וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובד שגרירות ישראל באורוגוואי הטמין פצצת דמה בשגרירות

העובד נעצר ביום חמישי בחשד שהטמין את ה"פצצה" שנמצאה ב-17 ביוני. הוא שוחרר בשל מחסור בראיות. על פי הדיווח, הוא עבד כמאבטח בשגרירות במשך 8 שנים, ובעבר עבד כמאבטח במוסדות יהודיים בעיר. החקירה נמשכת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

עובד של שגרירות ישראל במונטווידאו, בירת אורוגוואי, נעצר ביום חמישי האחרון בחשד להטמנת מטען דמה במבנה השגרירות בחודש שעבר – כך דווח שלשום (שישי) בעיתון המקומי "אל אובסרבדור". עם זאת, הוא הכחיש את החשדות נגדו ושוחרר בשל מחסור בראיות. על פי הדיווח, החשוד עבד כמאבטח בשגרירות הישראלית במשך כשמונה שנים, ובעבר עבד כמאבטח במוסדות יהודיים בעיר. חקירת המקרה נמשכת.

פצצת הדמה נמצאה ב-17 ביוני במתחם המבנים שבו נמצאת שגרירות ישראל. דובר הצבא, ימנדו לסה, מסר לרדיו מקומי כי הפצצה שאותרה במרכז הסחר העולמי לא הכילה חומר נפץ.

עוד בנושא:
בפעם השנייה השנה: פצצת דמה ליד שגרירות ישראל באורוגוואי
הוגברה האבטחה סביב שגרירות ישראל באורוגוואי

מרכז הסחר העולמי שבו שוכנת שגרירות ישראל – מונטווידאו, אורוגוואי, ינואר 2015. רויטרס
מתחם "מרכז הסחר העולמי" שבו שוכנת שגרירות ישראל במונטווידאו/רויטרס

מדובר בפעם השנייה השנה שבה נמצאת פצצת דמה בסמוך למבנה השגרירות הישראלית. ב-8 בינואר פוצץ מטען חבלה מחוץ למתחם. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום נטרלו את המטען, שהתפוצץ חלקית, ופינו את יושבי הבניין. לפי הערכת המשטרה המקומית, הפיצוץ הקטן נועד לבחון את ערנות מערך האבטחה הישראלי והמקומי.

כמה ימים קודם לכן אישרו הרשויות באורוגוואי כי דיפלומט איראני בכיר, שנחשד במעורבות בפיצוץ, עזב את המדינה. בכלי התקשורת המקומיים זוהה האיש כאחמד סבתגולד, יועץ בשגרירות האירנאית במונטווידאו. אלא שבאורווגואי טוענים שהדיפלומט האיראני אינו קשור לפיצוץ המטען, אלא נחשד במעורבות בתקרית קודמת, שבה הושארה מזוודה חשודה סמוך למתחם השגרירות ב-24 בנובמבר. לפי הדיווחים המקומיים, ישראל העבירה לרשויות בארגנטינה סרטון ממצלמת אבטחה, המתעד את מכוניתו הדיפלומטית של סבתגולד נעה באזור בזמן שבו הונחה המזוודה. הדיפלומט האיראני עזב את אורוגוואי ב-7 בדצמבר.

(עדכון ראשון: 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully