וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: הוארך מעצרם של בכירי העולם התחתון בישראל

9.7.2015 / 10:22

לאחר שהוגשה הצהרת תובע הכוללת 16 חשודים, הוארך בחמישה ימים מעצרם של יצחק אברג'יל, מוטי חסין ועבריינים נוספים. עיקר ההצהרה נוגעת לשני ניסיונות החיסול נגד זאב רוזנשטיין ב-2003, ורצח דוד ביטון סמוך למועדון בחולון

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(פרקליטו של ריקו שירזי: "המשטרה מהלכת אימים על בית המשפט")

המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע בבית משפט השלום בראשון לציון נגד 16 חשודים בפרשה 512. ההצהרה כוללת כמה מבכירי ארגוני הפשיעה בישראל, בהם יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, יעקב (עקא) שמעון ומוטי חסין. לפי המסתמן, יצחק אברג'יל צפוי להיות מואשם ברצח שלושה אזרחים שנהרגו במהלך ניסיון חיסול נגד העבריין זאב רוזנשטיין.

הצהרת התובע בעניינו של אברג'יל מייחסת לו עבירות של עמידה בראש ארגון פשע, רצח, ניסיון רצח וכן הברחת סמים מסוג אקסטזי בין השנים 2006-2003. מעצרו הוארך בחמישה ימים בהסכמת הצדדים. נוסף לאברג'יל, הוארך גם מעצרו של אבי רוחן בגין אותן עבירות. גם מעצרם של חסין ואילן בן שטרית הוארך בחמישה ימים.

הצהרת התובע מתייחסת בעיקרן לשתי פרשות שהתרחשו ב-2003. האחת, שני ניסיונות חיסול נגד העבריין זאב רוזנשטיין בתל אביב – הן זו שאירעה ברחוב יהודה הלוי, שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע, והן זו שאירעה סמוך לגני התערוכה בעיר. הפרשה השנייה היא רצח העבריין דוד ביטון ליד מועדון לילה בחולון, שבו חשוד חסין, בכיר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל. מעצרו הוארך בחודש שעבר על רקע פרשה זו.

לקריאה נוספת:
חשד: אשת ראש ארגון פשיעה מעורבת ברצח עו"ד יורם חכם
פרשה 512: המשטרה גייסה עד מדינה מכל ארגון פשע
משפחתו של עו"ד חכם: "הופתענו שאסי אבוטבול חשוד ברצח"

זאב רוזנשטיין מובא להארכת מעצר ינואר 2010. אורי לנץ
לקראת פענוח ניסיונות החיסול. זאב רוזנשטיין/אורי לנץ

בחודש שעבר עומת אחד מעדי המדינה בפרשה עם חסין במשך חמש דקות. במהלך המפגש ביניהם הטיח בפניו חסין כי הוא משקר. "אני מתחנן אליך, יש לי שלושה ילדים בבית. תתוודה, תגיד את האמת", אמר חסין. לטענת העד, העבריין סיפר לו כי הסיע את הרוצח למקום שבו ירה בביטון למוות.

פרשה נוספת שמופיעה בהצהרת התובע קשורה כאמור לרוזנשטיין, שנושא בימים אלה עונש מאסר של 17 שנים בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירות קשר לייבוא וסחר בסם. ניסיון החיסול שנחקק בזיכרון הציבורי הוא זה שאירע בדצמבר 2003 בתל אביב וזכה לכינוי "הפיגוע הפלילי" הראשון על ידי מפכ"ל המשטרה דאז שלמה אהרונישקי.

הפיצוץ התרחש בשעה שרוזנשטיין, שהוגדר בעבר היעד מספר 1 של המשטרה, נכנס לחנות להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי. מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתקרת החנות התפוצץ וגרם למותם של שלושה אזרחים חפים מפשע – משה מזרחי בן 28 מאילת, נפתלי מגד בן 19 מאשדוד ורחמים סרויה, בן 43 מתל אביב. 38 אנשים נוספים, בהם רוזנשטיין, נפצעו באירוע.

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
ברשות המשטרה ראיות לקיומה של פגישה שבה אמר אברג'יל שצריך לאסוף כסף כדי לפגוע ברונזשטיין. יצחק אברג'יל/מגד גוזני

באשר לניסיונות החיסול, מסרו בחודש שעבר גורמים במשטרה כי ברשותם מספיק ראיות לקיומה של פגישה בבית מלון בבלגיה, שם לפי החשד אמר יצחק אברג'יל שצריך לאסוף כספים על מנת לפעול לחיסולו של רוזנשטיין. זאת, לאחר שהודיעו במשטרה כי יש בידם הקלטה שבוצעה באמצעות האזנת סתר, שבה נשמע אברג'יל אומר בקולו את שמותיהם של האנשים שהגיעו למפגש הדרמטי בבריסל, בטרם ניסיון החיסול של רוזנשטיין שבו נהרגו שלושה אזרחים.

על פי החשד, אחד מעדי המדינה בפרשה הפליל את יצחק אברג'יל וכמה מאנשיו - אבי רוחן, שמעון כהן, יצחק טולי גולדנברג וראש הקבוצה הירושלמית יעקב (עקא) שמעון - כשסיפר כי החשודים נפגשו בבית הקפה כדי לתכנן את חיסולו של רוזנשטיין. לטענת העד, אברג'יל לקח לצד את שמעון כהן, וכששב עמו לשולחן אמר לכולם: "צריך כסף כדי לפגוע ברוזנשטיין".

(עדכון ראשון: 08:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully