וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביקשה ממדינות באירופה לתמוך בדוח האו"ם על "צוק איתן"?

7.7.2015 / 1:17

בעיתון היהודי "ג'ואיש כרוניקל" דווח כי לקראת ההצבעה במועצת האו"ם לזכויות אדם, ירושלים העבירה בקשה לבריטניה ומדינות נוספות לתמוך בהחלטה המכירה בפשעי המלחמה שביצעו ישראל וחמאס. "שני הצדדים יכחישו, אבל זה מה שקרה"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

האם ישראל ביקשה מבריטניה וממדינות נוספות באירופה להצביע בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית במועצת האו"ם לזכויות אדם - הקוראת לישראל ולפלסטינים לקבל את דוח ועדת החקירה של האו"ם בנוגע למבצע "צוק איתן" - למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה תקפו את הדוח ללא הרף מאז פרסומו? על פי הדיווח שפורסם אתמול (שני) בעיתון היהודי החשוב בבריטניה, "ג'ואיש כרוניקל", בריטניה התכוונה במקור להצביע נגד אימוץ הדוח, אולם החליטה ברגע האחרון להצביע בעד - בגלל בקשה מפורשת שהגיעה מישראל.

"שני הצדדים יכחישו את זה, אבל זה מה שקרה", מסר המקורות המצוטטים בידיעה. על פי הדיווח, המגעים בנושא התנהלו ישירות בין ראש הממשלה נתניהו למקבילו הבריטי דייוויד קמרון. כמו כן, דווח כי בקשות דומות הוגשו מצד ישראל גם לגרמניה, להולנד ולמדינות נוספות במערב אירופה.

עוד בוואלה חדשות:
האו"ם קיבל ההצעה הפלסטינית: "לחקור פשעי 'צוק איתן'"
חסר שיניים ולא מקצועי: השורה התחתונה שנעדרת מדוח האו"ם
לאחר הדוח: צה"ל יחקור פלילית את אירועי יום שישי השחור?

ראש ועדת החקירה הבינלאומית לפשעי "צוק איתן", מארי מקגוואן דייויס, מועצת זכויות האדם, ז'נבה, מרץ 2015. רויטרס
חשש מפני נוסח אנטי-ישראלי יותר. השופטת מארי מקגוואן דייויס, ראש ועדת החקירה/רויטרס

המועצה לזכויות אדם אימצה ברוב קולות את מסקנות ועדת החקירה, המאשימות את ישראל ואת חמאס בפשעי מלחמה. המדינה היחידה שהתנגדה להחלטה הייתה ארצות הברית. בישראל מחו בתקיפות על ההחלטה, שתוארה כ"שערורייתית". ואולם על פי הדיווח אתמול, בירושלים העדיפו את הנוסח המרוכך, הכולל האשמות קשות כלפי חמאס, לצד אלה המופנות נגד ישראל. החשש היה שאם מדינות אירופה יתנגדו למסקנות, המועצה תאמץ דווקא נוסח אנטי-ישראלי יותר.

העובדה שבריטניה הצביעה בעד אימוץ הדוח, ובניגוד לעמדתה הרשמית של ישראל, גררה ביקורת מצד תומכי ישראל בבריטניה ומהקהילה היהודית. ראש הממשלה קמרון הואשם בנטישת עקרונותיו, לאחר שבמהלך מסע הבחירות שלו הוא הביע תמיכה מובהקת בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

במשרד החוץ בירושלים סירבו לאשר את תוכן הפרסום, אך גם לא מיהרו להכחיש אותו. גורם מדיני שהוסמך להגיב לסוגיה אמר כי "ישראל הודיעה לכל חברי המועצה לזכויות אדם כי היא מתנגדת בתוקף לנוסח ההחלטה שהתקבלה, כפי שבא לידי ביטוי בתגובות הרשמיות של מדינת ישראל. במקביל, ביקשה ישראל מחברות במועצה לוודא שהנוסח המוצע לא יוחמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בפסגת ה-G7 בגרמניה, 7 ביוני 2015. רויטרס
הואשם בנטישת עקרונותיו. קמרון/רויטרס

כמו כן, דיפלומט ישראלי נוסף המעורה בפרטי המגעים שהתנהלו בנושא, אמר לוואלה!NEWS כי "היה ברור לנו שכך או אחרת תתקבל במועצת זכויות האדם החלטה רעה, אבל בתוך המסגרת הזו, קיווינו לשפר את הנוסח עד כמה שאפשר. ברגע שהתברר שאם מדינות אירופה יתמכו בהצעה הן יוכלו להשפיע עליה לטובה ולמתן אותה מעט, אותתנו לאירופים שזה כיוון שאנחנו יכולים לחיות אתו".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully