וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הרקע לגל ההצתות באזור ירושלים - לאומני

6.7.2015 / 0:15

לפי הנתונים של מערך כיבוי האש בבירה, מתחילת הקיץ ועד כה נהרסו יותר מ-5,000 דונם והנזק נאמד במיליוני שקלים. גורמים במשטרה מסרו כי לפי החשד, תושבי מזרח העיר אחראים לחלק מההצתות האחרונות

אתר רשמי

מנתונים שפרסם אתמול (ראשון) מערך כיבוי האש בירושלים עולה כי מתחילת הקיץ ועד כה אירעו יותר ממאה הצתות על רקע לאומני באזור הבירה. בכבאות מודאגים מהתגברות ההצתות בסביבת העיר, לרבות באמצעות זריקת בקבוקי תבערה לעבר מקומות דליקים, השלכת זיקוקים והצתות באמצעות גפרורים וחומר דליק במכוון על מנת להדליק אש.

לפי הנתונים של מערך הכיבוי, יותר מ-5,000 דונם נהרסו וכי עלות הנזק מסתכמת במיליוני שקלים. גורמים במשטרה אף ציינו כי לפי החשד מאחורי כמה מההצתות עומדים תושבים ממזרח ירושלים, שזיהו דרך קלה יחסית להסב נזק לרשויות המדינה עם סיכוי נמוך להיתפס.

לקריאה נוספת:
חשד: גל השריפות במעלה החמישה - הצתה מכוונת
כ-800 דונם יער וחורש טבעי נשרפו באזור בית שמש
שריפה כילתה 180 דונם באזור ירושלים; אש גם בגליל התחתון

שריפה באזור עין יעל, 5 ביולי 2015. דוברות שירותי כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך
השריפה בעין יעל, אתמול/צילום מסך, דוברות שירותי כיבוי והצלה ירושלים

במוקד גל ההצתות נמצאות השריפות שפרצו בשכונות ירושלים, בהן עיסאוויה, ג'בל מוכאבר, הר הצופים, ועטרות עין יעל - שם הייתה סכנה כי גן החיות התנכ"י יפונה. נוסף לכך, פונה הבסיס הצבאי עופרית בשל שריפה בסביבה. גם באזור ירושלים נאלצו הכבאים להתמודד עם הצתות מכוונות. אחת מהן הייתה בסמוך לכפר אוריה, שם ניזוקו יותר מ-1,500 דונם ונשקפה סכנה ליישובים הסמוכים.

במערך הכיבוי חושדים כי גם השריפה שאירעה היום בעין יעל היא הצתה על רקע לאומני. "אנחנו מזהים בשידור חי ידויי בקבוקי תבערה, השלכות זיקוקים ועוד. תחשוב לבד מאיפה זה מגיע. זה רק כדי להזיק ולנסות לפגוע בשכונות היהודיות", אמר גורם בכיר במערך הכיבוי בירושלים.

(עדכון ראשון: 19:54)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה באזור עין יעל, 5 ביולי 2015. דוברות שירותי כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך
השריפה בעין יעל, אתמול/צילום מסך, דוברות שירותי כיבוי והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully