וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי האופניים החשמליים

5.7.2015 / 18:42

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק, שלפיה פקחי הרשויות המקומיות יוכלו להטיל קנס של 300 שקל לרוכבים שיעברו על החוק. "זוהי רק תחילת הדרך", אמרה יוזמת ההצעה, ח"כ בן ארי מכולנו

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(הפגנה בתל אביב נגד האופניים החשמליים, יוני)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) ו-28 חברי כנסת נוספים ממגוון סיעות, שמטרתה להוסיף סמכויות אכיפה בתחום האופניים החשמליים. על פי ההצעה, פקחי הרשויות המקומיות יוכלו להטיל קנס בגובה של 300 שקלים על רוכבי האופניים החשמליים במקרה ואלה ירכיבו אדם נוסף, ישוחחו בנייד, ינהגו בטרם מלאו להם 14 או ינהגו בשבילים המיועדים להולכי רגל. זאת, נוסף לשוטרים שנכון להיום יכולים רק להוציא את האוויר מגלגלי האופניים, וכעת על פי ההצעה יוכלו גם להטיל קנסות.

בנוסף, ההצעה קובעת כי חנויות המוכרות אופניים חשמליים יצטרכו לחלק בעת המכירה דף המפרט את שלל התקנות הקשורות בנהיגה בטוחה באופניים. כעת תעבור ההצעה למליאת הכנסת, שם היא תעלה לקריאה טרומית בתמיכת הממשלה, וצפויה לזכות לרוב.

"נכון להיום רק שוטרי משטרת ישראל מורשים לטפל ברוכבי אופניים, והעונש על עבירה על החוק כיום הינו הוצאת אוויר מהגלגלים", נכתב בהסבר להצעה. "הפקודה אינה מאפשרת לפקחי הרשות המקומית לפעול נגד מפרי החוק ואילו הרשויות העירוניות נותרות חסרות אונים מול התופעה שכן אין להן סמכות כלל".

עוד כתבות בנושא:
עד 1 ביולי: תקנות חדשות גם בנוגע לקורקינטים חשמליים
בקרוב: רכיבה על אופניים חשמליים - רק ברישיון
מאות הפגינו בתל אביב נגד אופניים חשמליים: "זה כלי נשק"

הפגנה נגד אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ניב אהרונסון
הפגנה נגד אופניים חשמליים בתל אביב, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

ח"כ בן ארי אמרה לאחר אישור החוק: "המספרים מראים כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה באשפוז נפגעים מאופניים חשמליים בשיעור של פי עשרה, והמפגע הוגדר 'מכת מדינה'. לכן, חשובה יותר מתמיד האכיפה המוגברת של הרשויות המקומיות בעת הזו". לדברי בן ארי, בכוונתה לפעול בהמשך לחקיקת חוקים נוספים המגבילים את השימוש באופניים החשמליים.

"הצעת חוק זו היא רק תחילת הדרך וישנם נושאים נוספים שבהם נטפל בהמשך כגון הגבלת גיל הנסיעה על אופניים חשמליים, טיפול בנושא הרישוי וביטוח וחינוך תעבורתי בבתי הספר", הדגישה בן ארי. "אולם כדי לא לעכב את החוק ולתת סמכויות לפקחי הרשות החלטתי להגיש את ההצעה כבר עכשיו כדי לבצע אכיפה וליצור מנגנון של הרתעה בפני רוכבי האופניים על מנת לשמור על ביטחונם של הרוכבים ושל הולכי הרגל".

בחודש שעבר: המשטרה המליצה על שינוי הנהלים

בחודש שעבר הודיעה המשטרה כי היא המליצה למשרד התחבורה על שינוי הנהלים והתקנות בכל הנוגע לשימוש באופניים החשמליים. ההמלצה המרכזית הייתה להגביל את השימוש בכלי הרכב הממונע ולחייב את הרוכב ברישיון, שהנפקתו תתאפשר מגיל 16 ומעלה. במקביל, לפי המלצת המשטרה, גם האופניים עצמם יחויבו ברישיון.

באותו היום דנה ועדת הפנים של הכנסת בנושא אכיפת הרכיבה על האופניים החשמליים והעברת הסמכויות לפיקוח העירוני. "יזמנו תסקיר הפצת החוק שבו נעביר את סמכויות אכיפה מהשוטרים לפקחים", אמר בדיון מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. נציגת המשטרה בדיון, ניצב-משנה שרית פיליפסון מאגף התנועה, הסבירה כי המשטרה תומכת בשינוי הרישוי לאופניים חשמליים. "לאחר דיונים רבים בוועדת הכלכלה הוחלט על התקנת תקנות שקבעו שהשימוש באופניים עם מנוע עזר יהיו מגיל 16 וזה יהיה רק בשבילי אופניים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully