וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד מוות: צפו בדג ערוף ראש תוקף אישה במטבח

20.7.2015 / 12:17

לראות ולא להאמין: דג ערוף ראש וחסר איברים פנימיים תקף אישה שניסתה להכין ממנו ארוחת ערב. הרגעים המבעיתים האלה תועדו במצלמתה - וכעת רבים מנסים למצוא הסבר הגיוני לדבר המוזר הזה

תמונות גולשים

בסרטון חדש שמעורר סערה ברשת נראה דג שראשו נערף הוא נקי לגמרי מאיבריו הפנימיים עושה את הבלתי יאומן ופשוט זז על קרש החיתוך כשהוא מנסה לחמוק מידייה של אישה מבוהלת. במבט ראשון אפשר לחשוב שהדג הזה עדיין לא מת - אך צופי היוטיוב הנלהבים יצאו לחקור את העניין וחזרו עם מסקנות חותכות.

"הדג הזה מצליח להילחם על חייו גם כשראשו מושלך לכיור", כתב אחד הגולשים, "אבל האמת שהוא מת מזמן. זה פשוט רפלקס". גולש אחר נתן הסבר מעמיק יותר: "הגוף נשלט ע"י שני חלקים: המוח ועומוד השדרה. לדג הזה נותר עמוד שדרה ויש בו עצבים שגורמים לגוף לזוז גם כשהראש כבר לא שם. עמוד השדרה מסוגל לשלוח דחפים לגוף".

חצי דג זז. youtube, תמונות גולשים
הדבר הזה זז!/תמונות גולשים, youtube

גולש אחר צירף גם דוגמאות לתופעה, "זה כמו שנחש ממשיך להתפתל גם אחרי שכורתים לו את הראש, או כמו שהלב ממשיך לדפוק גם אחרי שמוציאים אותו מהגוף. אלה העצבים של הדג שעושים את העבודה. למשל כשאתם נוגעים במשהו רותח - אתם נרתעים עוד לפני שהאותות מגיעים למוח. החום מפעיל את השרירים שלכם וכך הגוף ממזער את הנזק. שוב, הדג לא מנסה לנשוך אותה, הוא לא מרגיש כלום. הוא מת". טוב, השתכנענו כבר במילה רפלקס.

  • עוד באותו נושא:
  • דגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully