וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 שנה למערב הפרוע: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יוענק אות הפרלמנטר, ייערך כנס עשור להתנתקות, מכבי תל אביב תנסה להישאר בליגת האלופות, נציין 150 שנה לקרב האקדחים הראשון במערב הפרוע ו-64 שנים להולדתו של רובין וויליאמס

פרלמנטרים מצטיינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך בכנסת טקס הענקת "אות הפרלמנטר". האות יוענק לחברי הכנסת איתן כבל ועליזה לביא במעמד יו"ר הכנסת, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד. בנימוקי הוועדה נכתב: "ח"כ כבל קידם חוקים במגוון רחב של תחומים, כגון הגנת הצרכן וצער בעלי חיים. הוא בלט גם בנאומיו במליאה, בשאילתות ובשימוש במרכז המחקר והמידע". בנימוקי הוועדה לזכייתה של ח"כ לביא נכתב: "מתחילת דרכה כחברת כנסת פעלה במרץ לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ביושבה כיו"ר הוועדה בכנסת ה-19. כמו כן, בלטה בחוקים שיזמה, בעיקר בנושאי מניעת הטרדה מינית, בנאומיה במליאה ובשימוש במרכז המחקר והמידע".

מציינים עשור

תכנית ההתנתקות. GettyImages
תכנית ההתנתקות/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך "כנס קטיף לציון עשר שנים להתנתקות". הכנס יערך בקרייה החינוכית "נווה דקלים" שביישוב ניצן ובשיאו ייערך דיון על השפעותיה של תכנית ההתנתקות על דמותה היהודית והציונית של המדינה בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והפרופסור ידידיה שטרן. הכנס ייערך ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון תחת הנושא של השפעות העקירה על עתיד החברה הישראלית. במהלך הכנס ייערכו חמישה מושבים שונים: קהילות גוש קטיף – שבר וצמיחה, הציונות הדתית לאחר ההתנתקות, "כל כך קשה לכתוב דמעות", "היכן שתעבור המחרשה, שם יעבור הגבול" ונושא "ניתוק או התחברות?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יישארו בליגת האלופות?

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
זהבי ישחק הפעם/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תנסה מכבי תל אביב לחמוק מהדחה מבישה ממוקדמות ליגת האלופות. שבוע אחרי שהובכה עם הפסד 2:1 להיברניאנס, אלופת מלטה החצי חובבנית, תארח אלופה ישראל את הגומלין שבו תהיה חייבת לנצח כדי להעפיל לשלב הבא, שבו כבר מחכה לה ויקטוריה פלזן הצ'כית. הצהובים יקבלו זריקת עידוד מהעובדה שערן זהבי, שהחמיץ את המשחק הקודם, יחזור הישר להרכב של סלבישה יוקאנוביץ', המאמן הסרבי החדש שכבר הצהיר שלא יתפטר גם במקרה של מעידה נוספת.

הקרב הראשון במערב הפרוע

המערב הפרוע. ShutterStock
המערב הפרוע/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 150 שנים התקיים מה שנחשב לדו-קרב הראשון במערב הפרוע. הדו-קרב התקיים בכיכר השוק בספרינגפילד, מיזורי ובמהלכו ירה למוות ביל "הפרוע" היקוק בדייב טוט. היקוק היה מהדמויות המוכרות במערב הפרוע בזכות יכולותיו כאקדוחן, כגשש וכאיש חוק. ב-21 ביולי שנת 1865 בכיכר העיר הרג היקוק את בדייב טוט בדו-קרב מסוג "שליפה מהירה" וזהו התיעוד הראשון של קרב מסוג זה שהפך לסמל של המערב הפרוע בתרבות הפופולרית ובעיקר במערבונים. הדו-קרב התקיים לאחר ריב שהתלהט במשחק קלפים – טוט הופיע מתגרה בכיכר העיר עם שעונו של היקוק אשר התקרב מהעבר השני עד שהשניים שלפו אקדחים וירו. טוט פספס את היקוק אשר לא פספס את טוט.

רובין וויליאמס

השחקן רובין וויליאמס, 2009. AP
השחקן רובין וויליאמס, 2009/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 64 שנים נולד השחקן והקומיקאי הגדול רובין וויליאמס שהלך לעולמו בשנה שעברה. וויליאמס, בן 63 במותו, השאיר אחריו ארון תארים עמוס בכל טוב. בין השאר, זכה באוסקר על תפקידו ב"סיפורו של וויל הנטינג", וכמו כן, היה מועמד לפרס שלוש פעמים נוספות, וזאת על הופעותיו הבלתי נשכחות ב"פישר קינג", "ללכת שבי אחריו" ו"בוקר טוב, וויטנאם". כמו כן, הוא זכה בשבעה פרסי גלובוס הזהב, כולל למפעל חיים, בשני פרסי אמי ובעוד שלל עיטורים. רובין וויליאמס נמצא ללא רוח חיים בביתו בקליפורניה באוגוסט בשנה שעברה לאחר שהתאבד. וויליאמס בן ה-63 נאבק לאורך שנים בהתמכרויות לסמים ולאלכוהול וכן בדיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully