וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדו לשעבר של ברכה: "בפרקליטות הלכו איתו, אך לאט מדי"

ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' התייחס לפרשת הרב יאשיהו פינטו, שבמסגרתה ניסה הרב לשחד את תנ"צ ברכה, והביע ביקורת על התנהלות הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. ברכה הובא למנוחות במודיעין

עריכה: ניר חן

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה, ששם אתמול קץ לחייו, הובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין הצבאי במודיעין. בהלוויה, שהייתה סגורה לסיקור תקשורתי, השתתפו ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, והקצונה הבכירה במשטרה.

ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ' התייחס להתאבדותו של תנ"צ, שעליו פיקד באופן ישיר. סגלוביץ' אמר לוואלה!NEWS כי פרשת מותו נותרה בעיניו כתעלומה. "אפי לפני הכול היה גם איש אמונה", אמר סגלוביץ'. "בן אדם שמאמין בטוב. לא מכירים את הצד הזה שלו. הוא היה איש של המדינה, אזרח למופת ושוטר למופת. אני מאוד אהבתי אותו כבן אדם. על אף שהיינו רק חברים לעבודה, אני מאוד אהבתי אותו והיה בינינו קשר עמוק מאוד, גם בגלל כל התהליכים שהוא עבר. אפי ידע שאני אלחם בשבילו על הכול".

לקריאה נוספת
ארדן בביקורת על ניקויו המאוחר של ברכה: "אין להשאיר דברים באוויר"
דעה: לחקור את מי שהביא את ברכה להתאבד
מ-512 ועד תיק פישר: מה יעלה בגורל החקירות הרגישות שהשאיר ברכה?

קברו של אפרים ברכה, 6 יולי 2015. ראובן קסטרו
חלקת הקבר של ברכה, הערב/ראובן קסטרו

סגלוביץ' התייחס גם לפרשת הרב יאשיהו פינטו, שבמסגרתה ניסה הרב לשחד את תנ"צ ברכה, שהפליל אותו. "כשאני מנקה את הדברים האחרים והכאב, הוא עשה מה שהוא צריך לעשות. אין דרך אחרת ולא הייתה דרך אחרת", הסביר. "אלו מחירים שבימינו משלמים ואני כואב את העניין שלא עמד לו הכוח". ראש אגף החקירות לשעבר הבהיר כי לא דאג במהלך התקופה האחרונה, כשהופצו השמועות על תנ"צ ברכה מצדו של העיתונאי יואב יצחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
התאבדותו של החוקר מספר 1. יותם רונן
"בן אדם שמאמין בטוב". תנ"צ אפרים ברכה/יותם רונן

"מה שהיה פה זה נורא ואיום", אמר. "אני שם את עצמי בעמדת תצפית על מה שהיה. הצער הכי גדול שלי הוא שעשה את המעשה כי בסוף המחיר כבד מדי. הטובים ניצחו, אבל המחיר של התאבדות הוא בלתי סביר. היה משהו שאני לא יודע לפענח", הוסיף. "מה קרה עכשיו, אחרי כל עניין הכספים והמעטפות? למרות הכול הוא היה מספיק מנוסה. ללא קשר לאיטיות של המערכות ושל הפרקליטות, נלחמו בשביל אפרים במערכת. יש לי ביקורת על הפרקליטות ועל היועץ, הם כן הלכו אתו, אבל אולי לאט מדי (בפרשת פינטו, א"א). הוא ידע ששומרים עליו. הדבר הכי קשה לי זו התעלומה הזו (סביב מותו, א"א). אני לא זיהיתי. אילו הייתי מזהה בעיה, הייתי מפעיל חצי עולם מסביב".

כנס במלאות עשור לחוק איסור הלבנת הון, נובמבר 2012. יותם רונן
"אילו הייתי מזהה בעיה, הייתי מפעיל חצי עולם". סגלוביץ'/יותם רונן

ברכה, בן 55, נשוי ואב לארבעה, נמצא אתמול בבוקר ירוי במכוניתו, בסמוך לביתו שבמודיעין, בתום תקופה קשה ורוויות לחצים שעברה עליו. "אני יוצא לשאוף אוויר", אמר כשנפרד מבני משפחתו. סערת הרגשות שבה היה נתון עוררה את חשדם של בני משפחתו, ואלה מיהרו להתקשר לחברו הקרוב, תת-ניצב אבי נוימן, ראש מחלקת ההדרכה במשטרה ואיש סודו של ברכה מאז שירתו השניים כקצינים ביחידה המרכזית של תל אביב.

נוימן, שאותו גם שיתף ברכה בימים האחרונים במצוקות שלו, מיהר להתקשר למשטרת מודיעין ודרש לפתוח בסריקות ולבצע איכון למכשיר הטלפון המשטרתי של ברכה. לאחר כעשר דקות נמצאה מכונית הטויוטה של ברכה בסמוך לבית, כשהוא בתוכה, ירוי בלבו וללא רוח חיים.

מחוץ לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. ראובן קסטרו
מחוץ לביתו של ברכה, אתמול/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון, פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו הגיע ביוזמתו למח"ש ומסר התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה, שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון. האתר כינה את ברכה "מסוכן לציבור", אף שמח"ש כלל לא זימנה את ברכה לחקירה, ובמחלקה טענו כי הבדיקה לא העלתה ממצאים פליליים כלל.

עם פרסום טענותיו של יצחק בנוגע לבדיקה הסמויה לכאורה של מח"ש, פורסמה הודעה סטנדרטית, הדומה להודעות שמפרסמת מח"ש בנוגע למרבית חקירותיה והותירה את עננת החשדות מעל לראשו של ברכה, טרם התאבד. "על פי מדיניות מח"ש כגוף חוקר, מח"ש לא מתייחסת לשאלות הנוגעות לבדיקות או חקירות מטעמים ברורים, גם כאשר השאילתא היא מופרכת לחלוטין ואין בה שמץ של אמת. יודגש כי אין באמירה כללית זו משום התייחסות לשאילתא הספציפית בהתאם למדיניות הנהוגה במח"ש".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully