וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים טרקו דלת על נער – בית הספר יפצה אותו ב-700 אלף שקל

7.7.2015 / 12:27

בית משפט השלום בתל אביב הורה לפצות במאות אלפי שקלים תלמיד שנטרקה על ידו דלת שירותים, לאחר שנקבעה לו נכות קבועה בגובה 10%. עורך דינו: "סכום הפיצויים נועד למען יראו וייראו"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בית ספר ביפו יפצה תלמיד ב-700 אלף שקלים לאחר שחבריו לספסל הלימודים טרקו דלת על ידו ונקבע לו אחוזי נכות. בית משפט השלום בתל אביב קבע כי המוסד החינוכי יפצה את התלמיד בגין הוצאות רפואיות ואובדן כושר השתכרות עתידית.

הסיפור החל ב-2009. פאדי, תלמיד בית הספר הערבי דמוקרטי יאפא, נכנס בזמן ההפסקה למבנה שירותים רעוע שהוקם בחצר המוסד החינוכי, ללא ידית או מאחז. בשלב מסוים טרקו תלמידים את דלת הברזל הכבדה והיא פגעה בידו של פאדי. הוא הועבר לטיפול רפואי בבית חולים וולפסון שבחולון, שם נקבעה לו נכות קבועה בגובה 10% בגין צלקת מגבילה.

בשל אירועים דומים פרסם משרד החינוך הנחיות בנושא ב-2006. לפיהן, בכל הדלתות במוסדות החינוך יותקנו אמצעים להגנה מפני פגיעה. הנחיות אלו, קבע בית המשפט, אל נאכפו בבית הספר יאפא.

עורך דינו של הנער: "סכום הפיצויים - תקדימי"

עורך הדין כרמי בוסתנאי, שמייצג את התלמיד, סיפר על היעדר האכיפה בבתי הספר. "התופעה של טריקת דלתות על אצבעות וקטיעתן בבתי ספר היא תופעה נפוצה ולצערנו נובעת מאי קיום החוק, לרבות תקנים שהוציא משרד החינוך שמחייבים קיום מנגנוני בלימה והאטה בדלתות. מי שמתרשל בהגנה ושמירה על בטיחות ילדינו נהוג שישלם ממיטב כספו. סכום הפיצויים שנפסק במקרה זה הוא תקדימי למען יראו ויראו, במיוחד כדי להרתיע את מי שמזלזל בבטיחות והגנת ילדינו".

במקרה אחר, שאירע לפני שמונה שנים במודיעין, נקטעה אחת מאצבעותיו של תלמיד בית הספר עירוני א' בעיר. הנער היה על מפתן דלת כיתתו כשחבריו טרקו אותה. התלמיד נפגע והועבר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נותח פעמיים. בעקבות התאונה נקבעו לו שמונה אחוזי נכות.

הוריו של התלמיד הגישו תביעה לפיצויים נגד העירייה ומשרד החינוך על סך מאות אלפי שקלים. בית משפט השלום בראשון לציון צפוי להכריע בימים אלו בנושא. עו"ד עמוס מוקדי, שייצג את המשפחה, טען כי העירייה אחראית לתאונה מפני שהדלתות לא היו מוגנות לפי ההנחיות. לדבריו, בחוזר שהפיץ משרד החינוך התפרסמו הנחיות חדשות בדבר הגנת דלתות מפני פגיעה באצבעות. "דלתות בית הספר היו באחריותן המלאה של עיריית מודיעין מכבים רעות ושל משרד החינוך, שלא נקטו בזהירות סבירה", אמר עו"ד מוקדי. "לכן, נטל ההוכחה לכך שלא הייתה במקרה הזה התרשלות, מוטלת עליהם". עוד הוסיף כי "תחזוקת הדלת הייתה לקויה ולא הוצב שום שלט ראוי על הדלת, שיזהיר כי מנגנון ההאטה נשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully