וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פחות מהיסטוריה": ביטאון ש"ס פרסם מודעה של מפלגת החרדיות

10.7.2015 / 0:12

מפלגת "ובזכותן" ביקשה מהביטאונים החרדיים לפרסם קול קורא לנשים להצטרף לפעילות, אלא שהם סירבו וגם בתי המשפט לא עמדו לצדן. "בעיתון שבו מטושטשות נשים פורסמה מודעה שקוראת לנשים לרוץ לכנסת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוצה? את גם יכולה". המודעה שפורסמה בביטאון "ש"ס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשים חרדיות שהקימו את מפלגת "ובזכותן" החרדית שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-20 וזכתה לקולות בודדים, נלחמו להכניס מודעות פרסום מטעמן לעיתונות החרדית. העיתונים סירבו, הנשים עתרו לבית המשפט - אך דבר לא הועיל. אתמול (חמישי) פרסם ביטאון ש"ס "יום ליום" מודעה מטעמן. הנשים, שיודעות כי מדובר בצעד חריג, רואות בכך הצלחה גדולה.

תחת הכותרת "רוצה? את גם יכולה", פורסמה מודעה הקוראת לנשים לחבור למפלגה. "לאחר 67 שנים שבהן לא התרחשה בכנסת ישראל פעילות למען טובתה ורווחתה של האישה החרדית, אנו קוראות לך, הצטרפי לאחיותייך העמלות כמותך, על מנת להקים עולה של תורה בארץ ישראל", נכתב. "נשות 'ובזכותן' מזמינות אותך לעצב, איתנו, סדר יום פוליטי-נשי-חרדי חדש".

עוד נכתב: "בואי וממשי את יכולותייך למען אחינו ואחיותינו בעם ישראל". במודעה הקבוצה מפרטת את תכניותיה לעתיד, בין היתר, הבטחת שכר הוגן למורות, הקמת קווי סיוע לנשים וכינון הרשימה לקראת הבחירות לכנסת. בעיתון סירבו להגיב אם פרסום המודעה הוא טעות או נעשה בכוונה תחילה, אך יו"ר המפלגה רות קוליאן טוענת כי מדובר בהישג אדיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשמש אוזן קשבת לנשים החרדיות". רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאחר עבודת צוות קשה ומאומצת למען זכותן של נשים חרדיות להיות מעורבות בתהליכי קבלת ההחלטות הקשורות אליהן, הצלחנו הבוקר להביא לפרסום קול קורא לנשים חרדיות להצטרף לתנועת 'ובזכותן' ולפעילות ציבורית למען הכלל", אמרה קוליאן. "מבחינתנו מדובר בלא פחות מהיסטוריה. הבאנו לכך שבעיתון שבו מטושטשות תמונות נשים תפורסם מודעה שקוראת לנשים להצטרף לפעילות ואף לרוץ לכנסת. כל מודעה המתפרסמת בעיתון 'יום ליום' עוברת אישור של מועצת חכמי התורה, שלשמחתנו אישרה את פרסום. נמשיך לפעול למען נשים חרדיות ולשמש עבורן אוזן קשבת. אנו קוראות לכל מי שרוצה לתרום, להצטרף אלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העליון ביטל את הצו שחייב עיתונים חרדיים לפרסם את המודעה

בבחירות האחרונות הוקמה מפלגת הנשים החרדיות הראשונה בישראל. במטרה להגיע לקהל היעד שלה, ביקשה המפלגה לפרסם מודעות בחירות הן בעיתונות החרדית הפונה לספרדים והן בעיתונות החרדית הפונה לאשכנזים – בעיתונים 'יתד נאמן' ו'יום ליום'. עבורן זו הייתה דרך הפרסום היחידה, היות וחברות שלטי חוצות חששו לאפשר להן לפרסם מודעות בשל החשש שישחיתו להן את השלטים.

בקשתה של המפלגה לפרסם בעיתונות החרדית סורבה והיא עתרה ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן, בבקשה שיורה לעיתונים החרדיים להניח להן לפרסם. השופט ג'ובראן הפנה את המפלגה להליך אזרחי בבית משפט השלום שבפתח תקווה, שבו עלתה טענה כי אין לבית המשפט סמכות לדון בנושא, והעתירה נדחתה. המפלגה לא ויתרה והיא עתרה לבית המשפט המחוזי מרכז, שקיבל את העתירה והוציא צו המחייב את העיתונים החרדיים להניח למפלגה לפרסם בהם. יומיים לאחר מכן, העיתונים עתרו לבית המשפט העליון, והשופט קיבל את העתירה וביטל את הצו. לפני כשבועיים ביקשה תנועת "ובזכותן" לפרסם בשני העיתונים קול קורא לנשים חרדיות להצטרף לתנועה. עיתון "יתד נאמן" טרם נענה לה, ועיתון 'יום ליום'" פרסם אתמול.

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully