וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נתת לי שקל אני מתאבד": תמלילי החקירות של תנ"צ ברכה

5.7.2015 / 11:00

בעימות שנערך בין ראש יאח"ה לרב פינטו לאחר שנודע לו שברכה שימש סוכן סמוי, טען הרב שנתן לו עשרות אלפי דולרים. ברכה דחה את הטענות ואמר כי אם יתברר שקיבל שוחד, הוא "שם את הראש תחת גרדום"

צילום: גדעון צנטנר, יותם רונן, נועם מושקוביץ'; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה, שהתאבד הבוקר (ראשון) בירייה, דיבר בעבר על האפשרות לשים קץ לחייו, גם אם כמטבע לשון. זאת כאשר עומת עם הרב יאשיהו פינטו בנובמבר 2012, במסגרת החקירה נגדו.

בחקירה טען פינטו שהעביר כספים באופן קבוע למשפחתו של ברכה, זאת לאחר שחודש לפני כן, ב-11 באוקטובר 2012, הכחיש זאת. "אני נשבע בקדוש ברוך הוא שלא נתתי שוחד לאפרים ברכה. אם נתתי שוחד, פרוטה, שלא אגמור את השנה הזאת. אפרים ברכה אדם צדיק וישר והגון ואדם מיוחד, אף פעם לא ביקש, אף פעם לא אמר, הכול בסדר", אמר פינטו לחוקרים. ואולם, לאחר שהבין כי ברכה עצמו הוא זה ששימש למעשה סוכן סמוי והקליט אותו, התהפכה הקערה על פיה.

עוד בנושא:
תנ"צ אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, התאבד
הרב פינטו נידון לשנת מאסר; "חטא והחטיא, שיחת והשחית"
"ברכה אמר לי: 'אתה יודע מי זה הרב פינטו? לא חוקרים אותו'"

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תנ"צ ברכה בבית המשפט העליון באוקטובר 2014/נועם מושקוביץ

את העימות ערך מפקד לה"ב באותם ימים, ניצב מני יצחקי, שמשמש היום ראש אגף החקירות, ובהשתתפות ראש צוות החקירה, רב-פקד אסף וולפיש.

לפי תיעוד החקירה, שפורסם בעיתון "הארץ" באפריל, אמר ברכה כי אם יתברר שהרב פינטו נתן לו שוחד, הוא "שם את ראשי תחת גרדום ומוריד אותו ומתאבד".

תנ"צ ברכה: "עשיתי לך כבוד כרב, חבל לך על הזמן".

הרב פינטו: "אני עשיתי לך כבוד".

תנ"צ ברכה: "הערכה, חבל לך על הזמן".

הרב פינטו: "אתה מדבר על הערכה? תראה מה עשית?"

תנ"צ ברכה: "אתה עשית לעצמך".

הרב פינטו: "אני נשבע שלקחת כסף... תישבע בילדים שלך!"

מי שניהל את העימות היה מני יצחקי, ראש אגף חקירות, שניסה להרגיע את הצדדים, ללא הצלחה.

תנ"צ ברכה: "אנחנו שנינו הולכים לפוליגרף. על הכסף שנתת לי, אם נתת לי שקל, אני אומר, שקל, כן? אני שם את ראשי תחת גרדום ומוריד אותו... ומתאבד".

פינטו: "לך תעשה את זה".

ברכה: "תתבייש".

הרב פינטו, שהודה בהסדר טיעון שנתן שוחד לתנ"צ ברכה, אמר בחקירתו כי הצהיר לפחות חמש פעמים שהעביר כספים באופן קבוע למשפחתו של ברכה. "אני נודר נדר חמור, אתה אדם דתי", אמר הרב פינטו לוולפיש. "נתנו לאפרים ברכה לפחות שלוש מעטפות כסף בשדה התעופה בשנה האחרונה. לפני כן נתנו לו 60-50 אלף דולר", דבר שאותו הכחיש ברכה מכל וכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. מגד גוזני
הרב פינטו בעת מתן גזר הדין, בחודש מאי/מגד גוזני
תת ניצב חיים אפרגן מחוץ לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. ראובן קסטרו
שוטרים מחוץ לביתו של תנ"צ ברכה במודיעין, הבוקר/ראובן קסטרו

חובשים של מד"א מצאו הבוקר את תנ"צ ברכה ירוי בלבו במכוניתו בסמוך לביתו שברחוב עמק האלה במודיעין. למקום הגיעו כל צמרת פיקוד המשטרה, ובראשם ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, וחבריו הקרובים של ברכה, הן בלהב 433 והן במטה הארצי.

מותו של ברכה, בן 55, נשוי ואב לארבעה, מגיע זמן קצר לאחר שבכלי התקשורת פורסם כי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקים עדות שמסרו הרב יאשיהו פינטו ואנשיו נגדו. כמו כן, בשבוע שעבר פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו הגיע ביוזמתו למח"ש ומסר התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון. מח"ש כלל לא זימנו את ברכה לחקירה ובמחלקה טוענים כי הבדיקה לא העלתה ממצאים פליליים כלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צדק תרדוף - למען האדמו"ר פינטו". דף הפייסבוק שהקימו לאחרונה חסידיו של פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על כך, לאחרונה הקימו חסידיו של הרב פינטו עמוד פייסבוק ששמו "צדק תרדוף - למען האדמו"ר פינטו", ובו כתבו, בין היתר, כי גרר את הרב פינטו לפרשת השוחד שבגינה נגזר על הרב עונש מאסר. לאחר הפרסומים על חקירת מח"ש, הם חגגו: "סופו של ברכה במשטרה קרוב מאי פעם". "פינטו לא יירגע עד יום מותי", אמר ברכה למקורביו בשבוע שעבר לאחר הפרסומים. חבריו סיפרו כי בימים אחרונים היה ברכה מצוי במצב נפשי קשה מאוד. עם זאת, איש מחבריו לא האמין שברכה, חוקר קשוח ומקצועי, יקרוס תחת הלחץ וישים קץ לחייו. במשטרה ובסביבתו של הרב מפנים אצבע מאשימה כלפי התקשורת: "אתם הרגתם אותו בגלל הפרסומים ובגלל ההדלפות מהרב פינטו. מילים הורגות", אמר קצין בכיר במשטרה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully