וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה אחים סעודים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע במסגד בכוויית

7.7.2015 / 14:28

שבוע וחצי לאחר פיצוץ המסגד השיעי במדינת המפרץ הפרסי, שבו נהרגו 27 מתפללים, נעצרו בערב הסעודית שלושה אחים שזהותם לא פורסמה. אח רביעי נמצא בסוריה ונלחם לצד דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כוחות הביטחון הסעודים עצרו שלושה אחים המעורבים בפיגוע ההתאבדות שביצע אזרח המדינה במסגד שיעי בכוויית לפני שבוע וחצי. כך מסרה היום (שלישי) סוכנות הידיעות של ערב הסעודית SPA. נוסף לאחים נעצרו עוד 26 חשודים נוספים.

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לקח אחריות על הפיגוע החמור ביותר שידעה כווית, שבו נהרגו 27 מתפללים, ונועד להבעיר את השנאה העדתית במדינת המפרץ. דובר משרד הפנים הסעודי מסר כי שלושת האחים, שזהותם לא פורסמה, "היו חלק מביצוע הפשע הטרוריסטי הנתעב שבהפצצת מסגד אימאם א-סאגק בכווית".

אחד האחים נעצר בכווית והוסגר לערב סעודית. אח אחר נעצר בעיר טאיף במערב המדינה והשלישי נעצר אחרי קרב יריות בבית סמוך לגבול עם כווית, שבמהלכו נפגעו שני שוטרים. לטענת הדובר, לחשודים ישנו אח רביעי שמתגורר בסוריה ומשתתף בקרבות של דאעש באזור.

עוד במזרח התיכון:
מצרים: שנתיים מאסר על פרסום מידע שנוגד את גרסת הממשל
ירדן: נעצר חשוד מארגון איראני שהחזיק 45 ק"ג חומר נפץ
בגדאד: מטוס צבאי הפיל בטעות פצצה על שכונת מגורים

קהל מתאסף מחוץ למסגד שיעי בכווית שבו אירע פיגוע התאבדות, 26 ביוני 2015. רויטרס
כוחות ביטחון ואזרחים מחוץ למסגד, לאחר הפיגוע/רויטרס

הפיגוע בכוויית היה הרצחני והקטלני ביותר במדינות המפרץ מאז סדרת הפיגועים של אל-קאעדה בערב הסעודית לפני כעשור. האירוע עורר חששות בנוגע למספר הצעירים הסעודים שמתכוונים לצאת לעבר מדינות המפרץ השכנות במטרה לתקוף מסגדים שיעיים. העניין רגיש במיוחד כעת, בחודש הרמדאן, שבמהלכו נערכים בדאעש להגביר את כמות הפיגועים שמוציאים לפועל תומכי הארגון.

בחלק המזרחי של ערב הסעודית, שבו מרוכזים מרבית השיעים במדינה, בוצעו שני פיגועי התאבדות במסגדים שיעיים ב-22 וב-29 במאי. השלוחה של דאעש בערב הסעודית הצהירה על רצונה לנקות את חצי האי הערב משיעים והיא מעודדת צעירים סונים בממלכה להתגייס לשורותיה לשם מטרה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע ההתאבדות במסגד שיעי בכוויית, יוני 2015. רויטרס
המסגד השיעי בכווית שפוצץ לפני שבוע וחצי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully