וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה המשמחת של שני דיינים למסורבת גט

9.7.2015 / 17:00

זוג בשנות ה-60 לחייהם ניהלו תיק גירושין בבית הדין הרבני. הגבר שוכנע לתת גט לאישה בתנאי שתשלם לו 2,000 שקלים. האישה פרצה בבכי והסבירה שאין לה סכום כזה. מה עשו הדיינים?

נשים עגונות. ניב אהרונסון
במשך שנה סירב הבעל לתת לאשתו גט/ניב אהרונסון

פתרון כזה למסורבת גט לא מופיע בספרי ההלכה או בספר החוקים, אפילו ארגוני הנשים לא דורשות אותו, אבל לפעמים גם הדיין וגם עורכת הדין מסכימים שאפשר פשוט להיות בני אדם. בני זוג ממרכז הארץ, בשנות ה-60 לחייהם, ניהלו תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב. זאת, לאחר שהאישה הביעה את רצונה הנחרץ להתגרש. במשך שנה סירב הבעל לתת לה גט, אך לבסוף הצליחו הדיינים לשכנע אותו.

אלא שאז, התנה הבעל את הגט בתשלום של 2,000 שקלים. הדיינים, שהמתינו לתשובתה של האישה, הבחינו שהיא פרצה בבכי. היא הסבירה להם שהיא מוכנה לקבל את התנאי ולשלם לבעלה את הכסף כדי להתגרש ממנו, אך אין לה אפשרות להשיג את הכסף.

הפתרון המידי שמצאו לאישה ראש בתי הדין בתל-אביב הרב יצחק אלמליח והרב יצחק מרוה, הצליח להפתיע את המעורבים בתיק. כל אחד מהם הוציא מכיסו סכום של 500 שקלים והפקיד בידה. מי שהצטרפה ליוזמתם הייתה עורכת דינה של האישה שהוציאה גם היא מכיסה סכום של אלף שקלים ונתנה לה.

"האישה שמחה מאוד", סיפר גורם בבית הדין לוואלה!NEWS, "היא זכתה לשחרור מנישואיה, חרף הקושי הכלכלי שעמו היא מתנהלת. זה מרגש מאוד שהדיינים עושים משהו טוב כדי לעזור לה, כשהם תורמים מכיסם ומעניקים בכך גאולה לאנשים, זה בהחלט מרומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully