וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אישרה את חידוש השיחות עם יוון על תכנית החילוץ

17.7.2015 / 17:30

439 מחברי הפרלמנט הצביעו בעד המשא ומתן על הסדר החוב, שיזרים מאות מיליארדי אירו לקופת אתונה. אך מרקל ספגה מכה כש-119 התנגדו. במקביל, אישר האיחוד האירופי להעניק ליוון הלוואה בסך 7 מיליארד אירו

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הבית התחתון של הפרלמנט בגרמניה אישר היום (שישי) את חידוש המשא ומתן עם יוון סביב תכנית החילוץ השלישית שתגובש למדינה שמצויה במשבר כלכלי עמוק. עם זאת, קבוצה לא מבוטלת של מחוקקים התנגדה להמשיך השיחות עם אתונה במה שהיווה מכה עבור הקנצלרית אנגלה מרקל.

439 מחברי הפרלמנט הצביעו בעד משא ומתן על הסדר חוב חדש שיימשך שלוש שנים - התכנית השלישית עבור יוון בחמש השנים האחרונות - ויזרים 86 מיליארד דולר לקופה הריקה של יוון. עם זאת, 119 מחוקקים הצביעו נגד ועוד 40 נמנעו. לשם השוואה, בחודש פברואר האחרון התנגדו רק 32 מחוקקים להארכת הסדר החוב השני של יוון.

עוד ידיעות מהעולם:
דיווח בארה"ב: "ייתכן שהיורה בטנסי הושפע מדאעש"
אחרי הסכם הגרעין: איראן מנצלת ההזדמנות לחזק קשרים באזור
מנהל המוזיאון היהודי במוסקבה נורה ונפצע קשה. צפו בתיעוד

קנצלרית גרמניה במהלך ההצבעה בפרלמנט על אישור המשך השיחות עם יוון, 17 ביולי 2015. רויטרס
"זו תהיה רשלנות אם לא ננסה להגיע להסכם". מרקל, היום/רויטרס

לפי החוק הגרמני, נזקקה מרקל לאישור הפרלמנט על מנת לדון עם יוון בפרטי ההסכם שנחתם ביום שני האחרון על ידי מנהיגי גוש האירו. לפי ההסכם, תקבל יוון, העומדת בפני פשיטת רגל, כ-80 מיליארד אירו. 50 מיליארד מתוכם יועברו באופן מידי לבנקים הנמצאים בסכנת קריסה. את ההסכם אישר שלשום הפרלמנט היווני ברוב של 229 מול 64 מחוקקים שהתנגדו, שישה שנמנעו ואחד שנעדר מההצבעה.

במקביל, 28 המדינות החברות באיחוד האירופי אישרו היום להעניק הלוואה בסך שבעה מיליארד אירו ליוון. מדובר בהלוואה לטווח קצר, שמטרתה לאפשר ליוון להחזיר חלק מחובותיה, עד שיאושר הסיוע למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר האוצר של יוון ניקוס ווטסיס יחד עם ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, יולי 2015. רויטרס
ראש הממשלה ושר האוצר היוונים/רויטרס

שר האוצר של גרמניה וולפגנג שויבלה אמר בטרם ההצבעה כי הוא בספק אם תכנית הסדר החוב תצליח, אבל מרקל התעקשה כי יש הכרח להמשיך את המשא ומתן עם יוון על מנת למנוע ממנה לעזוב את גוש האירו, צעד שיכול לערער את האיחוד כולו. "האלטרנטיבה להסכם לא יכולה להיות 'פסק זמן' מגוש האירו", אמרה מרקל בטרם ההצבעה. "זו תהיה רשלנות אם לא ננסה לפחות להגיע להסכם".

וולפגנג עצמו דווקא כן הסכים לרעיון של פרישה זמנית של יוון מגוש האירו. לדבריו, נכון יהיה להוציא את יוון באופן זמני מהאיחוד, לתת לה זמן לטפל בבעיותיה הכלכליות ולהשיב אותה כשהן יבואו על פתרונן.

ראש ממשלת יוון, שהבטיח בטרם עלה לשלטון בחודש ינואר כי יבטל את משטר הצנע, נאלץ לקבל את התנאים הקשים של ההסכם, על אף שהצעה דומה נדחתה ברוב גדול במשאל עם שהתקיים לפני שבועיים וחצי. לפני ההצבעה בליל חמישי האחרון פנה ציפראס לפרלמנט היווני ואמר על תכנית החילוץ: "אנו לא מאמינים בה, אבל אנו מחויבים לאמץ אותה". ציפראס הוסיף כי אין לתכנית אלטרנטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully