וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל של נתניהו וליברמן שיבטיח וטו לימין במינוי שופטים לעליון

8.7.2015 / 17:20

במסגרת סיכום בין הליכוד לישראל ביתנו יתמכו הסיעות בנציגים מטעמן – נורית קורן ורוברט אילטוב. בכך יבטיחו הסיעות רוב מעשי של הימין בוועדה, לצד שרת המשפטים שקד. גורמים בישראל ביתנו: "כך נבטיח נציגים מהמחנה הלאומי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליאור קירשנר

(השרה שקד: "המשילות עברה מהעם לשופטים")

הליכוד וישראל ביתנו ישתפו פעולה ויציגו רשימה משותפת בבחירת הנציגים בבחירות לוועדה למינוי שופטים, הוועדה למיניי דיינים והוועדה לבחירת קאדים. מדובר בשיתוף פעולה מפתיע בין מפלגת השלטון ובין סיעתו של אביגדור ליברמן הנמצאת באופוזיציה. הבחירות יתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב.

במסגרת הסיכום יתמכו נציגי ישראל ביתנו במועמדות של נורית קורן מהליכוד כנציגה בוועדה למינוי שופטים. בתמורה לכך, יתמכו נציגי מפלגת השלטון במועמדותו של יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת, רוברט אילטוב, כנציג בוועדה.

לקריאה נוספת:
השר אריאל יפרסם את לוח הפגישות שלו: "אבן יסוד בדמוקרטיה"
מבוכה לקואליציה: האופוזיציה העבירה הצעת חוק בניגוד לעמדתה
בעקבות בג"ץ: נתניהו יעדיף לפעול לשינוי החוק מאשר למנות שרים

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודעים על איחוד. עומר מירון
"נהיה אופוזיציה עניינית". נתניהו וליברמן/עומר מירון

אם אכן יבחרו השניים, משמעות הדבר הוא כי לימין יהיה רוב מעשי בוועדה למינוי שופטים, המורכבת מתשעה נציגים ובוחרת בשופטי בית המשפט העליון. זאת, לאור העובדה כי הרוב הדרוש הוא של שבעה, וכי שרת המשפטים איילת שקד חברה בוועדה מתוקף תפקידה.

גורמים בישראל ביתנו דחו את הספקולציות בדבר חבירה אפשרית לקואליציית נתניהו לאור המהלך. "אנחנו אופוזיציה עניינית, תמיד אמרנו זאת. אנחנו לא חלק מהאופוזיציה של השמאל. באמצעות הסיכום ניתן יהיה להבטיח כי נציגי הכנסת בוועדה יהיו מהמחנה הלאומי", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully