וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם הגרעין ייחתם ב-48 השעות הקרובות - או כלל לא"

גורמים בשיחות הגרעין הבהירו כי "הגענו לסוף". הצדדים הסכימו להארכה נוספת של יומיים, עד יום חמישי. סגן שר החוץ של איראן: "לא תהיה הארכה ארוכת טווח. נוסח ההסכם כמעט הושלם". גרמניה: "איראן חייבת לסייע בבניית אמון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גורם המעורה בפרטי השיחות בין איראן למעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן אמר היום (שלישי) כי "הגענו לסוף". לדבריו, "החלטנו על הארכה אחת, סופית. קשה לראות איך נמשיך מעבר לכך. או שזה יקרה ב-48 השעות הקרובות, או כלל לא". סגן שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י הבהיר כי "הנוסח המלא של ההסכם ושל הנספחים כמעט הושלם".

עראקצ'י הבהיר כי "לא תהיה הארכה לטווח ארוך", אולם הוסיף כי "אף תאריך יעד אינו קדוש. אנחנו מוכנים להישאר בווינה ולהמשיך במגעים, גם אם הם יוארכו יום אחר יום". לדבריו, הסוגיה המרכזית שלגביה עדיין קיימים חילוקי דעות בין הצדדים היא הסרת הסנקציות. לפי שעה, נציגי האיחוד האירופי, איראן ושש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיה וסין – הסכימו להאריך את השיחות עד יום חמישי הקרוב, לאחר שתאריך היעד האחרון, 30 ביוני, הוזז להיום.

עוד בוואלה חדשות:
ארה"ב: "שיחות הגרעין עשויות להימשך מעבר לתאריך היעד"
הנגבי: "גם אם ייחתם הסכם גרעין, ישראל לא תהיה מחויבת לו"
קרי: "לא נוותר על עקרונותינו כדי לחתום על הסכם עם איראן"

הצוות האמריקני בשיחות הגרעין, וינה, יולי 2015. רויטרס
שר החוץ קרי ונציגי המשלחת האמריקנית בשיחות בווינה, היום/רויטרס

"אנחנו מוכנים לשוב לווינה ביום חמישי, ואנו מצפים להתקדמות משמעותית", הבהיר שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד, ששב מוקדם יותר היום ללונדון. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט טען היום כי הארכת השיחות היא "הזדמנות לדון בחילוקי הדעות בין הצדדים". הוא אישר כי המגעים קרובים לסיום ו"שווה להמשיך אותם". כמו כן, נמסר מהבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה ידון הלילה בהסכם הגרעין המסתמן עם סנאטורים דמוקרטים.

שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, שהגיע השבוע לווינה יחד עם כל שרי החוץ של המעצמות, של איראן ושל האיחוד האירופי, טען כי "איראן חייבת לסייע בבניית אמון". לדבריו, "אנחנו חייבים להבטיח שיש אפשרויות לפיקוח על קיום סעיפי ההסכם מצד טהראן. עלינו להיות בטוחים שקיימת שקיפות בנוגע להבטחות של איראן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שרי החוץ של המעצמות ושל איראן, וינה, יולי 2015. רויטרס
"נמשיך בדיונים ביומיים הקרובים". כל שרי החוץ בפגישה בווינה, אתמול/רויטרס

"נמשיך בדיונים ביומיים הקרובים", הבהירה מוקדם יותר שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. לדבריה, "אנחנו מפרשים באופן גמיש למדי את תאריך היעד שלנו. אנחנו לוקחים את הזמן שצריך להשלמת ההסכם". שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הביע אופטימיות וטען כי "יש לנו את כל הסיבות" להאמין כי ניתן להשיג הסכם בימים הקרובים. הוא הוסיף כי הצדדים הגיעו להבנות בנוגע להסרתן של מרבית הסנקציות נגד איראן.

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בשיחות הגרעין, וינה, יולי 2015. רויטרס
"אנחנו מפרשים באופן גמיש למדי את תאריך היעד שלנו". מוגריני, היום/רויטרס
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בוינה 03 יולי 2015. רויטרס
זריף ועראקצ'י, השבוע בווינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully