וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחקור את מי שהביא את ברכה להתאבד

6.7.2015 / 14:00

ברכה התאבד כי ככל הנראה לא יכול עוד היה לעמוד מאחורי מסע הרדיפה שנוהל נגדו בכמה חזיתות, כשאחת מהן בתקשורת. על היועמ"ש להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד פינטו, והעיתונאים יצחק וזינו, ולבדוק אם הייתה כאן גרימת מוות ברשלנות

הרב יאשיהו פינטו נידון לשנת מאסר. יותם רונן
יאשיהו פינטו/יותם רונן

מיד לאחר מותו הטראגי של תנ"צ אפרים ברכה, שמענו קציני משטרה בכירים אומרים כי הרב יאשיהו פינטו והעיתונאים יואב יצחק מ-news1, ואבירם זינו ממעריב, ביצעו סיכול ממוקד בברכה. לטענתם, ההכפשות והפרסומים השקריים שתיארו ב-news1 את ברכה כ"מסוכן לציבור", וטענו כי "ברכה יישלח לכלא להרבה שנים", דחפו את קצין המשטרה לשים קץ לחייו. במדינה שבה שומרים על ערך חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת - שומרים גם על שלטון החוק, ולכן על היועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד פינטו, יצחק וזינו, ועליו לבדוק אם הייתה כאן גרימת מוות ברשלנות.

בימים אלו בודקת המשטרה את אסון נפילת גשר התאורה באולמי הודיה ביבנה, אסון שנגרם בשל בורג או כבל שהשתחרר והרג את אחת האורחות. המשטרה עצרה את בעלי האולם, אחד העובדים ומהנדס הבטיחות, מתברר שבורג יכול להרוג, אבל כולנו כבר יודעים שגם מילה הורגת. וכמו במקרה האסון באולם השמחות, גם כאן יש לבדוק ולחקור - מה טיב הפעילות של שני העיתונאים? האם פעלו רק ממניע עיתונאי או ממניע אחר? מה המידע שהונח לפניהם ערב הפרסום? מה היו כוונותיו של העומד מאחורי הפרסומים שהיועץ המשפטי לממשלה קבע אתמול כי היו שקרים?

החקירה לא עשויה להיות מסובכת. לפחות לגבי זינו. ראינו בשבוע שעבר איך הוא "זימר" מול חוקרי מח"ש כשעבר על החוק החשוב ביותר בתקשורת והסגיר לחוקריו את מקור המידע שלו, לכאורה אפרים ברכה. ואם מדובר כאן בסיטואציה שבה חברו עיתונאים ועבריין מורשע לצורך סיכול ממוקד של איש חוק, כדי לחלץ את העבריין פינטו מאימת הדין - מדובר כאן במעשה חמור.

את הדיון הזה אסור להשאיר לשיחות סלון ולרכילות בתוך מערכת אכיפת החוק והמשטרה, אחרת מחר בבוקר יקומו עוד עבריינים כמו פינטו, ישכרו לעצמם עיתונאים, וילחמו לא כדי לנקות את שמם אלא כדי לסכל את שמם הטוב של החוקרים שלהם, או של הפרקליטים שיעמידו אותם לדין, ואולי גם של השופטים שישבו בעניינם.

אגב, היה כבר ניסיון כזה בעבר כאשר בן כספית, חברו לעיתון של זינו, הוטעה ופרסם חומר מפליל נגד שופט בפרשת אוחנה. אז מיהרה המשטרה לחקור ולחשוף מי עמד מאחורי הכתבה.

יואב יצחק. עידן יוסף/News1, אסור להשתמש
יואב יצחק/אסור להשתמש, עידן יוסף/News1

אפרים ברכה לא התאבד כי הוא היה קצין מושחת, הוא התאבד כי ככל הנראה לא יכול עוד היה לעמוד מאחורי מסע הרדיפה שנוהל נגדו בכמה חזיתות, כשאחת מהן בתקשורת, מסע מתוזמן היטב מתוכנן בקפידה עם אמצעים רבים .עכשיו על המשטרה לחקור עד תום, מי שלח ומי ביצע את הסיכול הממוקד שהביא את תנ"צ אפרים ברכה לקחת את חייו בידיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully