וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרנס מדווח מיוון: האם המשבר מורגש גם באיים השלווים?

דב גיל-הר

11.7.2015 / 13:00

המשבר הכלכלי שעמו מתמודדת יוון הוא הקשה בתולדותיה בעידן החדש, אך לדברי "איש הטברנה", השוהה באחד האיים, ענף התיירות לא נפגע. "הכול עדיין שליו. זה לא הגיע לפה", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: וואלה חדשות

יוון מתמודדת בימים אלה עם המשבר הקשה בתולדותיה בעידן החדש. הפרלמנט אמנם אישר הלילה (שבת) את תכנית הצנע של הממשלה, אך הבנקים עדיין סגורים והעתיד מעורפל. איש התקשורת הוותיק שמעון פרנס, המזוהה יותר מכל עם הטברנות ועם המוזיקה היוונית, שוהה בימים אלה באי קרפטוס. בריאיון מיוחד לאולפן וואלה!NEWS סיפר על הנעשה באתרי התיירות, וטען כי המשבר לא מורגש כלל באיים.

"במהלך שש שנות המשבר ביוון התיירות ליוון עלתה בקרוב ל-20%. ומי שמתפרנס מתיירות ליוון, בעיקר בקיץ, זה בעיקר באיים", אמר פרנס. "באיים אתה לא מרגיש את זה, אין תורים לכספומט, אנשים מתפרנסים יפה, הטברנות מלאות, המלונות מלאים".

"את המשבר הקשה מרגישים בערים הגדולות ובעיירות הקטנות", הוסיף פרנס. "באיים המתויירים, וגם באיים הלא מתויירים, הכול עדיין שליו. זה לא הגיע לפה". לדברי פרנס, "כל תעשיית הבידור ביוון שוקעת, ליוונים אין כסף להוציא".

המשבר ביוון || סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
הפרלמנט ביוון אישר את תכנית החילוץ החדשה של הממשלה
ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה

שמעון פרנס. שי אוקנין
שמעון פרנס/שי אוקנין

הלילה, בתום דיון ארוך בפרלמנט, ולמרות המרד בתוך מפלגתו, זכתה תכניתו של ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, לתמיכה גדולה והיא אושרה ברוב של 251 לעומת 32 מתנגדים. לאחר ההצבעה אמר ציפראס כי התמיכה הגורפת מהווה "מנדט חזק להשלמת המשא ומתן להשגת הסכם בר קיימא והוגן מבחינה כלכלית וחברתית".

על פי תכנית הצנע של הממשלה היוונית, בתמורה להלוואה של 53.5 מיליארד אירו שתיפרס על פני שלוש שנים, מציעה יוון רפורמה במסים ובפנסיה. עוד מתכננת הממשלה להעלות את שיעור המע"מ על מסעדות, לשנות את הסדרי הפנסיה ולקבוע לוחות זמנים ברורים להפרטות של חברות ממשלתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, השבוע/רויטרס

במהלך היום יתכנסו שרי האוצר של מדינות גוש האירו,יחד עם נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הבנק האירופי מאריו דראגי ונשיאת קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד כדי לבחון את ההצעה של ממשלת יוון לקבלת סיוע מהנושים – האיחוד האירופי, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית.

אתמול התייחס לנושא ירון דייסלבלום, נשיא "אירוגרופ", קבוצת שרי האוצר של גוש האירו, ואמר כי שרי האוצר עשויים לקבל "החלטה חשובה" בפגישת החירום. וא הוסיף כי ההצעה של אתונה "מקיפה".

הצלם בכתבת הווידאו היה אורחם של "אופק תיירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully