וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכויו של דרייפוס ומותו: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים משחק הגמר בווימבלדון בין פדרר ודג'וקוביץ', יוקרן לראשונה הסרט על מסעם של פצועי 'צוק איתן' להודו, נחגוג 95 שנים לויצו, נציין את זיכויו של דרייפוס אך גם את מותו ונחגוג יום הולדת חמישים לערן צור

גמר הענקים

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
פדרר/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך גמר הגברים בטורניר ווימבלדון, בו ייפגשו רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ'. השוויצרי האגדי, שיחגוג את יום הולדתו ה-34 בחודש הבא, הציג טניס מושלם בחצי הגמר בו הדיח את הגיבור המקומי אנדי מארי, וכעת הוא מחפש נקמה על ההפסד לסרבי המדורג ראשון בעולם בגמר ווימבלדון אשתקד. פדרר הוא שיאן כל הזמנים בזכיות בתארי גרנד סלאם עם 17, אבל התואר הגדול אחרון שלו היה לפני שלוש שנים, בעוד שדג'וקוביץ' בן ה-28 מחפש תואר גרנד סלאם תשיעי.

טיול שחרור

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין בפתיחת המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית סכנין, 17 ביוני 2015. ערן גילווארג
גם היא תבוא לצפות בסרט. נחמה ריבלין/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הקרנה חגיגית של הסרט "טיול שחרור הודו 2015" המתעד את מסעם של פצועי מבצע "צוק איתן" לטיול תרמילאים בהודו בחודש אפריל האחרון, טיול שהיווה שיאו של תהליך שיקומי אותו עברו במהלך השנה האחרונה. באפריל 2015 יצאו החיילים הפצועים למסע בהודו שבמהלכו התמודדו עם אתגרים פיזיים ומנטאליים, סייעו זה לזה, רכשו חברים חדשים וסגרו את המעגל עם שחרורם מצה"ל. "טיול שחרור" הינו פרויקט הדגל של אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל לשנת 2015 ומטרתו לייצר חוויית שיקום מעצימה, אישית וחברתית לפצועים הצעירים ולבני משפחותיהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

95 שנים לויצו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציין ארגון הנשים הבינלאומי "ויצו" 95 שנים להיווסדו. ויצו הוא ארגון נשים בינלאומי המאגד יותר מ-50 פדרציות ברחבי העולם, חברות בו למעלה מ-250 אלף נשים והנהגת הארגון פועלת מישראל. הארגון נוסד ב-11 ביולי, 1920 ע"י נשים יהודיות ממנצ'סטר כתוצאה מהתעוררות התנועה הציונית בצירוף התעוררות תנועות הנשים בבריטניה. ויצו מפעיל בישראל 40 סניפים, ובהם אלפי נשים מתנדבות וכ-5,000 עובדים. תחת הארגון פועלים 800 מוסדות חינוך, חברה ורווחה וכן 200 מעונות לגיל הרך.

דרייפוס כפול

אלפרד דרייפוס. AP
אלפרד דרייפוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום השנה לזיכויו של אלפרד דרייפוס וגם יום פטירתו. דרייפוס, בן למשפחה יהודית עשירה, נעצר במהלך שירותו הצבאי בצבא צרפת באשמת ריגול ובהדלפת סודות צבאיים לגרמניה. הוא הועמד לדין באמצעות מסמכים מזוייפים, הורשע ונידון לשלילת דרגותיו ולמאסר עולם באי השדים. באמצעות מאבק של אנשי רוח רבים, בהם אמיל זולא וחוזה המדינה בנימין זאב הרצל, וכן בני משפחתו, הוכח כי המסמכים מזויפים ונחשף הזייפן. היום בדיוק לפני 109 שנים, בוטלה הרשעתו של דרייפוס, הוא זוכה מכל אשמה ודרגותיו הוחזרו לו. יצא הגורל ובאותו התאריך, בשנת 1935, לפני 80 שנים הלך לעולמו אלפרד דרייפוס.

מזל טוב לערן צור

ערן צור. ניב אהרונסון
ערן צור/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המוזיקאי ערן צור יום הולדת חמישים, מזל טוב! צור החל את דרכו בלהקת טאטו יחד עם אלונה דניאל ויובל מסנר ולאחר מכן בלהקת "כרמלה גרוס ואגנר" שהחלה כלהקת הליווי של צור. לאחר מכן המשיך צור בקריירת סולו מפוארת הכוללת את הלהיטים "פרפרי תעתוע", "תמונה אימפרסיוניסטית" ואת אלבום המופת משיריה של יונה וולך "אתה חברה שלי". את יום הולדתו חגג ערן צור אתמול במופע חגיגי בבארבי בתל אביב בו התארחו חבריו האמנים של צור איתם שיתף פעולה לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully