וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: דרוש שילוב ידיים; הרצוג: נשתף פעולה עם נתניהו

15.7.2015 / 13:00

ראש הממשלה אמר כי אין אופוזיציה וקואליציה בנוגע להסכם הגרעין: "דרוש שילוב ידיים בין תלמידיו של זאב ז'בוטינסקי לאלו של בן גוריון". הרצוג: "ההסכם רע ומסוכן". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) להסכם הגרעין ואמר כי בנושא זה אסור שיהיו מחלוקות פוליטיות מבית. "בנושאים לאומיים אין אופוזיציה ואין קואליציה. בעניין זה דרוש שילוב ידיים בין תלמידיו של זאב ז'בוטינסקי לתלמידיו של בן גוריון. זה מה שדרוש לעם ישראל בעת הזו", אמר בנאומו במליאה במסגרת דיון מיוחד לציון יום ז'בוטינסקי.

נתניהו שב והדגיש כי ביטחונה של ישראל מחייב אותה להתנגד להסכם בין איראן והמעצמות. "אנחנו לא מחויבים להסכם הזה ונוסיף להתנגד לו. נשמור ביתר שאת על היכולת להגן על עצמנו. כוחנו איתנו והוא גדול ורב", הוסיף.

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, סיפר הבוקר בריאיון לוואלה!NEWS דברים ברוח דומה. "יצאתי אתמול מפגישת עדכון בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה. ירדנו לפרטיו של ההסכם ואני חושב שהוא רע לישראל. אנחנו (נתניהו והרצוג) בוודאי נשתף פעולה כשזה מגיע לביטחון ישראל. כפטריוט ישראלי, זה הסכם מסוכן", אמר.

לקריאה נוספת:
לפיד במתקפה על נתניהו: "כמו גולדה אחרי יום הכיפורים"
אובמה: נתניהו חושב הוא יכול להשפיע על הדיון בקונגרס
עסקה טובה למערב: חמש הנקודות המרכזיות בהסכם הגרעין

נתניהו: "ישראל אינה מחויבת להסכם הגרעין". עומר מירון
"לא מחויבים להסכם". נתניהו/עומר מירון

לדברי הרצוג, הסרת הסנקציות מעל איראן יוביל לפגיעה בביטחון ישראל. "ההסכם משחרר המון כסף ומשאבים לאיראן באופן מידי, שיגיעו לאויבים שלנו על הגדרות. תפקידנו לפעול בשיתוף פעולה אזורי עם המדינות הסוניות ולנהל דיאלוג עם הבית הלבן ולראות איך מתקנים את הנזק".

כנשאל אם ישמש שר חוץ בממשלת נתניהו, השיב: "לא אמרתי, אני לא עוסק בפוליטיקה. אפשר להיות אופוזיציה אחראית. עוד נבוא חשבון על פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה בתהליך הזה, אבל כעת יש משהו משנה מצב".

הרצוג הוסיף: "בתקופת הבחירות תקפתי אותו בחריפות על פגישותיו עם הקונגרס, אבל איראן יצאה מהכלוב ותהפוך לנמר אזורי. יש פה השלכות על מצבנו האסטרטגי. דיברתי עם נתניהו בצורה פתוחה. בעת הזאת יש לנו אתגר לא פשוט שמחייב שיתוף פעולה בהבנה האיום ומציאת פתרונות.
זה איום חדש. ניפגש עם שרי חוץ ואדבר עם מנהיגי עולם כדי להסביר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בוז'י הרצוג בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"עוד נבוא חשבון עם נתניהו, אבל כרגע המצב השתנה". הרצוג/יותם רונן

בתוך כך, סיעת ישראל ביתנו החליטה להסיר מסדר היום של הכנסת את הדיון המיוחד שיזמה בנושא עובדי הקבלן בישראל. מדובר בדיון שהיה אמור להתקיים לבקשת 40 חברי אופוזיציה, ואשר נתניהו היה מחויב להשתתף בו לכל אורכו ולנאום בסיומו. בהודעת המפלגה נכתב כי "הדיון יתקיים במועד אחר, זאת לנוכח חתימת ההסכם עם איראן והרצון לאפשר לראש הממשלה לעסוק בנושא זה".

ח"כ שי: "להיאבק באיראן כאילו אין נתניהו"

במחנה הציוני הגיבו לדברים של ראשת מרצ זהבה גלאון, ולפיהם סיעת הסיעה תצטרף בעוד כשבועיים לקואליציה בראשות נתניהו, וכינו את הדברים "קשקוש מוחלט". בריאיון לגלי צה"ל אמרה גלאון: "למיטב הבנתי, הערכתי וידיעתי, המחנה הציוני בדרך לממשלה כבר בשבועות הקרובים, והרצוג ישוגר לגבעת הקפיטול מטעם ראש הממשלה. ההסכם מול איראן יהיה וו בשבילו, לאחר שיחות עם נתניהו בשבועות האחרונים".

בתגובה להחלטת האופוזיציה לבטל את דיון 40 החתימות, אמר חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) כי "אני חושש שאם האופוזיציה תמשיך להתבשם בניחוח הממלכתיות עוד קצת, היא תיעלם לגמרי. ההסכם שנחתם עם איראן ממשיך להוות סיכון עבור ישראל ועל כולנו לפעול יחדיו מולו, אך אין זה אומר שהאופוזיציה צריכה להפסיק לעבוד. עלינו לעמוד איתנים אל מול איראן כאילו אין נתניהו, אך להמשיך ולהיאבק להחלפת נתניהו כאילו אין איראן".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully