וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למבצע "צוק איתן": מה שאתם צריכים לדעת היום

היום נציין שנה למבצע צוק איתן, יוחלט אם לדחות את כניסת אולמרט לכלא, נציין שנה לניצחון גרמניה על ברזיל במונדיאל ונחגוג יום הולדת לויקיפדיה בעברית

שנה לצוק איתן

עשן מיתמר בשמי עזה בעקבות תקיפת חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה החל מבצע צוק איתן. המבצע החל בעקבות ירי של רקטות לעבר דרום הארץ לאחר מבצע 'שובו אחים' בעקבות חטיפת שלושת הנערים ורציחתם. המבצע החל בתקיפות שביצעו מטוסי חיל האוויר נגד מטרות בעזה וב-17 ביולי נכנסו כוחות קרקע לתוך שטח הרצועה ושהו שם בפעילות מבצעית עד להפסקת האש ב-26 באוגוסט. במהלך המבצע נורו 4,594 רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל כאשר 224 מתוכן נפלו בשטחים בנויים, 188 מתוכן נפלו בתוך שטח הרצועה ו-735 רקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. במבצע נהרגו 67 חיילים ועוד חמישה אזרחים ונפצעו 1620 חיילים ו-837 אזרחים.

לכלא?

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שבית המשפט העליון ידון היום בבקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לעיכוב ביצוע העונש שנגזר עליו בפרשת טלנסקי העומד על שמונה חודשי מאסר. מועד ריצוי העונש שנקבע הוא מחר - ואם לא יקבלו השופטים את בקשתו, הוא צפוי להתייצב בשערי הכלא ביום זה. בנוסף לפרשת טלנסקי מחכה אולמרט להחלטת השופטים בערעורו בתיק הולילנד שם נגזרו עליו שש שנים - ועונשו עוכב עד לקבלת פסק דין. כמו כן השבוע הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי בפרשת מרכז ההשקעות - בה הורשע אולמרט בהפרת אמונים אולם לא נגזר עליו עונש מאסר - היא מבקשת להחמיר את העונש למאסר נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שנה לניצחון גרמניה

דויד לואיז, נבחרת ברזיל. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה בדיוק הביסה גרמניה את ברזיל 1:7 בחצי גמר המונדיאל. שבוע אחרי שהנבחרת ספגה השפלה נוספת עם הדחה מוקדמת מהקופה אמריקה, ייזכרו 200 מיליון ברזילאים בטראומה הספורטיבית הכי גדולה שספגו, כשחטפו שביעייה מוחצת שהעיפה אותם מהמונדיאל הביתי שלהם. למי שהספיק לשכוח, או להדחיק, הגרמנים הוליכו 0:5 כבר בדקה ה-30, בדרכם לזכייה בטורניר היוקרתי מכולם.

ויקפדיה בעברית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 12 שנים, בשנת 2003 עלתה לרשת הגירסה העברית של אינציקלפודיית האינטרנט החופשית, הלא היא ויקיפדיה. נכון להשבוע יש בויקפדיה העברית 174,338 ערכים שהגולשים השתתפו בכתיבתם ועריכתם. בקרן ויקימדיה המפעילה את האתר מצאו שבישראל ישנו מספר רב של משתתפים בכתיבת הערכים באופן יחסי לכמות דוברי השפה. הערך הראשון בויקיפדיה בעברית נוצר ב-9 ביולי, כעבור שלושה חודשים כבר היו אלף ערכים ובספטמבר 2004 כבר היו 10,000 ערכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully