וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסב שתמונתו רוססה ב"דם": "שחטו אותי ואת הנכדה שלי"

7.7.2015 / 1:21

בני משפחת הייב מטובא זנגרייה, ששלט פרסומת שהסב והנכדה הופיעו עליו רוסס, הזדעזעו מהמעשה: "לא קל לראות דם על הצוואר של הבת שלך". המרסס: "עשיתי את זה כדי להציג את המוסר הכפול של תושבי תל אביב"

אלמונים ריססו סימני דם על שלט פרסומת ובו מצולמים ערבים-ישראלים, יולי 2015. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "ערבים מצייצים", צילום מסך
"אשתי קיבלה את זה קשה". שלט הפרסומת שהושחת/צילום מסך, צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "ערבים מצייצים"

נעים הייב, ששלט פרסומת של בנק דיסקונט שבו מופיעים אביו, מנסור, ובתו, אנג'י, רוסס בצבע אדום על ידי אלמונים בתל אביב – כפי שפורסם שלשום בוואלה!NEWS, התייחס אתמול (שני) למעשה וסיפר על התחושות הקשות שפקדו את בני המשפחה כאשר ראו את התמונה ברשת.

"ראיתי את זה בפייסבוק שלי והראיתי לכל המשפחה", סיפר. "שאלנו: 'למה עשו את זה'?. אשתי קיבלה את זה קשה, אני רואה את הדמעות שלה בעיניים. זה לא קל לראות דם על הצוואר של הבת שלך. גם אבא שלי קיבל את זה בשוק, הוא הרים טלפון לאנשים מ'דיסקונט', מאוד כעס".

עוד בוואלה!NEWS:
ניצב סאו ספד לברכה: "הירייה מהדהדת באוזניי כולנו"
נתניהו באזכרה לחללי צוק איתן: "מערבולת דמים משתוללת במזרח התיכון"
אישום: מורים מהדרום ניסו לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר

משפחת הייב מטובא זנגרייה ששלט הפרסומת שלהם דיסקונט רוסס בדם. באדיבות המשפחה, ספק 500
"כל הלילה לא ישנו, זה היה ממש קשה". משפחת הייב, מתוך הקמפיין של דיסקונט/ספק 500, באדיבות המשפחה

נעים היה הראשון מבני המשפחה, המתגוררת בטובא זנגרייה, ישוב בדואי ליד ראש פינה, שראה את התמונה שהעלתה לפייסבוק דורית אברמוביץ', תושבת תל אביב. "זה היה מאוד מבאס. מה יש לאותם אנשים נגד הבדואים? אנחנו אנשים שמשרתים את המדינה הרבה מאוד זמן", אמר, ותהה אם הכאפייה שחבש אביו הייתה זו שהציתה התנגדות. "הגזענות היא דבר קיים, אין מה לעשות".

גם מנסור, שהופיע בשלט, הגיב בזעזוע. "אני ראיתי את זה והייתי בהלם מלראות את הנכדה מדממת. כל הלילה לא ישנו, זה היה ממש קשה". מי שעשה את המעשה, לדבריו, "עשה את זה ברצינות ושחט אותי ואת הנכדה. אנחנו נגד גזענות, זה כואב לנו אם זה ערבים או יהודים. אנחנו ממש כמו אחים, אנחנו עובדים בקטיף בהדרים. הראיתי את התמונה לבעל הבית שלי, הוא היה בהלם. אמר: 'שימות מי שעשה את זה'. כאב לו, לכולם בצפון כאב".

"אני רוצה שהבחור שעשה את זה ישלם על זה. אבא שלי הוא איש פלמ"ח ואיש הגנה, אחי היה גשש בצבא, כולם משרתים את המדינה. יש פלוגת בדואים שיש בה 500 חיילים. אנחנו לא גזענים, אנחנו לא מבקשים מאף אחד שיפגע ביהודי ובתמונה של יהודי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"פוסט מתלהם"

אלא ש-ט', שעומד מאחורי המעשה, הסביר כי לא עשה זאת מתוך גזענות, "אלא כדי להוכיח את המוסר הכפול של תושבי תל אביב, אשר מגנים בכל פעם מקרה גזעני כנגד האוכלוסייה הערבית, אך נמנעים מלהביע גינויים למקרים של ערבים כנגד יהודים". ט', מתנחל ותושב תל אביב לשעבר שביקש להישאר בעילום שם, הוסיף כי הוא לא הופתע לראות את "הפוסט המתלהם של גברת אברמוביץ' שידעה להיפגע ולהיעלב, אחרי שלקח לה רבע שעה להירגע מגרפיטי של דם על צוואר".

הוא הדגיש כי מדובר באמנות שבאה להעביר מסר. "לא קשה להבין מהי המשמעות של הציור של הדם, אבל זה ציור, זו אמנות", אמר. "אבל מצד שני, כשהאירועים האלה קורים יום-יום כלפי יהודים, לא בגרפיטי אלא באירועים של ממש, אני לא רואה אף אחד בתל אביב מתרגש למענם".

הוא ביקש להבהיר "שהעמדה המתלהמת של אברמוביץ' מנותקת מהמציאות - זה בדיוק מה שרציתי להראות, הצביעות והמוסר הכפול של תושבי תל אביב והמרכז שלא נחשפים ביום-יום לאירועים מוחשיים כמו אלו שמתוארים בגרפיטי, ולא זכור לי שראיתי את גברת אברמוביץ' מפרסמת פוסט שבו היא מזדעזעת עד עמקי נשמתה והיא צריכה את הקפה כדי להירגע".

משפחת הייב מטובא זנגרייה ששלט הפרסומת שלהם דיסקונט רוסס בדם. באדיבות המשפחה, ספק 500
"אני רוצה שהבחור שעשה את זה ישלם על זה". אנג'י/ספק 500, באדיבות המשפחה

"אני מתנחל, אבל ליברלי בדעות שלי, אני גרתי בתל אביב כמה שנים, אני לא חובש כיפה ואני פעיל ימין", הוסיף. הוא חזר ואמר כי "בשורה התחתונה", מדובר במעשה אמנות. "אני לא חושב שצריך לשסף גרונות, לא של יהודים ולא של ערבים, אני נגד גזענות. אבל יש פה משהו הרבה יותר עמוק, יש פה מוסר כפול ויש פה צביעות, יש פה הסכמה שבשתיקה לאלימות וגזענות נגד יהודים, שכאשר כל גרפיטי בוטה ומכוער ככל שיהיה מקבל חשיפה עצומה לאין שיעור מהנפח האמיתי שלו ומהצד השני אירועים הרבה יותר חמורים לא מקבלים נפח וסיקור".

ט' סיפר על הרגע שבו החליט לצבוע את השלט באדום, והסביר כי מדובר בתגובה ספונטנית שהתעוררה כאשר טייל באזור הרחובות דיזינגוף וקינג ג'ורג'. "אני עושה לפעמים גרפיטי, כי זה מאוד משעשע אותי לראות את התגובות הלא פרופורציונליות". ברגע שנתקל בשלט, אמר לעצמו, "מה זו הפרסומת הזאת של הערבים'?", והחליט "באופן יצירתי" לבצע את ההשחתה. "במקרה היה לי את הטוש האדום והחלטתי לעשות מעשה".

ט' ביקש להתנצל ואמר כי פניו לשלום וכי ולא הייתה לו כוונה לפגוע בבני המשפחה שהוצגו בפרסומת. "אני מוסר לאנשים מטובא זנגרייה שהעניין לא נגדם, לא התכוונתי לפגוע בהם, אני בעד דו קיום, אני לא חושב שמישהו צריך לנקום באלימות כלפי שום אדם. אם הם נפגעו אני מתנצל, מטרתי לא הייתה הציבור הערבי בישראל, אלא דווקא הציבור היהודי בתל אביב, שמאוד נוח לו לעשות המון רעש מאמנות, אבל מצד שני, הם מקדשים אמנות שמתיישבת עם האג'נדות שלהם".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully