וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסלחו לליברמן? ועדת השרים תצביע על עונש מוות למחבלים

12.7.2015 / 3:17

אמנם רוב חברי הוועדה בעד ההצעה שיזם ח"כ שרון גל, לפיה רוב של שופטים יוכל לגזור עונש מוות ולא רק בהחלטה פה אחד, אולם הקואליציה אינה רוצה להעניק הישג לישראל ביתנו לאחר הנטישה של ליברמן

ח"כ אביגדור ליברמן, ישיבת סיעת ישראל ביתנו. נועם מושקוביץ
"שייכנס לקואליציה ויעביר חוקים". ליברמן/נועם מושקוביץ

ועדת השרים לענייני חקיקה תכריע היום (ראשון) בהצעתו של חבר הכנסת שרון גל (ישראל ביתנו), בעניין חוק עונש מוות למחבלים. הצעתו של גל מבקשת ליצור שינוי בחוק העונשין, כך שהאפשרות להטיל עונש מוות – אשר כבר קיימת – תינתן גם במקרה שבו יש רוב שתומך בכך בהרכב השופטים, ולא רק בהחלטה שהיא פה אחד, כפי שמוגדר כיום.

למרות שרוב חברי הוועדה תומכים בהצעה, קיימת מחלוקת אם להצביע בעדה בשל הכעס על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחוסר הרצון להעניק הישג משמעותי למפלגתו, שלא הצטרפה לממשלה והותירה את הקואליציה עם 61 חברי כנסת בלבד. אם יהיה רוב להצעה בקרב חברי הוועדה, שמורכבת מ-12 שרים מהליכוד, כולנו, הבית היהודי וש"ס, כלל חברי הקואליציה יהיו מחויבים לתמוך בה כאשר תגיע למליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית. במידה שלא יהיה רוב להצעה, הקואליציה תהיה מחויבת במשמעת קואליציונית להצביע נגד ולהפיל את החוק.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
עדת הראייה ברצח האישה מרמלה: "הוא ירה, וסימן לי לשתוק"
התפתחות בחקירת הצתת כנסיית "הלחם והדגים" בשפת הכינרת
המפלגות החרדיות נגד דרישת כחלון לקיצוץ: "איתנו לא מפרים הסכמים"

ראש הממשלה בפארק הייטק, באר שבע, 2 ביולי 2015 חיפוש בנימין נתניהו ביבי סייבר פארק הייטק ספק פול. הרצל יוסף,
עמדתו עשויה לשנות את התמונה. נתניהו/הרצל יוסף

"אין שום סיבה לתת לליברמן להעביר חוקים. שיתכבד, ייכנס לקואליציה ויעביר אותם", אמר אמש גורם בליכוד לוואלה!NEWS. החוק כבר נדון בעבר בין הליכוד וישראל ביתנו בעת כתיבת ההסכמים הקואליציוניים, אולם בסופו של דבר הצדדים לא הגיעו להסכמה לגביו.

על הנייר, להצעה צפוי רוב: עד כה, הודיעו השרים דני דנון, אופיר אקוניס ומירי רגב כי יתמכו בה, וכך גם השר אלקין, השוהה בחו"ל אך השאיר פתק "בעד". שרת המשפטים איילת שקד נוטה לתמוך, והשר אורי אריאל הודיע תחילה כי ייעדר מההצבעה בגלל מפגש עם כתבי צרכנות, אולם מאוחר יותר נמסר מלשכתו כי אם הדיון בהצעה יתחיל עד השעה 12:30 הוא יצביע בעד. השר יריב לוין נוטה להתנגד להצעה, אולם מלשכתו נמסר כי יגבש את עמדתו לאחר דיון בנושא בישיבת שרי הליכוד, שתתכנס הבוקר. שני שרי כולנו החברים בוועדה, משה כחלון ואבי גבאי, טרם מסרו את עמדתם, ומש"ס נמסר לגבי עמדתם השר החבר בוועדה, דוד אזולאי, כי עמדת הסיעה תתגבש "לאחר התייעצות של ראשי ש"ס עם מועצת גדולי התורה". גם השר שטייניץ טרם מסר מה עמדתו, ואילו השרה גמליאל, השוהה בחו"ל, תיעדר מן ההצבעה.

עם זאת, עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הביע בפומבי את עמדתו לגבי החוק. הבעת עמדה מצדו, לכאן או לכאן, במהלך ישיבת שרי הליכוד שתתכנס מעט לפני ישיבת הממשלה, עשויה לשנות את התמונה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully