וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי מגיע להגן על ההסכם: "ישראל מעדיפה קיפאון"

פיליפ המונד תקף את התנגדותה העזה של ירושלים לעסקה שנחתמה בווינה, אך יגיע הערב לתל אביב ומחר ייפגש עם נתניהו. שר החוץ האיראני שב לטהראן ותקף את נתניהו: "הקים מהומה אחרי שהאומה האיראנית קיבלה את זכויותיה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, תקף היום (רביעי) את ישראל בעקבות התנגדותה העזה להסכם הגרעין שנחתם עם איראן אתמול. בדיון בפרלמנט בלונדון טען המונד כי "ישראל לא הייתה מרוצה מכל סוג של הסכם שהיה נחתם עם איראן". חרף הביקורת, המונד יגיע הערב לישראל במטרה להגן על ההסכם ומחר ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"השאלה שצריך לשאול היא איזה הסכם היה מתקבל בתל אביב", אמר המונד בפרלמנט. "התשובה היא כמובן שישראל לא רוצה אף הסכם עם איראן". המונד אמר את הדברים בתגובה לביקורת שהשמיע אחד המחוקקים מהאופוזיציה, שציטט את התנגדותה של ירושלים לעסקה שהושגה בווינה.

לדבריו, "ישראל רוצה מצב קבוע של קיפאון ואני לא מאמין שאלו האינטרסים של האזור. אני לא מאמין שאלו האינטרסים שלנו", הדגיש המונד.

שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד בווינה, 14 ביולי 2015. רויטרס
המונד לצד שר החות קרי, השבוע בווינה/רויטרס

קודם לכן, התייחס נשיא איראן חסן רוחאני להסכם הגרעין וטען שהוא מהווה ניצחון פוליטי עבור ארצו. "אף אחד לא יכול להגיד שאיראן נכנעה", אמר רוחאני בישיבת ממשלה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית. לדבריו, "ההסכם הוא הישג טכני ומדיני עבור איראן. זה הישג שאיראן לא תיקרא יותר 'איום עולמי".

עם שובו לטהראן מהמגעים בווינה, אמר שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף כי "לראשונה בהיסטוריה, מועצת הביטחון של האו"ם תכיר בכוח הגרעיני של מדינה מתפתחת, וזו לא פחות מפניית פרסה". לדבריו, "אנחנו רואים היום את המהומה שהקים בנימין נתניהו בכל ערוצי הטלוויזיה והעיתונים, ושמענו שהעובדה שהאומה האיראנית קיבלה את זכויותיה בזכות עקשנותה, הסירה את הסנקציות ומנעה משברים מיותרים, גרמה לו חוסר נוחות גדול מאוד".

עוד בוואלה חדשות:
הסנקציות נגד הגנרל שמפיץ טרור בעולם יוסרו עוד 8 שנים
אובמה: נתניהו חושב הוא יכול להשפיע על הדיון בקונגרס
עסקה טובה למערב: חמש הנקודות המרכזיות בהסכם הגרעין

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא איראן חסן רוחאני בנאום לאומה, יולי 2015. רויטרס
"לא פחות מפניית פרסה". רוחאני/רויטרס

ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, הוסיף: "הפרדיגמה של יחסים בינלאומיים תשתנה מעכשיו". הוא הוסיף כי איראן תחל להרוויח כלכלית מפעולותיה הגרעיניות. "איראן מתכוונת לעבור לשלב המסחרי של פעילותה הגרעינית, תוך שיתוף פעולה עם מדינות אחרות לפיתוח תעשיית הגרעין", אמר.

הוא הוסיף כי בעקבות ההסכם, הפעילות הגרעינית של איראן רק תצמח, "ותאפשר לנו לעשות קפיצות אדירות". לטענתו, סוגיית ההעשרה היא אחת מהמשמעותיות ביותר עבור טהראן, וההסכם למעשה מכיר בזכותה של איראן להעשיר אורניום.

בריטניה: "מחויבים לפתוח מחדש את השגרירות בטהראן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע כבר אמש כי הוא שולח את שר ההגנה שלו, אשטון קרטר, לסבב פגישות במזרח התיכון, במטרה לשכנע את בעלות בריתה של וושינגטון באזור לקבל את ההסכם ולהאמין כי הוא יתרום לביטחונן. עד כה, נמסר באופן רשמי רק על ביקור בישראל, אולם גורמים בכירים דיווחו כי ערב הסעודית תהיה תחנה נוספת בביקורו של קרטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקריצה למדינות המזרח התיכון, ובעיקר לנסיכויות המפרץ הפרסי, אמר קרטר כי ההסכם עם איראן הוא הזדמנות לארצות הברית "לבחון את ההשפעה השלילית של איראן". לדבריו, "אנחנו מחויבים ונכונים לשמור על ביטחונן של ידידותינו ושל בעלות בריתנו באזור, כולל ישראל".

כחלק מהחגיגות אליהם נערכים האיראנים היום ב"אטמאד דיילי"- 'נתניהו נשאר לבד ללא בעלי ברית'.. מתוך ה"אטמאד דיילי",
נתניהו נשאר לבד ללא בעלות ברית. קריקטורה שפורסמה ב"אטמאד דיילי"/מתוך ה"אטמאד דיילי"

אובמה שוחח אמש עם בכירים באבו דאבי ועם המלך סלמאן מערב הסעודית, כמו גם עם ראש הממשלה נתניהו. בדבריו, הבטיח אובמה להמשיך ולפעול נגד "הפעולות המערערות" של איראן באזור. על פי ההערכות, הממשל האמריקני יציע למדינות המפרץ ולישראל סיוע ביטחוני ומודיעיני נוסף, בעקבות ההסכם השנוי במחלוקת עם איראן.

בתוך כך, שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר ומקבילו הצרפתי לורן פביוס מסרו כי הם קיבלו את הזמנתו של עמיתם האיראני זריף, ויגיעו "בזמן הקרוב" לביקור רשמי בטהראן. בשתי המדינות כבר הבהירו שישמחו לשוב למסחר עם טהראן, כך גם מדינות רבות נוספות במערב וברחבי העולם, שבירכו את הצדדים על ההגעה להסכם.

שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד הכריז היום בנאום בפרלמנט כי "אנו נשארים מחויבים לפתיחה מחודשת של השגרירויות, ונעשה זאת לאחר שנפתור את הסוגיות שנותרו". הוא הוסיף כי העולם "יכול להיות בטוח" שההסכם ימנע מאיראן להגיע לפצצה גרעינית. השגרירות הבריטית בטהראן נסגרה בשנת 2011, לאחר שהותקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully