וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על עובדי הקבלן התפוצץ; ההסתדרות מאיימת בשביתה כללית

הדיון עם נציגי משרד האוצר עלה על שרטון לאחר שראשי ההסתדרות טענו כי הם לא היו מוכנים להתייחס לנושא העסקת עובדי הקבלן: "האוצר רוצה להנציח את התופעה". האוצר: "קוראים להם לשוב לשולחן המו"מ"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/מגד גוזני

הדיונים בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בנושא העסקת עובדי קבלן במשק התפוצצו אתמול (ראשון) ובתגובה מאיימת ההסתדרות להשבית את המשק. המשא ומתן בין הצדדים חודש אתמול ועסק בהסכמי השכר למגזר הציבורי והעסקת עובדי קבלן, תופעה שמבקשת ההסתדרות למגר. בפגישה השתתפו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר אמר לוי והממונה על השכר במשרד קובי אמסלם.

זמן קצר אחרי תחילת הדיונים, שבהם דרשה ההסתדרות את העברת עובדי הקבלן במגזר הציבורי, בהם עובדים סוציאליים, מורים ומנקי בתי חולים, להעסקה ישירה היא פוצצה את הפגישה בטענה כי באוצר לא מוכנים להתייחס לנושא.

על אף שמדובר בדיון ראשון, בהסתדרות טענו כי "שוב אנו עדים לאטימות מצד פקידי האוצר בנושא צורות העסקה פוגעניות. לא יעלה על הדעת שבמקום לצמצם את התופעה, רוצים להנציח אותה. נזכיר כי סכסוך העבודה הכללי במשק תלוי ועומד וכי ההסתדרות לא תהסס להפעילו באופן מידי". יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אף הוסיף ואיים בהשבתה כללית. "לצערי, פקידי האוצר מובילים לשביתה כללית במשק", אמר.

עוד בוואלה!NEWS
"דרך חדשה": כך מתכננת הממשלה לשלב את יוצאי אתיופיה בחברה
האם הרב ברלנד, הדרוש לחקירה בישראל, נמלט מהולנד?

כמו כן, נציגי האוצר התנו את העברת קבוצות עובדים להעסקה ישירה בהסכמת ההסתדרות ל"גמישות ניהולית" להנהלות ארגונים במגזר הציבורי, מה שיקל עליהן לנייד או לפטר עובדים, תנאי שבהסתדרות לא דחו על הסף.

עם זאת, במשרד האוצר רואים דברים אחרת. "אנחנו לא מבינים מדוע צריך להגיע לטונים צורמים ולאיומי שביתה, שיגבו מחיר יקר ביותר מהציבור, כשניתן לפתור את הנושא. יש הסכמה מצד אנשי האוצר לתת מענה מידי והולם לעובדי הקבלן", מסרו גורמים במשרד. הם הוסיפו כי "אנו רואים חשיבות רבה במתן פתרון הולם לנושא עובדי הקבלן, ואנו קוראים להסתדרות לשוב לשולחן המשא ומתן ולראות לנגד עיניהם את טובת עובדים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully