וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בלחימה בגבול סוריה-טורקיה; אנקרה מעלה כוננות

כוחות "המדינה האיסלאמית" השתלטו מחדש על העיירה עין עיסא, אולם איבדו לוחמים רבים בהפצצות האמריקניות. טורקיה העבירה כוחות צבא רבים לאזור הגבול, ואף דווח כי היא מתכננת פלישה, אולם בכירי הצבא הכחישו

יוטיוב

(תיעוד: דאעש הוציאו להורג 25 חיילים מצבא אסד בתדמור)

לפחות 37 לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בהפצצות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ובעימותים עם כוחות המיליציה הכורדית YPG בסמוך לגבול הטורקי – כך נמסר היום (שני) מהארגון הסורי לזכויות אדם. כמו כן, נמסר כי כוחות דאעש השתלטו הבוקר על העיירה עין עיסא, הסמוכה ל"בירת המדינה האיסלאמית" בסוריה, א-רקה.

החרפת הלחימה בין הצדדים בימים האחרונים הביאה להגברת התקיפות האוויריות האמריקניות, כמו גם להעלאת כוננות בצדו הטורקי של הגבול. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אמר היום כי הכוחות האמריקניים תקפו באזור א-רקה, במטרה לקטוע את נתיב האספקה של דאעש ולעכב את תגובת הארגון האיסלאמיסטי למתקפה הכורדית.

עוד בוואלה חדשות:
הפצצה כבדה על "בירת" דאעש: 22 הרוגים בתקיפת ארה"ב בא-רקה
תיעוד: לוחמי דאעש מוציאים להורג עשרות חיילי צבא אסד בתדמור
דאעש בסיני קיבל אחריות על הירי: "שיגרנו רקטות לפלסטין הכבושה"

מפגינים כורדים בביירות, לבנון, יולי 2015. רויטרס
מפגינים כורדים מביעים תמיכה בכוחות המיליציה בסוריה, אתמול בביירות/רויטרס

העיירה עין עיסא נכבשה על ידי כוחות הכורדים רק לפני כשבועיים, בסיוע אווירי מהקואליציה האמריקנית. כעת מקווים לוחמי ה-YPG להשיב את השליטה על עיירת הגבול. על פי דובר המיליציה הכורדית, רדור חליל, מתקפת דאעש היום בעיירה הייתה חלק ממבצע נרחב נגד עמדות של הכוחות הכורדים ברחבי המחוז.

בתוך כך, הממשלה הטורקית התכנסה היום לישיבה מיוחדת בראשותו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, על מנת לדון במתיחות בגבול. בימים האחרונים הצבא הטורקי עיבה את נוכחותו באזור הגבול עם סוריה, מחשש לזליגת הלחימה לשטחי המדינה.

במקביל, בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת בטורקיה כי בכיר הצבא הטורקי זומנו לאנקרה לתדרוך לקראת פלישה אפשרית לסוריה. עם זאת, גורמים צבאיים בכירים מסרו היום לסוכנות הידיעות הממשלתית "אנטוליה" כי הדיווחים "אינם נאמנים למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully