וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: האופוזיציה העבירה הצעת חוק בניגוד לעמדתה

8.7.2015 / 13:46

כמה חברי האופוזיציה המתינו מחוץ למליאה וכך סברה הממשלה שיש לה רוב. עם תחילת ההצבעה, הם חזרו לאולם והעבירו בקריאה טרומית את הצעת ח"כ אלהרר הקשורה להוצאה לפועל. הרצוג: "אין ממשלה בישראל". צפו בחגיגות חברי האופוזיציה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ קרין אלהרר (יש עתיד) העוסקת בחוק הוצאה לפועל בניגוד לעמדת הממשלה. זאת הפעם הראשונה בכנסת ה-20 שבה עוברת הצעת חוק - אפילו רק טרומית - בשונה מעמדתה של הקואליציה. הצעת החוק אושרה על חודו של קול, עם 46 קולות לטובת האופוזיציה, לעומת 45 שהצביעו נגד הצעת החוק, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הצעת החוק, ניתן יהיה לפתוח תיק הוצאה לפועל רק בעיר המגורים של החייב. זאת בניגוד לחוק הקיים, שלפיו ניתן לפתוח תיק לחייבים בכל הארץ.

המחטף הצליח לאחר שכמה מחברי האופוזיציה הסתתרו מחוץ לאולם המליאה והקואליציה סברה שיש לה רוב כדי להפיל את הצעת החוק. ברגע שהחלה ההצבעה, הם הגיעו במהרה למליאה והצביעו. זאת מאחר שיש עשר שניות מרגע ההכרזה על תחילת ההצבעה ועד הרגע שבו ניתן להשתתף בה. חברי סיעות האופוזיציה שהמתינו בחוץ היו עליזה לביא, יואל רזבוזוב ומיקי לוי מיש עתיד, ונחמן שי, קסניה סבטלוב, מיכל בירן, יוסי יונה, מרב מיכאלי ומיקי רוזנטל מסיעת המחנה ציוני.

לקריאה נוספת בנושא פוליטי-מדיני
ארדן על אירוע הפרידה מדנינו: ייתכן שפגע בתדמית המשטרה
בעקבות בג"ץ: נתניהו יעדיף לפעול לשינוי החוק מאשר למנות שרים

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

יוזמת הצעת החוק ח"כ אלהרר טענה כי "מדובר בניצחון אדיר של האופוזיציה על הקואליציה, שכן הממשלה התנגדה להצעת החוק. אני נרגשת מהצלחת האופוזיציה להעביר את החוק החשוב הזה". היא הוסיפה כי "הגיע הזמן לשים את האזרח החלש במרכז, לתקן את העוול עם החייבים בהוצאה לפועל ולשים סוף לטרטור והזלזול שנעשה כלפיהם".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "‏שוב הפתעה לראש הממשלה. האופוזיציה העבירה חוק בניגוד לעמדת הקואליציה במהלך פרלמנטרי מפתיע. תודה למרב מיכאלי ולכל מי שבישל את המהלך במליאה. אין ממשלה בישראל"

יו"ר סיעתו של הרצוג, ח"כ מיכאלי, אמרה: "זה הישג גדול של האופוזיציה. הישג נוסף שנובע מכך שאנחנו יודעות ויודעים לעבוד יחד למען המטרות הנכונות". לדבריה, "תמוה שהממשלה התנגדה להצעה שנועדה להקל על חייהם של מאות אלפי חייבים וחייבות, שאין לה כל עלות תקציבית. ראש הממשלה הצביע נגד, אבל הכנסת הצביעה בעד. אנחנו נמשיך להביך את הממשלה הזאת פעם אחר פעם, עד שנצליח להחליף אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully