וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: המשטרה גייסה עד מדינה מכל ארגון פשע

7.7.2015 / 10:08

עבריין מארגונו של ריקו שירזי הפך לאחרונה לעד המדינה השביעי בפרשה. ככל הנראה הוא שופך אור על הניסיונות לחסל את אסי אבוטבול בפראג. מארגונו של אברג'יל גויסו אב ובן שהשתתפו בניסיון חיסול של רוזנשטיין

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

עבריין מארגון הפשיעה של ריקו שירזי גויס לאחרונה כעד מדינה בפרשה 512. עם גיוסו של העד, השביעי במספר בפרשה, נוצר מצב שבו למשטרה יש עד מדינה מכל ארגוני הפשע הגדולים בישראל. גיוסו של העד התאפשר לאחר שורה של מעצרים בפרשה, אשר לדברי המשטרה מחזקים משמעותית את החשדות והראיות נגד בכירי העולם התחתון.

עד המדינה, כך נראה, שופך אור על מסע הניסיונות של ארגון שירזי לחסל את העבריין אסי אבוטבול ואנשיו בפראג. במשך שנים ניהלו שירזי ואנשיו מלחמה חורמה נגד אבוטבול, ובמהלכה אף ניצל האחרון מניסיון חיסול בסמוך למלון בפראג ב-2004.

פרשה 512 || סיקור מיוחד
פרשה 512: נעצר חשוד במעורבות ברצח פליקס אבוטבול בפראג
כתב אישום ראשון בפרשה 512: "חיילים" של אברג'יל נאשמים ברצח
פרשה 512: הוארך מעצר החשוד שלא הובא לדיון בבית המשפט במועד

אסי אבוטבול, ריקו שירזי, יוסי אברג'יל. מגד גוזני, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
עד מדינה בכל ארגון. אבוטבול, שירזי ואברג'יל/עיבוד תמונה, מגד גוזני, ניב אהרונסון

בארגונו של יצחק אברג'יל גייסה המשטרה שני עד מדינה עוד בטרם גל המעצרים בפרשה. אחד מהם, אשר גויס במיוחד מברזיל, ששם הוחזק, סיפק מידע על שורה של חיסולים בעולם התחתון. בין היתר, עד המדינה "זימר" גם על ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003, שהסתיים בהריגתם של שלושה אזרחים חפים מפשע. העד השני המקורב לאברג'יל גויס במטרה לספק מידע על עבירות הסמים המיוחסות לארגון. הוא שפך אור על פעילותו של ראש הארגון מאילת, אילן בן שטרית, בכל הקשור לפעילות הסמים של הארגון ברחבי העולם.

שני העדים מארגונו של אברג'יל לא סיפקו בתחילה די מידע על מנת לגבש תשתית ראייתית. עם הזמן הם הובילו לגיוס שלושה עדי מדינה נוספים מתוך הארגון. שניים מהם, אב ובנו, השתתפו באופן פעיל בניסיון החיסול של רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי. אחד מהם אף נמנה עם המעגל הקרוב של אברג'יל במפגש הגורלי בבלגיה, שבה החליט האחרון על חיסול יריבו.

עוד באותו נושא

כשהחיוך של אסי אבוטבול נמחק: החקירה ששינתה את כללי המשחק

לכתבה המלאה
פיצוץ מכונית העו"ד בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עד המדינה "זימר" גם על חיסולו של עו"ד חכם ב-2008. זירת ההתנקשות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אותו עד מדינה בכיר סיפק לשוטרים מידע לא רק על אברג'יל, כי אם על ראש ארגון הפשיעה מהשפלה אבי רוחן. לפי גרסתו, רוחן היה בין מקבלי ההחלטות באותה פגישה והשתתף אף הוא בניסיון החיסול ב-2003. נוסף על כך, ברשותו מידע על שני יעדים מודיעיניים מרכזיים בפרשה: ראש הסניף הירושלמי יעקב (עקא) שמעון ומוטי חסין.

האב, שנחשב למומחה להרכבת מטעני חבלה, סיפר גם על אסי אבוטבול. בין היתר, הוא דיבר בחקירתו על רצח עו"ד יורם חכם ב-2008, סיפק מידע מבוסס בנושא וקישר לטענת המשטרה בין המטען שהונח במקרה זה למטען שהונח ביהודה הלוי. כתוצאה מכך נעצר העבריין הבכיר אלי אריש, שלפי המידע המודיעיני סייע לאבוטבול במשימה.

נוסף לאלו גויס עד מדינה נוסף, הנמנה עם אלו שהוציאו לפועל את ניסיון החיסול ב-2003. לטענת המשטרה מדובר במי שלמעשה ניהל את המבצע. הוא אף סיפר בחקירתו על רצח דוד ביטון – חיסול שהמשטרה מייחסת למוטי חסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully