וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקצוע יהודי, ההכנסה ברוך השם

השליטה על מוסדות הדת הושלמה בחקיקה שמעניקה כספים רבים למפלגות החרדיות המעסיקות את היהודים המקצועיים. ביום שהדת הפכה למקצוע, איבדנו את כבודנו כלפיה. תעשיית הכסף הדתי המציפה את מסדרונות שלטוננו, היא סכנה לקיומה של המדינה

יהדות התורה בסבב התייעצויות עם הנשיא ראובן ריבלין. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת של יהדות התורה/נועם מושקוביץ

בפעם הראשונה שביקרתי בניו יורק בשנות התשעים, יצאתי למסע גיוס כספים לארגון משפחה חדשה. במסעי נפגשתי עם פילנתרופים שונים שהציעו לי להיפגש עם "יהודים מקצועיים" באנגלית זה נשמע אף טוב יותר PROFFESIONAL JEWS כישראלית, מעולם לא נתקלתי במונח הזה? חשבתי שהם מתבדחים איתי, יהדות היא דת ולאום אבל לא מקצוע. ובכן מסתבר שלהיות יהודי זה גם מקצוע, מקצוע מובהק אפילו במלאכת השנור. כך למדתי באותם הימים את רזי אותו מקצוע ואת הצורך שיש לי באותם אנשים כדי לקבל סיוע בגיוס הכספים, מתורמים בחו"ל. היהודים המקצועיים הם אלופי המתרימים, הם יודעים למי לפנות וכיצד לגייס כספים מכל אחד. אז כמו כל דבר מאמריקה, גם את מקצוע היהדות העלינו ארצה.

כיום היהודים המקצועיים, חובשים את ספסלי הכנסת ומסדרונות הממשלה, הם מוצבים בתפקידים ביצועיים במוסדות הרבנות הראשית, הם חולשים על שירותי הדת למיניהם, שליטתם מתחילה מיום היוולדנו ועד ליום מותנו, ישראל היא לא רק מדינת הלכה, אלא מדינת יהודיה המקצועיים. אתמול בישיבת הממשלה הצליחו היהודים המקצועיים לקבל את זכויותיהם שאבדו להם בממשלה הקודמת, כאשר קבעה הממשלה בישיבתה לבטל את רפורמת הגיור ולהחזיר לידי ש"ס את השליטה בבתי הדין הרבניים.

השליטה על מוסדות הדת וענייני הדת, הושלמה עתה בחקיקה גורפת, חקיקה שמעניקה כוחות וכספים רבים למפלגות החרדיות המעסיקות את היהודים המקצועיים. מדובר בעוצמה, השולטת על זכויות קיומיות ממש, משום היותן זכויות הנוגעות לחיינו מיום כניסתנו בבריתו של אברהם אבינו, דרך מה שאנחנו אוכלים, עם מי שאנחנו חיים, ממי שאנחנו מתגרשים, עם מי אנחנו מולידים וכיצד אנחנו זוכים בקבורה מכובדת. מעגל חיים מלא הוא מעגל של קיום וכשהשליטה על חיינו הפרטיים והאינטימיים עוברת מהידיים שלנו לידי השלטון ולידי היהודים המקצועיים בפרט, יש לכך משמעות קיומית ויותר מכך יש לכך גם משמעות של כסף.

לצערי, תהליך הנדידה של חירויות הפרט בישראל עושה את דרכו בבטחה אל חיקה של הדת, אבל לא רק במישור האמוני והתרבותי, אלא בעיקר במישור המקצועי כלכלי ומי שלא הבין זאת קודם, יוכל להבין זאת עכשיו, מידי יום גדל שטח פעולתם וכוחם של היהודים המקצועיים, הם מטילים אגרות ומיסים ופיקוח על חיינו מבוקר ועד ערב, החל במה שאנחנו אוכלים, על איך שאנחנו מתחתנים ומתגרשים וגם על קבורתנו, כל הרגולציה הזו, עולה כסף והרבה כסף מדובר בתעשייה שמגלגלת מיליארדים ויש לה כוח ושליטה מהגדולים ביותר בישראל. ברצותם ייתנו לך חיים ברצותם יחנקו אותך, בעלי עסקים, ימנעו מלהרגיז אותם במקרה הטוב ויתקפלו לגמרי בשבילם במקרה הרע, כי מי מתווכח עם כוחה של דת בת 5000 שנה ובכל מקרה כדי לשרוד יהיו חייבים לשלם להם.

חברות מסחריות ממשיכות להיכנע לתכתיביהם, מקבלות על עצמן את מגוון השגותיהם ואיסוריהם, היבואנים נזהרים מהם והיצואנים חוששים מפניהם כולם משלמים להם. אבל יותר מכל אנחנו הציבור בישראל שפוטים שלהם בכל מה שקשור בניהול המשפחה שלנו ומשק ביתנו, 500,000 אישה ואיש אינם יכולים להינשא בישראל, מספר דומה של אנשים אינו יכול להתגייר ולהצטרף לעם ישראל, מאות אלפי ילדים אינם יכולים ללמוד ולהשכיל ולהיחשף ללימודי ליבה ועשרות אלפים אינם יכולים להיקבר כאן אלא מחוץ לגדר.

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, 5.5.2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
מועצת חכמי התורה של ש"ס/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

ביום שהדת הפכה גם למקצוע, כולנו סובלים מפגיעה אנושה, הדת איבדה את כל חינה ואנחנו איבדנו את כבודנו כלפיה. הדת מתרבות ורוח הפכה לחומר וכסף. התעשייה של הכסף הדתי המציפה את מסדרונות שלטוננו, היא סכנה אמיתי לקיומה של המדינה ומי שעדיין לא הבין זאת כנראה יצטרך לחוש זאת על בשרו. הגיעה השעה לפטר את היהודים המקצועיים ולהחזיר את חירויות הפרט כי בדמוקרטיה אמיתית דרושה הפרדה בין דת ומדינה ובמדינה נאורה אין אנשי דת מקצועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully