וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לטום הנקס: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יוון תציג את ההסכם עם מדינות גוש האירו, יפתח פסטיבל הקולנוע ירושלים, מכבי ת"א תשובץ לשלב הבתים ביורוליג, נציין 59 שנים לאירועי ואדי סאליב ונחגוג יום הולדת לטום הנקס

הסדר ביוון?

ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בפרלמנט האירופי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תוגש ככל הנראה הצעת ההסכם של יוון עם מדינות גוש האירו. על פי מכתב ששלח אתמול שר האוצר של יוון, אוקלידס צקאלוטוס, למנגנון היציבות האירופי – גוף שקם כ"מוצא אחרון" לאפשרות של הלוואה למדינות האיחוד, נראה כי במסגרת ההסכם המדינה תחל ברפורמה בתחום הפנסיה והמסים כבר בשבוע הבא בתמורה להלוואות של גוש האירו שייפרסו על פני שלוש שנים. "אנו משוכנעים כי המדינות החברות בגוש האירו מודעות לדחיפות של בקשת ההלוואה שלנו", נכתב. במכתב לא נמסר מהו סכום ההלוואה שיוון תבקש ממדינות האיחוד. כמו כן, לא נכתב בפירוש כי יוון תקצץ בהוצאות הפנסיה או שהמסים יעלו ל-23% כפי שדורשים הנושים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים

פוסטר הסרט אמא שלי.
הסרט "אמא שלי" יוקרן בערב פתיחת הפסטיבל

אתם צריכים לדעת שהיום יפתח פסטיבל הקולנוע ירושלים שימשך עשרה ימים עד ה-19 ליולי. הפסטיבל הנערך מאז שנת 1984 יפתח באירוע המסורתי של הקרנת סרט בבריכת הסולטן כאשר הפעם יהיה זה סרטו של נני מורטי "אמא שלי". מלבד סרט הפתיחה, צפויים במהלך ימי הפסטיבל עוד שלל הקרנות ובכורות מקומיות. מעבר לכך, כמדי שנה יתקיימו בפסטיבל גם תחרויות מקומיות. במסגרת העלילתית, בין השאר, בולטים "ארץ פצועה" של ארז תדמור ו"תיקון" של אבישי סיוון ובגזרה התיעודית, בצד אותו סרט ידוע לשמצה על יגאל עמיר, ייחשפו בארץ לראשונה כמה סרטי דוקו שערורייתים פחות, למשל "הוטליין" על העובדים הזרים בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שלב הבתים

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תשובץ מכבי תל אביב לשלב הבתים הראשון ביורוליג. הצהובים נמצאים בקבוצת הדירוג השנייה של ההגרלה, שתחל ב-14:00, כך שהיא תפגוש בוודאות את אחת מארבע הקבוצות החזקות שבקבוצת הדירוג הבכירה - צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, ברצלונה ואולימפיאקוס, ותקווה להימנע מיריבות חזקות שנמצאות בדרגים הנמוכים יותר. עוד קודם לכן תוגרל הפועל ירושלים, המאוכזבת מהעובדה שלא קיבלה כרטיס למפעל היוקרתי ביבשת, לשלב הבתים ביורוקאפ.

אירועי ואדי סאליב

לוי אשכול. אוסף התצלומים הלאומי
שרי הממשלה דנו במהומות וראו בהן אירוע פוליטי. לוי אשכול/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 56 שנים, בשנת 1959, התחילו "אירועי ואדי סאליב" בחיפה. מדובר היה במחאה חברתית נגד קיפוח על רקע עדתי ונגד הממסד ששלט בארץ באותה התקופה של מפלגת מפא"י. האירועים התחילו בהתעמתות תושבי השכונה עם שוטרים בעקבות פציעה של תושב השכונה מירי המשטרה. למחרת הפגינו מול תחנת המשטרה המקומית מאות מבני השכונה ובמהלך היום התפתחו ההפגנות למהומות אלימות שתוך כמה ימים גלשו למקומות נוספים בארץ. שרי הממשלה שדנו במהומות ראו בהן בעיקר איום פוליטי על מפא"י ולא ככאלה המשקפים בעיה חברתית עמוקה.

מזל טוב לטום הנקס

טום הנקס בפסטיבל AFI. Kevin Winter, אימג'בנק, Gettyimages, GettyImages
טום הנקס בפסטיבל AFI/GettyImages, Kevin Winter, אימג'בנק, Gettyimages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג שחקן הקולנוע טום הנקס יום הולדת 59, מזל טוב! הוא החל לשחק בתחילת שנות ה-80 בקולנוע ובטלוויזיה ופרץ בסרט "ספלאש" שם כיכב לצדה של בתולת הים דריל האנה, לאחר שרון האוורד ראה אותו נבחן לסדרת טלויזיה ושלף אותו משם. בין שאר תפקידיו: "השוטר מלוס אנג'לס", "פאנץ' ליין" בתפקיד סטנד-אפיסט, "ביג" בתפקיד ילד שהביע משאלה והפך למבוגר אבל נשאר עם היגיון של ילד, זכה באוסקר על תפקידו כחולה איידס ב"פילדלפיה", בתפקיד אסטרונאוט ב"אפולו 13" וגם נתן את קולו לוודי - גיבור "צעצוע של סיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully