וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון קראה לשרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה יחד עם חברי מרצ

14.7.2015 / 0:14

יו"ר מרצ אמרה בדיון כי "כל דפוק מביא הצעה ואתם מתיישרים", בהתייחס להצעת ח"כ גל לגזור עונש מוות על מחבלים. משסירבה לחזור בה, הוצאה מהמליאה וחברי סיעתה התבקשו גם לעזוב לאחר שנקראו לסדר 3 פעמים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

יו"ר מרצ זהבה גלאון הוצאה אתמול (שני) ממליאת הכנסת לאחר שכינתה את ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) "דפוק". לאחריה, הוצאו כל חברי הכנסת של סיעתה לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים. הסערה אירעה במהלך דיון סביב הצעת החוק שמבקשת להרחיב את ההגדרה של "עציר ביטחוני", כשגלאון התייחסה להצעת החוק של גל שבה הוא דורש לשנות את תנאי גזירת עונש מוות על מחבלים.

"כל דפוק מביא הצעה ואתם מתיישרים", אמרה גלאון, וסגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) שניהל את הישיבה, ביקש ממנה לחזור בה מדבריה. לאחר שסירבה, הוא ביקש ממנה לרדת מדוכן הדוברים. גם אז גלאון לא הייתה מוכנה לרדת, ולבסוף הורדה בכוח על ידי הסדרנים. במהלך התקרית נשמעו צעקות מחאה מצד חברי הכנסת של מרצ, וכולם הוצאו מן האולם.

ח"כ זהבה גלאון קראה לח"כ שרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה. צילום מסך מערוץ הכנסת, צילום מסך
"זו הייתה מחמאה על מה שאני חושבת על גל". גלאון מורדת מהדוכן/צילום מסך, צילום מסך מערוץ הכנסת

"כשהייתי ילד לימדו אותי שיש לכל אחד את הזכות לבחור ממי להיעלב", אמר גל בתגובה לתקרית. "במקרה הזה, אני לא נעלב ממי שעורכת כאן טקס מביש, שקוראת עדויות של שוברים שתיקה, שקוראת לסמן בחוק מוצרים של יהודים ועוד. לאחרונה אמרה ח"כ גלאון שהיא וחבריה לא צריכים לקחת אחריות של כל איש שמאל כמו גרבוז וקוטלר, ומה שראינו כאן היום זה השמאל הנאור והליברלי". גלאון אמרה לגל לאחר האירוע: "זו הייתה מחמאה על מה שאני חושבת עליך".

הצעת החוק עצמה ביקשה להרחיב את ההגדרה "חשוד בעבירת ביטחון", ובמסגרתו זו, לקבוע הוראות מיוחדות לעניין החזקת עצורים החשודים בעבירות אלה, לעניין הפרדה בין עצורים לאסירים ולעניין תנאי המעצר. 39 ח"כים תמכו בהצעה ושמונה התנגדו. כעת, היא תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.

ההצבעה על הצעתו של גל לגבי התיקון לחוק עונש מוות על מחבלים, נדחתה ביום ראשון פה אחד על ידי ועדת השרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה מעט לפני התכנסות הוועדה להסיר את ההצעה מסדר היום של ולדחות את ההצבעה. שעות ספורות לפני ההצבעה, הבטיח נתניהו להקים צוות ממשלתי שיבחן את ההצעה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully