וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: שחיתות ושרירים מול אירופה - הסיבות לקריסת יוון

יונה לייבזון

10.7.2015 / 9:10

בשש השנים האחרונות הצליחו אירלנד ואיסלנד להתאושש מהמשבר הכלכלי שחוו, ואילו יוון הלכה וקרסה. איפה טעו היוונים במקום שהאחרות הצליחו? אחרי שתצפו תוכלו לומר: "וואלה, הבנתי"

יונה לייבזון על יוון והמשבר הכלכלי באירופה ב-יולי 2015/עריכה: טל רזניק, נועה לוי, מעצב גרפי: אביחי ברוך

המשבר הכלכלי ביוון הגיע השבוע לשיא, אחרי שאזרחי המדינה אמרו במשאל עם "לא" לתכנית החילוץ האירופית. עכשיו אתונה מתכוונת להציע לאירופה הסכם חדש, שלפיו היא תבצע רפורמות בתמורה לפריסת החובות לשלוש שנים. ראש הממשלה אלכסיס ציפראס אמר השבוע בדיון חירום של פרלמנט האיחוד האירופי בשטרסבורג כי הבעיה של יוון היא בעייתה של אירופה כולה וביקש להראות ליוונים את "האור בקצה המנהרה".

יוון אינה המדינה האירופית היחידה שהתרסקה במשבר הכלכלי לפני שש שנים, גם כלכלות אירלנד ואיסלנד קרסו. בעוד אירלנד ואיסלנד הצליחו להשתקם ולעלות על מסלול של צמיחה, יוון דווקא רק הלכה והידרדרה. מדוע כשלו היוונים במקום שבו האירים והאיסלנדים הצליחו? מדוע יוון סובלת מאבטלה של 24% בעוד האחרות הצליחו לצמצם את שיעור האבטלה למספר חד-ספרתי והאם פורטוגל צועדת בעקבות יוון? את התשובות לשאלות האלה יש לחפש לא רק בחוסן הכלכלי ובמערכת הפוליטית של כל אחת מהמדינות בטרם המשבר, אלא גם בצעדים שעשו המדינות עם הכסף שקיבלו בחבילות הסיוע ובתגובת אזרחי המדינות לתוכניות הצנע שגובשו.

אחרי שתצפו בכתבה תוכלו לומר: הקריסה היוונית בהשוואה למקבילות באירופה - "וואלה, הבנתי".

יוון קורסת - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"
ציפראס: "הגשנו הצעה להסכם עם אירופה"; הולנד: "לא רציני"
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully