - אין דבר כזה 'חולה'. יש אדם חלש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ההיסטוריה לא רואה במשיכה כזאת סטייה"

בארגון "בקדושה" הבהירו כי "עמדת מרכז המטפלים שלנו בסוגיה זו ובסוגיות נוספות שנידנו בכנס שעסק בתחום הטיפולים והמיניות שונה, עמוקה ומורכבת מהמוצג בכתבה".

עמותת "כמוך" - הומואים דתיים אורתודוקסים, דחו את דבריו של הרב לבנון ומסרו בתגובה כי "לאורך ההיסטוריה הכללית והיהודית, משיכה לבני אותו מין לא נחשבה סטייה או משיכה לא-טבעית. ספרי המוסר ביהדות ראו בגילויי משכב זכר בקהילה חטא אחד מבין רבים הדומה לשאר העבירות הקשורות בפריצות מינית, ולא ראו בכך חטא המנוגד לטבע. וגם באשר לאומות העולם כבר הראה מישל פוקו, בספרו "תולדות המיניות", כי רק בחברה האירופית של העת החדשה החלו לראות בכך כדבר לא טבעי".

בעמותה ציינו עוד כי "התורה מגדירה מעשים כנכונים ולא נכונים, והיא אכן מתנגדת למשכב זכר. ואולם לא משום שזוהי סטייה או התנהגות לא טבעית, אלא משום שזו התנהגות שאינה נכונה, והתורה, בעומק חכמתה האלוהית, מלמדת אותנו להתרחק ממנה. לדברינו כאן שותפים רבנים רבים שאנו בעמותת כמוך בקשר עמם, ואנו שמחים שבכינוס עצמו השמיע הרב אהרלה הראל, מרבני כמוך, דברים מפורשים ברוח זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully