וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפשוף נעים: היום – הגיוס הראשון לשירות מקוצר של 32 חודשים

19.7.2015 / 0:12

המתגייסים, שיהיו הראשונים לעלות על מדים מאז נכנס לתוקף קיצור השירות משלוש שנים, ישרתו ביחידות השדה. מנתוני השאלון של מתגייסי המחזור עולה כי רמת המוטיבציה ללחימה לא ירדה וכי אחד מכל שני מועמדים לקרבי היה מעוניין להשתבץ בחטיבת חי"ר

מחזור גיוס נובמבר 2006 בבקו"ם. דן ברונפלד, דובר צה"ל
המוטיבציה ללחימה נשמרה יציבה. מתגייסים בבקו"ם בתל השומר/דובר צה"ל, דן ברונפלד

מחזור גיוס יולי 2015 ליחידות השדה בצה"ל יצא הבוקר (ראשון) לדרך. המתגייסים הקרביים יהיו הראשונים שישרתו 32 חודשים, בעקבות ההחלטה על קיצור שירות של ארבעה חודשים. היסטוריה קטנה נוספת תירשם בקרב המתגייסים המיועדים להכשרה בחילות השלישות והמשטרה הצבאית, שיעברו עם עלייתם על מדים ישירות לקריית ההדרכה (עיר הבה"דים) ויקלטו בבסיסים השונים.

מנתוני השאלון של מתגייסי המחזור עולה כי המוטיבציה ללחימה נשמרה יציבה. כך, למשל, אחד מכל שני מועמדים ללחימה היה מעוניין להשתבץ באחת מחטיבות חיל הרגלים. כמו כן, בגיוס זה נרשמת עלייה משמעותית בשיבוץ נשים ליעדי לחימה. במהלך מחזור יולי 2015 יפתח לראשונה קורס לחיזוק קליטת עולים חדשים בשירות הצבאי, שיכלול לימודים דוגמת מסורת העם והמדינה, עברית ועוד.

לקריאה נוספת:
הציוד לרקטות ולמנהרות חמאס מגיע בכלל מישראל
ההפתעות שמכינים אנשי כיפת ברזל לחמאס
הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירות קצר יותר מבעבר. לשכת הגיוס בתל השומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגף כוח האדם של צה"ל נערכים בכמה דרכים לפערי כוח האדם שיווצרו בשנים הקרובות בשל השירות המקוצר. לפי הערכות בצבא, בשנת 2019 יגיע המחסור לשיא של 6,000 איש, מתוכם 2,500 לוחמים. בין היתר, יורגשו פערים של 22% בכמות הנהגים, 20% בקצינים, 12% באנשי הסייבר, 10% באנשי התחום הטכני, 8% באנשי המנהלה ו-7% בכמות החיילים המוכשרים בקורסים צבאיים.

בצה"ל הציעו כמה פתרונות לבעיה בכמות המתגייסים. בין היתר, הועלו הצעות לשירות נוסף בתשלום; שינוי בפרופיל הלוחמים שיאפשר העברת חיילים בעלי פרופיל קרבי מיחידות עורפיות, דוגמת אגף המודיעין חיל האוויר ותקשוב, לתפקידי לחימה; צמצום מספר המתגייסים לקורס טיס; צמצום משך ההכשרות; צמצום ההכנות לקצונה, בדגש על בה"ד 1; והרחבת גיוס נשים וחרדים. עוד נערכים בצה"ל להחתים מאות חיילים בשירות סדיר לתנאים בשירות קבע. במקביל, התקבלו החלטות שכוללות את ביטול ההכנה לבה"ד 1 עבור תומכי לחימה והחתמת נשים המשרתות בתחום הסייבר לשנה שלישית בקבע, מעבר לשנתיים בשירות הסדיר.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully