וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בכנסת: דרעי משך זמן, שטייניץ בא מהבית - ואישור התקציב נדחה

7.7.2015 / 7:30

ברוב של שני קולות אושר הלילה כי קביעת התקציב הדו-שנתי תידחה לנובמבר. טרם ההצבעה חששו בקואליציה כי לא יזכו לרוב, ולכן החליט השר דרעי לנאום ארוכות עד הגעתו של השר שטייניץ. הרצוג: "קייטנת נתניהו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את הארכת המועד לאישור התקציב הדו-שנתי לשנים 2015-2016. את התקציב תצטרך הממשלה לאשר בקריאה שניה ושלישית עד ה-19 בנובמבר. 56 חברי כנסת תמכו בעמדת הממשלה ו-54 התנגדו.

טרם ההצבעה, התחוללה דרמה במשכן הכנסת כאשר במשך דקות ארוכות לא ברור היה אם לקואליציה יש רוב. עקב כך, השר אריה דרעי ביקש "למשוך זמן" כדי לראות אם חברי הקואליציה מגיעים להצבעה, והוא נאם במשך דקות ארוכות מעל דוכן המליאה. רק כאשר השר יובל שטייניץ הגיע במיוחד מביתו במבשרת ציון החליטו בקואליציה לעבור להצבעה, שהסתיימה כאמור ביתרון של שני קולות.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני ההצבעה: "דרמה במליאה. אריה דרעי בנאום ארוך (מאוד) במטרה למשוך זמן מחשש שאין רוב לקואליציה בהצבעה. ‏שבוע שני ברציפות שהקואליציה במבוכה. בקייטנת נתניהו שוקלים עוצר יציאות עד סוף הקיץ".

עוד בוואלה!NEWS:
פעילות צללים ומענה לדאעש: המשימות של חטיבת הקומנדו
בתו של ברכה ספדה לו: "מצטערת שלא שמרתי עליך, אבא"
מנהיג מבקשי המקלט ישוחרר מ"חולות" בשל התעלמות מבקשתו למקלט

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) התייחסה להחלטה להאריך את המועד לאישור התקציב. "המטרה של ההארכה הזו היא הישרדות פוליטית", אמרה. "מי שמתחיל את הקריירה הפוליטית שלו כשר אוצר שלא סופר את הכנסת זה לא מעיד על משהו טוב. זה זלזול באזרחי המדינה, בתפקידה של הכנסת ובדמותה הדמוקרטית של המדינה. ממשלה שצריכה להשחית חוקי יסוד לטובת הישארות בשלטון צריכה ללכת הביתה".

גם ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) התייחס להחלטה: "ראש הממשלה בימים האחרונים מרבה לדבר על יוון ולטעון כמה שאנחנו לא חשופים לסכנות של יוון. מה שקורה עם חוסר התקציב במדינת ישראל זה יוון, מכיוון שכאשר מדינה מפרה ברגל גסה את החוקים שלה עצמה, ובמיוחד חוקי ייסוד, חלילה הגורל שלנו עלול להיות כמו של יוון. כל יום שלא עובר תקציב מאושר זה נזק לתפקוד של המדינה".

הלילה אישרה הכנסת גם את החלטת הממשלה מיום ראשון האחרון, שלפיה יועברו בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים, שבראשו עומדת איילת שקד מהבית היהודי, לידי משרד הדתות, שבראשו דוד אזולאי מש"ס. כמו כן, אושרה העברת סמכויות הגיור ממשרד הדתות למשרד ראש הממשלה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully